Bevar KVINFOs mentornetværk - DET LYKKEDES! Ny bevilling, 2 mill.
Kontakt forfatteren af dette andragende
Mentornetværkets menneskelige og økonomiske bidrag
Det er helt afgørende at Financieringen ikke kun dækker de nuværende aktiviteter. Mentornetværket i Aarhus blev nedlagt trods den store opbakning og de entydigt gode resultater. Aktiviteterne i Aarhus skal genoptages.
Re:
kvinde info er en rigtig god netvirk for alle . det har hjulpet mig rigtig meget. siden jeg har fået min mentor jeg er belevet mere integreret i det dansk samfund. jeg fandt ud af at der var rigtig meget som jeg vidst ikke om det danske samfund.
det er ikke sådan at jeg sidder hjem. nej jeg har et arbejde og jeg studier på SDU. men det er nogle andet når man sidder men en person og snakker ikke kun om uddannelse eller arbejde med andre små ting.
Til gavn og glæde i Vollsmose
”KVINFO’s mentornetværk i Vollsmose har været stærk medvirkende til at få kvinder fra uddannelsesfremmede miljøer i gang med uddannelse på alle niveauer. Syddansk Universitet kan se en effekt af KVINFO’s indsats på dette område, og derfor har vi også støttet indsatsen med både kontante midler og personaleressourcer.
For ret begrænsede midler, har KVINFO’s indsats haft en stor betydning for at få integreret kvinder fra mange kulturer i det danske samfund, således at de fremover kan bidrage også økonomisk til deres nye land. Det synes mig ret kortsigtet at ophøre med denne indsats.”
Bevar KVINFOs mentornetværk
| This discussion has been closed. |
God artikel i Magisterbladet
Mød mentorparret Desiree Della Monica Ferreira, ph.d. i astrofysik og postdoc ved DTU Space, og hendes mentee Agnieszka Hac-Heimburg biofysiker fra Polen. I det nye nummer af Magisterbladet.
http://issuu.com/magisterbladet/docs/mag0613/30