Bevar Jernalderlandsbyen
Kontakt forfatteren af dette andragende
Det er vigtig viden om vores fortid der vil gå tabt.
Brug i stedet flere penge, giv nogle folk en ordentlig ansættelse og hold mere åbent - så der kan komme turister og give større indtægter.
Fordi det er vigtigt for vores samfund, at vi har steder der underviser levende i historie. Fordi de hjælper folk der har svært ved at finde sig til rette i andre roller i samfundet.
Jeg skriver under fordi Jernalderlandsbyen er et dejligt veletableret sted, som fortjener at forblive åbent. I forhold til visse andre historiske værksteder i DK hvor der er lidt for meget velour og gummisko indblandet. Jernalderlandsbyen er en lækker lille tidslomme, som jeg er glad for at have besøgt! Især det historiske aspekt og det eksperimentalarkæologiske er meget tiltrækkende for mig! I min egen kommune er der slet ikke plads til at støtte op om vores historiske værksted - næh nej....... jazz mig her og kunstudstillinger mig der og ud af et kulturbudget på 50 mio, kan vores teater få det meste!!! og det gider vi lokale sq dårligt at bruge! Istedet for at satse lidt mere på børnefamilier, kulturarv og udeliv!Det finkulturelle snobberi må de for min skyld gerne lade turisterne selv betale!
Der skal bevares, rigtig mange har så stor glæde af det!
At nedlægge stedet vil desuden være omkostningsfuldt, så det næppe giver den store gevinst på kommune budgettet.
This comment has been removed by the person who wrote it.
Dybt ærgerligt.
| This discussion has been closed. |
Tjae, alt i denne sag blev vist sagt sidste gang, men lige nu er ens tanker på det nyåbnede "havnebad" til over 30 mio. og det skal være gratis for brugerne. Men børn og unge må igen ned med nakken når sparekniven svinges, og herunder står også Jernalderlandsbyen på listen, igen.
Føj, hvor skulle Odense skamme sig. Man melder ikke rigtig ud med, hvor dyrt det i "virkeligheden" , at nedlægge Jernalderlandsbyen. Lidt ligesom den grønne boks bag rådhuset. Man slynger noget ud, og regner så med at borgerne tror på den. Men jeg håber at borgerne i Odense, ikke mindst børne/unge familier snart vågner op og kommer på barrikaderne.