Bevar DR Underholdningsorkesteret
Kontakt forfatteren af dette andragende
Altså helt ærligt ... Kultur yngler kultur, og når først nedskæringerne begynder, er der ingen vej tilbage. Hvor mange penge brugte man på det nye koncerthus for få år siden? Hvorfor? Beslutningen om at lukke Underholdningsorkestret viser et snæversyn, som jeg faktisk ikke troede ville komme til gamle Danmark. Underholdningsorkesteret er jo netop mange folks indgang til den klassiske musik, og hvis det lukker, vil det uden tvivl have en effekt på resten af Københavns musikliv.
Stig Jensen, USA
Det er dog "godtnok" en tåbelig idé.
Først spilder man så mange penge på et håbløst Melodi-grandprix-projekt, og så må Underholdningsorkesteret betale prisen.
NEJ.
Erik V. Pedersen.
Spareplan i DR.
Selv om jeg ser meget sport, så syntes jeg det var bedre, hvis DR. lukkede hele sportsafdelingen frem for at nedlægge underholdningsorkestret. Der er så mange andre kanaler som sender sport at alle kan få deres behov dækket. Modsat er det med underholdningsorkestret, som er noget unikt, der ikke findes på ret mange kanaler!
Stop alle:
skralde udsendelser, lav mit hus om, snag lige i mit køleskab, hvad koster et hus i Spanien osv osv ..... udsendelser
i stedet for.
- Men at orkesteret skal nedlægges er også en hån mod den danske musikkultur!
Noget så kulturelt og til glæde for så mange der lytter til radio og ser tv i dk og udenlanddanskere,der må kunne spares på andre programmer der er efterhånden så meget for de unge med musik som de alligevel tager fra nettet.Mange plus 50 har meget glæde af DR U.
vhl Edel larsen
Det er godt at der er nogle der tager initiativ til at protesterer over en så tåbelig beslutning som at nedlægge et så populært orkester.
Hvis det er sparehensyn, kunne man alternativt lukke X Faktor og lign. intetsigende programmer.
Som Ole Hyltoft sagde i Dead Line d. 10.9. 2014, er det et uanstændigt attentat på vores kulturarv.
Det er en ommer, Marie Hørby og co. og jeg vil anbefale at I bruger jeres højt gagerede stillinger til at tænke på det store flertal af licensbetalere, der har nydt godt af den høje kvalitet, som Underholdningsorkstret er garant for.
Hilsen Finn Sørensen
| This discussion has been closed. |
Uanstændigt. Spar istedet for på de mange useriøse tv shows og programmer hvor kendte dyrker deres egen selvforståelse. Man kan da ikke nedlægge et stykke kulturhistorie, med mange år på bagen, der lige netop er et af de mest seriøse indslag fra DR's hånd. Shame on you