afskafhundeloven
Kontakt forfatteren af dette andragende
hunde rase
De der sidder på "tronen" og går med til en forfærdelig lovgivning som denne burde opleve det på egen krop og sjæl!
Vi mister dele af vores familie!
De er ikke kun dyr for os!
Vedtag i stedet at folk der vil have bestemte "problemracer" skal gennemgå en test for at blive erklæret egnede. Ligesom man gør i folkeskolen for at kunne komme på gymnasium!!!
Skam jer alle vetrinære som ikke står fast og siger NEJ, ikke i min praksis!!
Re: ..
Loven skal ikke fjernes, men ændres så en obligatorisk undervisning for at tage "hundekørekort" samt obligatorisk medlemskab af en hundetræningsklub/hundeførerforening er krævet fot at kunne holde hund. Det er personen i den anden ende af snoren som er det største problem. - Med den nuværende ændring af loven får hundeejere mulighed for at kræve, at en dyrlæge eller en læge vurderer sagen, inden det besluttes, om deres hund skal aflives. 622 hunde har måtte lade livet, hvor 465 var omfattet at bestemmelsen om forbudte racer. De resterende 157 blev aflivet for at have skambidt enten mennesker eller andre hunde - heraf var 66 tilfælde forårsaget af de forbudte racer. - Således er det helt fint at man stadigvæk forbyder 13 hundetyper (kamphunde).
Tænk dog på andre mennesker i stedet for hunden.
Mit barn skal ikke bides af en hund og gå med vansiret ansigt resten af livet fordi nogle personer ikke kan opdrage en hund ordentligt. En hund der har bidt et menneske eller anden hund må jo anses for at være potentielt farlig, derfor skal den væk fra offentligheden. Lad nu være med at være så blødsøden. Tænk på jeres børn og ældre i stedet for.
Re: ..
Start dog med noget konstruktivt i stedet for.
Underskrift indsamling for indførsel af obligatorisk kursus for hundeejere.
Så derefter kan man se på om hundeloven skal afskaffes, jeg er meget tryg ved at den er kommet.
Det giver trods alt tænkene gode hundeejere grund til at gå på kursus med deres hund, så den kan opføre sig ordentligt.
Men der vil altid være brodne kar som vil blive fjernet på denne måde.
Hunden er jo bare et brugsdyr og ikke en del af familien. Hunden skal jo ikke meneskelig gøres mere end godt er.
Jeg har været ved at brække mig over, at andre mennesker skal til at lære sig om hundes psykologi for at undgå at blive bidt, eller forudlempet af hunde.
Der ingen tvivl om at den nuværende lov har taget overhånd og mange hundeliv.
En hund kan elsker rigtig højt og det ved I også at Hunden er den bedste ven til en menneske!!!
Vi vil have vores elskede hunderacer lovlige igen!!!!!
- Hunden bliver somsin ejer..
- Alle hunde har brug for en god og solid opdragelse.
- Det ikke hundens skyld at den kan være eller reagere dårligt, det er ejerens.
Hunden ved ikke bedre selv, hvad der er rigtigt og forkert. Ud over det den har lært,
og er van til eller den opdragelse den har fået..
- Alt ansvaret ligger på ejerens skulder!
- Det jo lidt ligesom en mor og hendes barn.
Får barnet ikke den opdragelse eller omsorg den har brug for.
Bliver den tit lidt af en "bølle"og ustyrlig.
- Og hvis man skal tage en hund der angriber mest så er det sgu: Chihuahua'en,
men fordi at den er så lille tænker folk åbenbart herre gud...
| This discussion has been closed. |