afskaf pension til folketingsmedlemmer
Kontakt forfatteren af dette andragende
Og fordi jeg tror Christiansborg er det dyreste "Kongehus" i Danmark. Jeg undrer mig over at der ikke er en journalist der har boret i hvor meget det koster os om året!
Jeg kan godt li, at de vil skære i befolkningens overførselsindkomster, specielt tage fra dem som intet har i forvejen, for så at gi sig selv og deres børn en frygtelig masse penge via ministerpension. Det er sku usmageligt!!!
This comment has been removed by the person who wrote it.
Re:
Ja det er helt klar meninger baseret på misundelse. Selvfølgelig er folketinget noget særligt og kan ikke sidestilles med et alm. job. Det er rigtigt, der er mange goder i jobbet, men jeg tror deres arbejdsuge er længere end de flestes, de skal også finde sig i at blive hængt ud i pressen konstant, men selve jobbet, det kræver stor indsigt og engagement i alle samfundets forhold og det er der vist ikke mange der kan bryste sig af at besidde. Selvfølgelig skal der også være fornuft med i beregningerne, man skal ikke have en fed pension blot man har været minister en måned, den skal gradueres efter indsats.
Så virker det fuldstændig vanvittigt, at politikerne, som jo laver de love, som er rammerne for andres liv, forfordeler sig selv i forhold til løn og pensionsordninger og andre fordelagtige forhold.
Alle må holde for og yde deres i disse svære tider, siger de, men det er bare lige dem selv undtaget.
Hvorfor er det rimeligt?? Hvorfor skal det blive ved??
| This discussion has been closed. |