Et farligt sind = tvangsmedicinering

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Et farligt sind = tvangsmedicinering.


Gæst

#1

2014-03-19 07:34

!!!!1

Gæst

#2

2014-03-19 07:37

Min søsters geniale idé med denne underskrift indsamling, kan hjælpe nogle meget svært syge mennesker, som ikke er istand til at hjælpe sig selv!!!

Gæst

#3

2014-03-19 08:29

En hjælp til dem der ikke kan hjælpe sig selv
Martin foss
Gæst

#4

2014-03-19 11:30

Martin Foss: utrolig god ide håber folk vil give det 2 minutter!!!
s

#5

2014-03-19 13:26

Hej.
Jeg vil lige forslå at I præciserer lidt mere hvad I helt konkret mener med 'tvangsmedicinering'. Om I mener at psykisk syge i højere grad skal kunne tvangsmedicineres (på trods af egne ønsker og psykiateres ofte meget knappe tid, hvilket i mange tilfælde vil kunne føre til en al for høj grad at fejlbehandling, frarøvelse af personlig frihed, forringet livskvalitet og stigmatisering), eller om I agiterer for øgede ansvarsbevidsthed, ressource tildeling og nomering i psykiatrien?
Det sidste støtter jeg i høj grad, men det første har nogle meget farlige og uoverskuelige konsekvenser for de pågældende.

Gæst

#6

2014-03-19 14:10

Alvorligt psykisk syge er ikke istand til selv at vurdere om hvorvidt de skal tage deres medicin eller ej.
Patienter der er til fare for dem selv eller deres omgivelser skal medicineres og følges tæt! Hos en paranoid skizofren vil stemmerne ofte tage over og de kan være villige til behandling den ene dag men ikke den næste!
Der skal strammes op nu, det er bare ikke godt nok som systemet er skruet sammen idag.
Gæst

#7

2014-03-19 22:16

Jeg er usikker på, hvad jeg støtter og skriver under på? Ønsker I, at alle svært sindssige (i mangel på bedre ord) skal umyndiggøres og tvangsmedicineres? Eller ønsker I, at "systemet" skal blive bedre til at tage ansvar og følge den syge tættere?

Forøvrigt en god og tankevækkende udsendelse som var på tv2 i går.
Gæst

#8 Re:

2014-03-19 22:18

#5: s -

Enig! Større ansvarsbevidsthed er vejen frem - Ikke tvangsmedicinering af alle.


Gæst

#9

2014-03-20 07:39

<3

Gæst

#10 Tvang er ikke vejen frem for alle, men kan redde liv i tilfælde..!

2014-03-20 17:46

Jeg har ikke på noget tidspunkt hørt eller læst at ALLE sinds-syge skal tvangsmedicineres, eller personligt frirøves - men jeg spørg dog; hvordan kan det IKKE falde folk logisk ind at specielt paranoide skizofrene eller mennesker med andre personligheds spaltninger IKKE kan klare dem selv?! De kan ikke tænke klart, MEDMINDRE de bliver hjulpet og får en bedre og mere faglig behandling, af både læger, psykiater, mentorer og hvad der ellers er til rådighed, frem for at de bliver tilsidesat og skal klare sig selv, da det klart ikke vil føre til andet end problemer for dem selv og deres omgivelser, hvorimod en bedre løsning vil føre til et bedre samfund og borgerskab. Hvis en psykisk syg tydeligvis er til fare for andre, så skal han tydeligvis heller ikke have lov til at passe sig selv, det kan kun gå en vej. Der skal to til en tango, nu prøver vi borgere at råbe op, og kan staten ikke følge trop på grund af manglende ressourcer, er der helt sikkert mange nuværende, og flere kommende skatteydere der vil føle sig godt og grundigt tørret i røven. Brug borgenes penge til at HJÆLPE borgerne, grådighed vil blive jordens undergang om ikke andet! Og husk så på hvor mange mennesker der i virkeligheden lider af en sygedom, hjælp jer selv og jeres kommende slægtninge, i stedet for at vende en kind til, tak!


Gæst

#11

2014-03-22 13:19

Hvor er tragisk for hele familien , håber det bedst for dem