SLÅ IKKE GIRAFFEN MARIUS IHJEL

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen SLÅ IKKE GIRAFFEN MARIUS IHJEL.


Gæst

#126 Re:

2014-02-08 17:37

#105: -  

 

Hykler
Marius Giraf

#127 Marius

2014-02-08 17:40

Hvad har jeg gjort Jer?
For 1½ år siden kom jeg til verden. Min mor passede mig godt og jeg trivedes. Jeg har levet mit liv trygt bag tremmer. Jeg har set nysgerrigt på Jer med mine store øjne, ligesom Jeres børn har set på mig med deres dejlige øjne. Vi har i al hemmelig smilt til hinanden.
Nu skal jeg aflives og serveres for løverne. Og ikke nok med det så skal jeg parteres for åben skærm. Fordi jeg er i overskud!
Havde jeg levet mit liv på savannen kunne det være at det var blevet ligeså kort. Det kunne have været at jeg var endt som løveføde alligevel. Men på savannen ville jeg have en mulighed for at løbe for livet. Og måske vinde. Søndag har jeg ingen chancer for at vinde kampen. Det er ikke naturens gang på søndag. Det er menneskets gang.
Hvad har jeg dog gjort Jer?

Gæst

#128

2014-02-08 17:40

nej NEJ N E J!!!!!!
Ingolf

#129

2014-02-08 17:40

Man slår ikke raske dyr ihjel skriver mange, - det vil jeg da håbe man gør. for ellers har jeg da spist syge bøffer og koteletter.
Slagteren

#130 Re: Marius sikken en gang lort at skrive.

2014-02-08 17:43

#127: Marius Giraf - Marius

Marius sikken en gang lort at skrive.

Sam McCloud

#131 Sund fornuft

2014-02-08 17:44

Ja hvad skal man tænke, man kunne tænke således: sunde og raske dyr dør også i naturen, og helt klart under andre traumatiske forhold...
ilbp

#132

2014-02-08 17:44

hvis hans gener er så "ubrugelige" at han skal aflives, hvorfor kom han så overhovedet til verden? Man må tage ansvar for hvad man har sat på jord, og det skal zoologisk have sgu også! En ting er at han åbenbart ikke kan komme til andre zoologiske haver, men der må da være et reservat eller en privat opdrætter etc. et eller andet sted i verden, der kan se skønheden ved ham, og vil passe bedre på ham!
ilbp

#133

2014-02-08 17:47

Men han dør til ingen nytte, der er ingen der spiser ham bag efter, hverken dyr eller mennesker, hans død er fuldstændig ligegyldig, han passer bare ikke lige ind i vores forskruede verden åbenbart. Det er det der gør det så uacceptabelt

Gæst

#134

2014-02-08 17:58

Jeg finder det rystende, at den mandlige giraf skal være færdigt. Lad bestyrelsen først, men endnu en gang tænke grundigt, før unge bliver født. Dyr er altid ofre for denne modbydelige politik.

Gæst

#135

2014-02-08 18:06

jeg kan ikke se noget problem for Københavns zoo
hvis Sverige vil have ham så lad dog dem få ham over man slår da ikke raske dyr ihjel fordi de ikke passer ind i systemet

Gæst

#136 Re: Marius

2014-02-08 18:10

#127: Marius Giraf - Marius 

har ikke gjort noget det er bare noget værre p... at de vil aflve ham håber det ikke sker

 

 


Gæst

#137

2014-02-08 18:10

De sku skamme sig

Gæst

#138

2014-02-08 18:36

godt initativ vil nu opfordre andre til det samme

Gæst

#139 Få Marius kastreret og send ham til Sverige.

2014-02-08 18:40

Jeg har netop sendt følgende mail til Københavns Zoo:

"Hej til jer hos Københavns Zoo.

Jeg er, som mange andre, rigtig ked af og oprørt over at høre om jeres beslutning om at aflive Marius, et sundt og raskt dyr. Jeg har læst alle jeres rationelle argumenter for denne beslutning, men synes stadig at det er uhørt og en moralsk forkastelig beslutning, når I nu faktisk har modtaget tilbud fra Åke Netterström og Frösö Zoo, der både har pladsen og viljen til at overtage Marius.

Hvis I er så bekymrede for jeres avlsprogram (som synes at være jeres vægtigste argument), hvorfor så ikke vælge at indgå aftale om at sende Marius til Sverige, med den betingelse at han bliver kastreret og dermed ikke riskerer at kompromittere avlsprogrammet?

Jeg er overbevist om, at der er mange danskere der i øjeblikket hellere giver et tilskud til at få Marius kastreret, så han kan komme til Sverige, end de betaler for en indgangsbillet til Københavns Zoo. Personligt er der ingen tvivl om at hverken jeg eller min familie, ønsker at besøge Københavns Zoo i fremtiden, hvis aflivningen af Marius bliver en realitet, blot fordi han "er i overskud". Og jeg ved at mange andre danskere (og svenskere, her i Skåne hvor jeg bor) har helt samme syn på sagen.

Jeg håber inderligt at I vil overveje at lade Marius kastrere, og derefter lade ham leve resten af sit liv, så længe han er sund, rask og har det godt, her på den anden side af sundet i Sverige."

Alle: Brug gerne 2 minutter på at skrive til Københavns Zoo på zoo@zoo.dk og lad dem vide, at vi som deres kunder ikke ønsker at støtte op om denne forkastelige beslutning, hverken nu eller i fremtiden!
Susanne

#140

2014-02-08 18:41

Det er ikke ved obduktioner man lærer respekt og kærlighed for andre. Skulle vi medtage folk når vi obducerer som læger?. Du fredsens.....

Virkeligheden er at København ZOO har en aftale med en række andre ZOOs i EU og de har imellem sig aftalt hvordan de formerer totalt 100 giraffer. Marius lod de leve indledningsvist fordi de gerne ville tjene lidt kroner på ham, trække kunder ind og kigge på en kær giraf unge, selvom han var en 'overskudgiraf' .

Man kan kun have en han giraf i en flok og man har en han i Kbhvn ZOO ....men i Sverige, i England og måske i Odsherred vil de gerne have en sådan han gående....men, nej, nu vil man ikke give ham væk og undslår sig med at andre måske ikke passer ham godt og lignende vås.

Man har jo lovet et slagte show i morgen....det er fandme uhyggeligt.....! Og efter min bedste opfattelse skadeligt for børn.

Gæst

#141

2014-02-08 18:43

Maybe just kill any person around U to show public what color has liver inside ?!
This is unguilty animal which can feel more than any of U ..
So save Giraffe & use some rapist or pedofile instead

Gæst

#142

2014-02-08 18:57

WHY are you planning to kill this young, healthy giraffe???? WHY? PLEASE DO NOT.

Gæst

#143

2014-02-08 19:03

JEG HÅBER SÅ MEGET DER ER EN ELLER FLERE der ude DER NÅR AT REDDE stakkelse MARIUES IMORGEN 9 feb .før KL 10

SIMPELTHENT for meget, hvad fanden er det for noget
sætter aldrig mine ben i ZOO , hvis mariues blive virkelig avlivet? trist trist trist

mariues ved intet hvad der sker for den imorgen

hvor er det synd, håber på et mirakel  ,  det kan simpelhen  ike passe,

lad vær ZOO !!! lad mariues dog få lov at leve

RARESENE !!!


Gæst

#144

2014-02-08 19:06

Hvis den bliver slået ihjel, vil jeg sørge for at boykorte Zoo, det vil blive slået op herinde hele tiden
Susanne

#145

2014-02-08 19:13

Det er ikke ved obduktioner man lærer respekt og kærlighed for andre. Skulle vi medtage folk når vi obducerer som læger?. Du fredsens.....

Virkeligheden siger I er at København ZOO har en aftale med en række andre ZOOs i EU og de har imellem sig aftalt hvordan de formerer totalt 100 giraffer.

Marius lod I leve indledningsvist fordi I gerne ville tjene lidt kroner på ham, trække kunder ind og kigge på en kær giraf unge, selvom han var en 'overskudgiraf' .

Man kan kun have en han giraf i en flok og man har en han i Kbhvn ZOO ....jamen jamen

.....i Sverige, i England og måske i Odsherred vil de gerne have en sådan han gående....men, nej, nu vil I ikke give ham væk og undslår jer med at andre måske ikke passer ham godt og lignende vås.

Man har jo lovet et "show" i morgen....det er uhyggeligt.....! Og efter min bedste opfattelse skadeligt for danske børn.

Tror ikke i ønsker avlsarbejde efter Nazi lignende tankesæt og metoder...man kan endog kastrere dyret...men lad da de nye ejere af Marius selv beslutte det.


...ovenstående har jeg skrevet til zoo@zoo.dk ...send dem en mail!!!...

Gæst

#146

2014-02-08 19:21

Hvordan kan en dansk zoologisk have overhovedet påtænke at gøre noget så sørgeligt og forfærde ligt at slå et smukt dyrbart dyr ihjel? Skammeligt.

Gæst

#147

2014-02-08 19:30

Quit killing things for your own amusement.
Susanne

#148

2014-02-08 19:30

man burde lære børnene der kommer at omgås og elske andre arter end mennesker....formålet bør aldrig blive at lære ungerne hvordan an girafunge skal myrdes med en boltpistol og skæres itu....fordi den er en "overskudsgiraf"... Det får bonusbørn til at skide i bukserne af skræk!

Gæst

#149

2014-02-08 19:31

quit killing things for your own amusement, just because you can.

Gæst

#150

2014-02-08 19:31

Du må ikke dræbe et sundt dyr som overskud ... det er forkert. Hvor er dine menneskelige barmhjertighed??