Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs.

Annelogue

#12051 Hvordan sagsøger vi staten for salget af Dong til Goldman Sachs

2014-01-30 15:27


Gæst

#12052 Nyt valg? Ellers tak

2014-01-30 15:28

Der kan være fuldstændig ligemeget hvem der sidder der, har denne sag ikke været grund nok til det? De har lige undskyld mig skidt os alle sammen lige i ansigtet! Så stop med at tro andre gøre det bedre end dem.. Deres sande jeg kommer først frem når de har magten!
Jenser

#12053 Kan kun anbefale at I ser på DONG's regnskaber også og hvad jeg p.t. har sendt til Jesper Petersen

2014-01-30 15:41

Jesper Petersen (MF) og medlem af Finansudvalget

Beklager lige at jeg fik skrevet SF i min mail til dig, når du er medlem af Socialdemokratiet nu.
Men det ændrer ikke ved mine spørgsmål.

Nu har jeg set en lille smule på DONG's årsrapport for 2012.
http://www.dongenergy.com/SiteCollectionDocuments/investor/annual_report/2012/DONG_Energy_Annual_Report_DA.pdf

Og se lige på side 29 under Hybridobligationer. Det kan da ikke være rigtig, at de først forfalder i 3005 og 3010?
Det er 'kun' for omkring 9,5 mia. DKK til rentesatser på 5,5% og 7,75% med en dårlig karakter iflg. Sandard & Poor på BBB-/BB. Den danske stat har karakteren AAA og kan derfor låne til meget billige rentesatser.

Hvorfor har den danske stat ikke valgt at udstede statsobligationer?
Som lånemarkederne er nu, så er der en forskel på over 500 millioner kroner hvis staten havde givet lånet til DONG.
Hvad sker der lige her hos DONG?
Hvem er ansvarlig for så lange forretninger?
Hvor mange bestyrelsesmedlemmer er udpeget af Folketinget?
Er der nogen politikere imellem bestyrelsesmedlemmerne i DONG's bestyrelse?
Har DONG afdækket sådan høje rentesatser via andre finansielle instrumenter?

Med venlig hilsen
Jens-Jørgen Christensen

Gæst

#12054

2014-01-30 15:41

Selvfølgelig skal Dong forblive på danske hænder.

Gæst

#12055

2014-01-30 15:43

Rune

#12056

2014-01-30 15:44

"Goldman Sachs: Handlen er god for alle parter"
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/01/30/161325.htm

Uden viden og oplysning har det danske folk ikke grundlaget for at danne mening om samfundet.

Og som i dette tilfælde blvier det så "samfundet" der styrer folket.

Vi har medierne (der skaber deres egen lille "medieverden", hvor de selv bestemmer) og vi har forskere og undervisere (fortæller det ingen hører) ... og så har vi politikerne(der fortæller folk det de gerne vil høre eller fortæller dem slet intet). Almindelige mennesker kommer ikke til orde og kan ikke sætte nogen dagsorden. Almindelige mennesker er på den måde afskåret fra hinanden, fordi samfundet ikke længere afspejles af almindelige mennesker.

Ja det er så min mening.

Gæst

#12057 Re: Nyt valg? Ellers tak

2014-01-30 15:51

#12052: - Nyt valg? Ellers tak

Lad os da endelig ty til vold og kaos! lad os leve i en verden uden en regering, hvor alle udfører selvtægt og hvor det kun er den stærkeste der overlever - et land hvor vi er fuldstændig fri for love og regler, så folk kan gøre lige præcis hvad det passer dem uden at skulle stå til ansvar overfor nogen... sikke en skræmmende tanke.

vi kan jo gøre ligesom Ukraine, der lige nu er på vej ud i en borgerkrig!

Rune

#12058 Re: Kan kun anbefale at I ser på DONG's regnskaber også og hvad jeg p.t. har sendt til Jesper Peters

2014-01-30 15:58

#12053: Jenser - Kan kun anbefale at I ser på DONG's regnskaber også og hvad jeg p.t. har sendt til Jesper Petersen 

Ja det er nogle suspekte lån de har optaget. Høj rente på hybridobligationer, som apro pro Goldman Sachs skattefidus er noteret i Luxemborg.


Gæst

#12059

2014-01-30 16:01

Corydon er ligeglad, han har fået sine 30 sølvmønter af Gold Sachs. Bare vent og se; han får en højtbetalt loppetjans i selskabet, når den såkaldte socialdemokratiske regering går under.

Den eneste vinder i alt det her, er Gold Sachs og deres kumpaner, der kan gå grinende hele vejen ned til banken i skattelyet, imens de gælder sig til at lave flere "handler" med de dumme og naive danske folketingspolitikere.

Jenser
Gæst

#12060 Re: Re: Kan kun anbefale at I ser på DONG's regnskaber også og hvad jeg p.t. har sendt til Jesper Pe

2014-01-30 16:07

#12058: Rune - Re: Kan kun anbefale at I ser på DONG's regnskaber også og hvad jeg p.t. har sendt til Jesper Peters 

Hej Rune

Hybridobligationer er normalt optaget som lån imellem et selskabs egenkapital og fremmedkapitalen. Derfor er prisen højere, da disse lån er dækket efter de almindelige kreditorer men før egenkapitalen. Men lave lån over næsten 1000 år! Eller er det 'bare' fordi de godt kan infries her og nu eller er de inkonversible. Altså der skal betales en stor overkurs fordi renteniveauet har ændret sig.

Jens-Jørgen

så svar dog stifter.

#12061 skulle vist aldrig have spurt om denne underskrift havde indtægter ....ikke engang

2014-01-30 16:14

Her kan man ikke engang holde hovedet koldt uden  bag ryggen af folk tjene penge på underskrifter - stillede spørgsmål direkte til stifter fjernes vor herre i skuret.

Kan folk ikke foretage sig noget unden lort på fingerne.


Gæst

#12062 Re: Useriøst crap

2014-01-30 16:17

#12043: Mogens - Useriøst crap

Dette er fuldstændig ude i hampen. Du vil have at adgangen til dette site skal betinges af at vi skal gøre brug af endnu et diktatorisk tiltag som Corydon og resten af de kriminelle i digitaliseringsstyrelsen vil påtvinge hele den danske befolkning?!

NemID er systemets ensretning, tvang, foragt og afstandstagen i forhold til den menige dansker. At Nets som vores tåbelige politikere har valgt at gøre til krumtap i hele den danske digitalisering, ovenikøbet er sat tilsalg for højestbydende gør det kun meget værre.

Hele den danske digitale finans- og infrastruktur er i fare for at havne på udenlanske hænder hvis VISA overtager.


Gæst

#12063

2014-01-30 16:22

Dårliger regering skal man godt nok lede længe efter - tak for lort

https://www.facebook.com/OSDERVILHAVEVALGNU

Gæst

#12064 Er socialdemokraterne troværdige ?

2014-01-30 16:22

Helle truede SF'erne til at stemme for.Det siger hun at hun ikke har, kan vi stole på det?
Hvor er den moralske bremse hos socialdemokratiet ? Man handler da ikke med sådant et firma som GS, det gør man bare ikke.Men det undrer vel egentlig ikke når Sass Larsen og kameraterne i Køge omgås Bandidos, så er der ingen etik tilbage i partiet.Vi har ikke haft en ordentlig socialdemokrat siden Anker Jørgensen.

Gæst

#12065 Er da selvmål og dårlig stil

2014-01-30 16:24

ANGRIBE EN SAG SOM DONG HVOR ØKONOMI ER CENTRAL DEBAT OG SÅ SIDDER MAN FRA STIFTERS SIDE AF OG TJENER BANNER PENGE PÅ OS DEBATTØRE.

ER SF FLUERNE OGSÅ HER....EN VIS DEL TILTRÆKKER FLUER.

Gæst

#12066 Idioterne nåede at sætte pengene til, inden det bliver forbudt

2014-01-30 16:25

Mens debatten om salget af en del af Dong til investeringsbanken Goldman Sachs raser i Danmark, er amerikanske politikere på vej til at forbyde banker overhovedet at eje energiaktiver.
Det skriver netmediet energiwatch.dk. http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/01/30/0130152851.htm

Gæst

#12067 Re: Re: Nyt valg? Ellers tak

2014-01-30 16:26

#12057: - Re: Nyt valg? Ellers tak

Vi har været på vej mod selvtægt og kaos igennem en længere periode.

Rockere og Indvandrergrupper teer sig som de vil.

 

Nu får vi så forstærket tendensen, hvor alm. lovlydige borgere bliver mere og mere ligegyldige - bortset fra at det er dem og dem alene der skal financiere festen. Mon ikke elastikken springer, så velkommen til ragnarok - ikke alene på grund af Dong sagen, men fordi politikkernes sande jeg er kommet til klaar udtryk.

 

Det repræsentative demokrati har fuldstændig fejlet.

Generelt er partierne og politikerne (med meget få undtagelser) fulde af løgn og uden for pædagogisk rækkevidde.

Jeg håber, at de der er uenige i især salget af Dong vil stemme på de 2 eneste partier, der trods alt har kæmpet imod aftalen ved det kommende europa valg.

Det vil være en glæde og en katastrofe for partierne S-SF-R-V-K-LA såfremt de ikke bliver repræsenteret i EU.

 

Ellers synes jeg at vi skal afskaffe det repræsentative demokrati og indføre direkte demokrati - dvs. at borgerne skal stemme, som man gør i Schweiz.

 

Ellers synes jeg at staten - da de er gået i seng med Goldman Sachs - skal sælge DR og DSB til GS. Skatteundragelse vil her ikke være aktuel, da der vel ikke er nogen, der forventer at selskaberne magter at give overskud


Gæst

#12068 Re:

2014-01-30 16:33

#12056: Rune -

Jamen, det ændres kun ved at man ikke gentager fortidens fejl, dvs. på de efterhånden anakronistiske størrelser, som de politiske partier udgør - meget få medlemmer der bestemmer hvem der opstilles til valgene og derudover er styret af familie-klaner: Auken, Hækkerup, Helweg-Petersen, Ellemann osv.

Stem anderledes, på andre partier om muligt og ellers på andre personer


Gæst

#12069 Re: Useriøst crap

2014-01-30 16:37

#12043: Mogens - Useriøst crap

Tillykke - håber du selv ender med at sidde med regningen, når Goldman Sachs sender den videre til skatteyderne - husk at lade være med at tude


Gæst

#12070 Re: Re: Dommedag for Danmark???

2014-01-30 16:37

#12044: - Re: Dommedag for Danmark???

det er fuldstændigt i EU´S ånd og afstemt


Gæst

#12071 Re: Har vi overhovedet demokrati i Danmark?

2014-01-30 16:39

#11999: Dorthe - Har vi overhovedet demokrati i Danmark?

Nej det har vi desværre ikke haft i mange år!

Sandheden er at politikerne helst ikke vil kend folkets mening, for det ville jo gøre det alt for nemt at regere og på sigt gøre dem selv arbejdsløse.

Ikke fordi jeg tror deres arbejdsindsats er særlig stor, men lige som alle andre former for virksomhed med lethed kan rationaliseres, så kan det politiske arbejde også forenkles.

Faktisk har politikerne efterhånden fået rationaliseret så meget i statslige og kommunale forhold, at de i princippet allerede har gjort sig selv helt overflødige. Det er bl.a. derfor vi er vidne til at de gennem de seneste 10 år efterhånden bruger størsteparten af deres tid på "navlepilleri" og spin overfor hinanden i en sådan grad, at der ikke bliver tid til at sætte sig ind i de vigtigste spørgsmål angående Danmarks og befolkningens velfærd.

Politikerne begår den ene milliard-bommert efter den anden og regningen sendes blot videre til skatteyderne.

I en ganske almindelig veldrevet virksomhed ville det have betydet, at man for længst havde bortrationaliseret "sygdommmene". Eksempelvis ved at nedskære antallet af folketingsmedlemmer til 25%, når de nu alligevel bruger mest tid på ting som intet har med driften af Danmark at gøre. Lidt politik må der gerne være plads til men det duer ikke med knap 200 mere eller mindre uduelige oratorer, der intet ved om drift af virksomhed og slet intet kender til økonomi.

Desværre har det politiske miljø i Danmark ret kurs mod græske tilstande og ingen af "logebrødrene" på Christiansborg kunne da drømme om at rationalisere sig selv bort. Desværre er der heller ingen hjemmel i grundloven, der kan sætte et sygt demokrati ud af spil, der skal simpelt hen et folkeligt oprør til. Skulle det komme til det er jeg sikker på, at vi ville opleve det samme som i mange af de andre stater, vi ellers opfatter som diktatoriske og slyngelstater.

Hvis politikerne virkelig ville kende vores mening, så var folketingsvalg og folkeafstemninger for længst blevet til en hjemmeside på internettet, hvor man i løbet af et døgn ville kende befolkningens mening. Men det ville jo fratage politikerne deres magt til at bestemme. - Herunder at fastsætte deres egen løn og pension og ferie (4 måneder). At bestemme hvem der skulle indsættes som leder og direktører i statslige og kommunale institutioner, at igangsætte bekostelige undersøgelser og udvalg (ofte bemandet med egne folk) osv- osv.  I forvejen lytter politikerne stort set aldrig til nogen af de ganske vist meget få fornuftige råd der kommer ud af deres egne dyrt etablerede udvalg, men det er næppe heller meningen, da hovedformålet ofte er, at skaffe arbejde til gamle afdankede "bonkammerater" og andre venner, der ikke selv er i stand til at finde et betalt job.

Sagen er jo at langt de fleste politikere ikke har nogen egentlig uddannelse, aldrig har haft et almindeligt job og altid har været vant til at vejen frem er ren og skær politik og nærmest ingen form for forretning. Altså kort sagt de har aldrig prøvet at skulle lave et almindeligt stykke arbejde for at tjene deres egen løn.

At få ændret på situationen virker nærmest umulig, når ikke engang politikerne tager 88% af befolkningens opbakning til at beholde Dong på danske hænder til efterretning.

Nej Demokratiet er STÆRKT truet med den politiske arrogance der er overfor vores stemmer.

De fylder os med løgne og valggas, men når det kommer til stykket tænker de kun på at fylde deres egne lommer.

 


Gæst

#12072 Gutter det er blevet lovligt at snyde i skat, ja det er vel nærmest et must.

2014-01-30 16:39

Jes Jes Jes Nu kan jeg med god samvittighed bestille en sort håndværker, og så sende de penge jeg får i overskud til Liechtenstein

Gæst

#12073

2014-01-30 16:45

Nej tak til et bank ejet dong!
Jenser

#12074 Tak for at I i Venstre stod fast ved at privatisere en del af DONG‏

2014-01-30 16:51

Kære Troels Yde Toftdahl (politisk konsulent), Peter Christensen (MF), Claus Hjort Frederiksen (MF), Jacob Jensen (MF), Kristian Jensen (MF) og Venstres folketingsgruppe

Jeg får jo desværre ingen svar fra Venstre. Er det så fordi at Venstre ikke tør at stå ved deres beslutninger og egentlig heller ikke kan argumenterer for det?

Har Venstre nogen siden løbet Årsrapportering for DONG igennem for 2012?
Ellers er den lige her:
http://www.dongenergy.com/SiteCollectionDocuments/investor/annual_report/2012/DONG_Energy_Annual_Report_DA.pdf
Og har i tid, så se lige på side 29.
Hvad er det for nogle Hybridobligationer, som udløber i 3005 og 3010?
Og se lige på rentesatserne?
Har DONG lavet nogle forretninger, som dækker denne risiko?
Hvordan dækker man egentlig forretninger, som er aftalt til knap 1000 år?

Med venlig hilsen
Jens-Jørgen Christensen

Gæst

#12075 Re: Nej tak til valg

2014-01-30 17:05

Har ikke nævnt at man skal gå til vold eller div. Der bliver nævnt.. Det er blot min bekymring at ligemeget hva man stemmer er afslutningen det samme.. Men Hey husk nu at demokrati og den styre vi har er menneskeskabt, kan vi ikke finde en anden slags demokrati, såden som den nu bliver defineret og ikke den måde den bliver praktiseret ..