Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-01-30 03:20



Gæst

#11702 Nyt syn på sort arbejde/ SF = Vatpikkene

2014-01-30 03:45

Hvis den danske (GS) stat påskynder ja ligefrem fremskynder skatteskjul, ja så kan jeg ikke se noget forkert i sort arbejde, det er jo den eneste måde den lille mand kan tjene lidt ekstra på, så gutter frem med det sorte værktøj nu må der tjenes sorte penge.

Gæst

#11703 Skift elselskab NU NU NU.

2014-01-30 04:01

Hvilke Elselskaber er ikke delvis ejet af hhv. DONG og Goldmann Sachs

Gæst

#11704

2014-01-30 04:22

De danske politikere må jo være vanvittige!

Gæst

#11705

2014-01-30 05:30

Der må være grænser for politikernes holdninger - hvis sådanne overhovedet eksistere - og over til hvad man kan gennemføre politisk.
Måske folketinget skulle regulere dette område - og give bøder hvis forskellen er for stor - deres iver efter at lave regulativer kender jo ingen grænser :-(
Susanne Ingvarsen

#11706 Æv...

2014-01-30 05:46

Enhver kan komme og sige, at den delvise aftale med Goldman Sachs er den bedste for Danmark. Enhver kan forsøge at berolige en undrende og bekymret befolkning med, at visse "eksperters" skeptiske vurdering af aftalen, er ude af proportioner og regeringen til enhver tid bekæmper skattely. Desværre kræver troværdighed at man har vist befolkningen kan have tillid til regeringens og Bjarnes forvaltningsevner - og det har historien desværre mange eksempler på man ikke kan. Så Bjarne og regeringen burde slås for, at genvinde vælgernes tillid og "bøje sine grene i retning mod vælgerne i stedet for, at bøje grenene væk", for at bruge Dronning Margrethes egne ord - men det gør de ikke... og den manglende form for situationsfornemmelse får mig til at undres. Man foranlediges til at tro det hele har været planlagt længe før, for det er godt nok mange år siden en regering har været så "out of sync" med sine demokratiske vælgere :-(


Gæst

#11707

2014-01-30 05:51

Med de seneste års afsløringer af hvad den amerikanske regering og efterretningstjeneste reelt forårsager af skade på verden, samt de store firmaers skruppelløse jagt på global dominans - så er min tillid væk til den slags firmaer.
Gæst

#11708 Hvad mener de menige socialdemokrater ?

2014-01-30 05:55

At de radikale cafe latte MF'ere er blottet for enhver social og moralsk ansvarlighed kommer ikke bag på nogen. Det har de bevist gennem danmarkshistorien. Dette gælder også i salget af DONG til GS. SF er i opløsning. Men hvad med Blå BjarneHelles menige fodfolk ? Synes de stadig det er ok at sælge DONG til GS ? Aner de overhovet hvad de stemmer om ? Tænk Jer om og udsæt som minimum afgørelsen så der bliver ordentlig tid til at behandle sagen.

Gæst

#11709

2014-01-30 06:00

Godt initiativ

Gæst

#11710

2014-01-30 06:02

Der er desværre for mange uafklarede spørgsmål og det virker som om, at beslutningen skal vedtages med magt og det ikke kan gå hurtigt nok. Man kunne få den tanke, at der foregår økonomiske forbindelser, offentligheden ikke kan eller må kende til....


Gæst

#11711

2014-01-30 06:04

Graenserne for demokratiet er blevet overskredet. Naar man har politikere som kan koebes og saelges, og som staar til ansvar for andre end vaelgerne, saa dur et repraesentativt demokrati ikke. Saa er der brug for direkte demokrati og for folkeafstemninger.

Kaere politikere, i er blevet vejet og fundet for lette. Hop hellere nu, hvor i stadig kan.

Gæst

#11712

2014-01-30 06:09

Et eventuelt slag til det mest ulækre foretagen på jorden, er fuldstændigt uhørt, specielt på det vanvittige grundlag, som regeringen har godtaget.

Gæst

#11713

2014-01-30 06:13

Hvor er socialdemokratiet henne samt Margrethe V. Der må også være andre medlemmer af de 2 partier som er uenige, ligesom SF'er ??????? Det er jo ikke kun SF der er problemet, det er jo mange andre menige medlemmer eller hva ????????? Kom frem.

Gæst

#11714

2014-01-30 06:17

Vi er omgivet af nogle politikere der ikke vil sin befolkning noget godt. 2001 hvor landet blev borgerlig. Derfra blev alle borgerlige:( vi røg i gryden hvor vi blev fristet af kapitalisme, sørgeligt:(
Vi vælgere må snart finde et alternativ, håber ikke vores børn vil fortsætte den onde linie.

Gæst

#11715

2014-01-30 06:17

Jeg ville ønske at Danmark kunne fortsætte med at være et land hvor hvert menneske havde lige værdi og muligheder. Finansverdenen er ved at smadre dette. Jeg synes der er brug for en protest af mere synlig karakter end underskriftindsamling. F.eks. en "fællespolitisk" demonstration ved Christiansborg.
Konsekvens i politik

#11716 Konsekvens i politik

2014-01-30 06:21

Det er på tide der kommer konsekvens. Eks ramme politikere på deres personlige indtægtsniveau. Op til måske 99% af deres pension-er der hidhører fra lokal kommune, region,folketing og ikke mindst eu. I tilfælde af negativ værdi som de fleste af os forudseer. Og fjern dit arrogante fremtræden - tag kontakt til en kommunikationsekspert :-)

Jeg forudser I alle gør som ved TDC. -

Gæst

#11717

2014-01-30 06:22

Flertallet vil desværre den borgerlige og kapitalistiske linie:( Tænk jer godt om når i lukker ulven ind (stemmer).

Gæst

#11718

2014-01-30 06:22

Dong er dansk.

Gæst

#11719

2014-01-30 06:33

Godt initiativ - nødvendigt med en folkelig bevægelse, især med de politikere, vi har for tiden!
gæst

#11720

2014-01-30 06:33

Det lugter af korruption. måske ikke lige penge imellem men bestyrelsesposter og andet lukrativt for de enkelte stiftere af denne ugerning.
tænk at SKAT har den danske stat/regering som konkurrent FY...
Danmark skulle endnu en gang tage sig sammen og blive førende på grønt energi.

Gæst

#11721

2014-01-30 06:36

Godt initiativ. Salget har været en alt for lukket, uigennemskuelig proces.
joan

#11722 Forunderligt

2014-01-30 06:37

Det er forunderligt, som nogle- alene i kraft af deres stilling og uden hensyn til resultatet af deres arbejde for det danske samfund- får mulighed for at score eftervederlag, folketingspensioner, bonus, gyldne håndtryk mv., mens flertallet holdes i et økonomisk jerngreb af kontrol, skatter, modregninger, afgifter (herunder formentlig endnu højere energiafgifter til energimonopolet DONG-GS) mv.
Hvis man bliver almindelig folkepensionist efterlønner mv., kontrolleres det, om der skal modregnes pga. pensionsopsparing mv.
Skønt der herefter ikke længere skal kontrolleres for evt. rådighed for arbejdsmarkedet, kan man nu ikke frit vælge hvor man vil opholde sig, men der kontrolleres for varighed af evt. ophold i udland og straffes økonomisk, hvis det overskrider en vis tid pr. år.
Når man så dør, skal der kontrolleres om der skal betales en sidste afgift til staten, af det man måtte have af formue eller ejerbolig mv.(dødsskatten), med mindre, at man har kunnet tage ophold i Sverige, Norge, Portugal etc., hvor afgiften er afskaffet.
Forunderligt…, men sådan er det jo...

Gæst

#11723

2014-01-30 06:41

Til regeringen! SÅ FAT DET DA, Vi vil ikke have det salg, til Goldman Sachs

Gæst

#11724

2014-01-30 06:46

Da alt i denne verden handler om energi " ligger det mig meget på sinde at min danske regering handler med en af aktørende,,der er skyld i Europas Finans krise.....

Gæst

#11725

2014-01-30 06:52

Det har til ingen fordel at sælge til Goldman sachs, regeringeng mister indtjening på den måde og pengene fosse ud i stedet for at blive i kassen, de danske midler har bedst af at blive på dansk market.

Jeg tror at staten har svært ved at indrømme krisen ikke er ovre, der er noget virkelig lusket ved det her.

Jeg Forlanger en undersøgelse, kan der egentlig være tale om insiderhandel?