NEJ til ny lufthavn i Østjylland
Kontakt forfatteren af dette andragende
Alle undersøgelser viser at stressniveauet stiger betragteligt hos mennesker der må leve i så højt db.
Man må også sige at det er en rimeligt kortsigtet udviklingspolitilk for Århus, som i den grad afskærer sig selv for udbygning mod nord vest.
Tirstrup burde udbygges med de udbud som efterspørges. Så vil kundegrundlaget også være til stede.
Re:
I hvilket område mener du der vil komme gener og hvilken db taler vi om??
This comment has been removed by the author of the petition.
Reason for the removal: Grafikken er misvisende
Re:
Sikke noget vrøvl !
pkt 1 - Hvilken værdi vises dette kort i ? Lden ? - det fremgår ikke nogen steder
pkt 2 - Mennesker sover ikke i en Lden værdi - men bliver påvirket af en A vægtet værdi som iflg "håndbog om mijø...."
må være 45db i områder med daginstituationer og skoler - hvilket er tilfældet her.
http://naturstyrelsen.dk/media/nst/Attachments/BilagB.pdf
Du efterlader ikke andre muligheder at der trykkes på "rapporter upassende indhold" - så må admin tage sig af resten.
Men, stop din propaganda når du ikke ved hvad du taler om !
Reason for the removal: Misvisende grafik/information
Reason for the removal: Misvisende grafik
Det er ikke en demokratisk debatside når man ikke må fremlægge faktuelle tal og diagrammer om støj !
Misvisende information og grafik
Som I kan se er der blevet fjernet et par indlæg her i debatten. Dette skyldes en anonym person der spammer debatten med misvisende information og grafik.
Re: Misvisende information og grafik
#416: Janni Ustrup Sabroe - Misvisende information og grafik
Hej Janni.
Jeg har tidligere valgt navnet "gæst" fordi jeg har oplevet at blive angrebet på min person når jeg har sagt min mening i debatten, og det vil jeg helst undgå.
Samtidig mener jeg støjdebatten er kørt af sporet, og jeg har forsøgt at vise informationer som kan nuancere debatten.
Der bliver argumenteret for at 29.000 bliver ramt af støj, selvom Grontmij's rapport viser at der kun er støjgener i en meget lille del af Skødstrup og ikke i andre byer.
Det har jeg forsøgt at gøre klart ved at vise et diagram af middelstøjen ved en ny lufthavn ved Thomasminde sammenholdt med middelstøjen for E45.
Middelstøjen (Lden) anvendes både ved motorvejsbyggerier og lufthavne til at udregne de områder der vil opleve støjgener, derfor er sammenligningen relevant og ikke misvisende. (http://www.cph.dk/om-cph/csr/miljo-og-energi/stoj/stojkortlagning/)
Jeg har endda lagt referencer ind til diagrammerne.
Jeg vil gerne have en uddybende forklaring af hvorfor det er misvisende,
mvh Ole Egholm, arkitekt ph.d.
For at understrege pointen i #417 er her støjdiagrammerne fra Grontmij's rapport, med skraverede områder der hvor støjen (både nat og dag) vil være generende. Men motorvejen er udeladt som reference af frygt for diagrammet slettes.
Til indlæg #406: se lige Grænseværdier for flyvepladser og lufthavne
Heraf fremgår det at græsen for skoler mv. er 55 dB. Grænseværdien på 55 dB er altså ikke noget jeg finder på.
Iøvrigt er Lden for lufthavne A-vægtet. Citat fra ovenstående link:
Grænseværdierne er angivet som DENL-værdier. Det er det A-vægtede ækvivalente støjniveau over et døgn, hvor der er lagt 5 dB til støjniveauerne i aftenperioden (kl. 19 - 22) og 10 dB til støjniveauerne om natten (kl. 22 - 07).
NB: nattestøjs-diagrammet er scenarie i Grontmij rapporten som ligner Billund mest.

Reason for the removal: Misvisende grafik
Definition af Lden:
Med Lden forsøges det således med ét tal at beskrive støjens variation hen over døgnet og hen over årstidernes forskellige vejr og det vurderes, at Lden bedre end de tidligere benyttede støjmål modsvarer befolkningens reelle opfattelse af støjgener. Det skal bemærkes, at Lden ikke er en størrelse der kan måles, idet den er et vægtet gennemsnit af støjen hen over både døgnet og året. kilde
Re:
LIGE PRÆCIS SÅ RIGTIGT SAGT, SOM DET I VIRKELIGHEDEN ER....VI HAR EN LUFTHAVN I TIRSTRUP. BYG VEJ OG LETBANEN INDEN OMKRING....SÅ LØSER ALLE ANDRE TANKESPIN SIG SIKKERT OGSÅ, DA TRANSPORTIDEN OG OMKOSTNINGEN TIL OG FRA BLIVER BETRAGTELIGT REDUCÉRET! TAK FOR DIN PERFEKTE OG KORTE PRÆCISSÉRING! JEG HAR OGSÅ KOMMENTERET, MED DOG LIDT LÆNGERE. SOM "DJURSLÆNDER" HAR MAN JO OGSÅ LIDT FØLELSER I SPIL, NÅR MAN SER AL DEN TØVEN OG IDIOTI DER FOREGÅR I BÅDE LOKALE OG BY-POLITIKERNES HOVEDER. DE SPILDER ALT FOR MEGET TID, OG GØR ALT FOR LIDT....SØRGELIGT MEN DESVÆRRE SANDT! MEN MANGE TAK IGEN!
Re: Re:
Din påstand om at motorvej og letbane løser Tirstrups manglende kundegrundlæg mangler noget begrundelse? Du mangler også at forholde dig til det er offentlige kroner - op mod en mia. - der skal postes i de projekter. Til sammenligning er prisen for en ny lufthavn ca. 2 mia. private midler.
| This discussion has been closed. |