Højere straffe til kvinder og piger der anmelder falske voldtægte

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2013-12-11 16:30


Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2013-12-11 16:34


Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2013-12-11 16:35



Gæst

#30

2014-01-11 20:58

Endelig en der fik dom. Desværre ikke særlig stor dom, men det er et skridt i den rigtige retning. http://www.nordjyske.dk/nyheder/thisted/thistednyt/doemt-for-falsk-anmeldelse/7d21d6b1-2e19-41bc-a0b0-727b87283f0e/62/1542

Gæst

#33

2015-09-23 21:18

Kender flere der har været udsat for en løgn som der kan ødelægge liv og har set folk få bank på grund af falske anklager.

Gæst

#34

2015-09-24 06:48

En falsk anmeldelse er livsødelæggende for den mand, det går ud over. En falsk anmeldelse bliver kun taget for gode varer, hvis den er omhyggelig gennemtænkt. Derfor kan en højere straf formodentlig have en præventiv virkning.

Gæst

#35

2016-01-07 11:09

Jeg er uhyggelig forunderet over så mange kvinder der indberetter en falsk voldtægt. Det er simpelhen ikke okay over for de stækkels kvinder/piger som bliver udsat for sådan en grusom ting. Disse piger/kvinder som opdigter sådan en falsk anmeldelse ødelægger det for hele systemet. Den tid politiet, advokater og retsystemet bruger på disse falske anmeldelser kunne bruges meget bedre på virkelige sager.
Jeg er desværre selv pårørende til en mand som er blevet idømt 2 års fængsel på en falsk anklage. Han fik værken lov i byretten eller landsretten at bevise sin uskyld, alle de beviser han kom med blev fejet af boret. Så nu har vi skrevet til politikerne og medierne for at få dem til at vågne op i disse sager. For det er vel for pokker en hver mands ret at vise sin uskyld.
Håber så inderligt at der vil være mange flere som vil være med til at slå et slag for dette.
For det er simpelhen ikke iorden at vi kvinder bare kan opdigte en sådan historien om vores far eller exmand fordi vi har set os ond på ham.

Gæst

#37 Re:

2016-01-07 23:34

#35: -  

 Derfor er det vigtigt at budskabet kommer ud til flest muligt: At straffen skal ændres, så piger/kvinder tænker sig om en ekstra gang, inden de vælger at ødelægge livet for andre, ved at beskylde nogen for voldtægt, som aldrig har fundet sted.
Piger/kvinder ødelægger livet for rigtig mange, ikke kun den person de laver en falsk anmeldelse mod, men også for de piger/kvinder der faktisk bliver voldtaget. Dem der bliver voldtaget får svært ved at blive troet på, når der er så mange der lyver om det.

Ulla Rasmussen

#39

2016-10-20 09:24

Se udsendelsen om Lars iaften d.20 oktober på tv 2. Falsk anmeldelse? Se hvad Lars må opleve/ gennemleve, og hvad en pige kan gøre ved en mands liv. 

Karen Knudsen

#40 Re:

2016-10-22 17:57

#39: Ulla Rasmussen -  

 Jeg så udsendelsen. For fanden da, pigebarnet indrømmer at hun har løjet, men manden skal stadig i fængsel. Hvorfor ? Den mand, og mange andres liv, er ødelagt for resten af livet. Pigen kan leve videre, måske totalt ligeglad med, hvad hun har gjort.  


Gæst

#41

2016-10-31 13:26

Jeg skrev under da jeg synes falske anmeldelser, i politikernes øjne åbenbart knapt skal straffes. Herud over mener jeg, at straffen for falsk anmeldelse, bør straffes med minimum, det som en rigtig gerningsmand ville få.
Jeg mener også, at falske anmeldelser bør straffes så hårdt, for at skræmme de der har den slags nøkker, fra det. Plus at de der virkelig er blevet voldtaget, oftest, som følge af falske anmeldelser ikke bliver taget alvorligt.
Derfor har jeg skrevet under


Gæst

#43 Re:

2017-02-19 12:42

#42: -  

 Man kan ikke påstå, at straffen er høj. men det er et skridt hen af vejen i den rigtige retning.