Bevar MCS-videncentret og IMS/forbrugerkemi.dk

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar MCS-videncentret og IMS/forbrugerkemi.dk.


Gæst

#26

2013-09-21 11:42

Har fået stor hjælp fra centret bla i forbindelse med anskaffelse af maske, og vejledning i forbindelse med ferie og flytransport
VL

#27

2013-09-21 11:55

Jeg vil gerne opfordre alle til at få så mange som muligt i deres omgangskreds til at skrive under. Det er katastrofalt at politikerne vil stoppe forskningen på et område, som er så omsig-gribende som kemikalie/duftstofoverfølsomheder. Og hvad er 3 mio kr i forhold til at bruge 300 mio i Vollsmose i Odense på at få folk til at opføre sig normalt, og dette uden effekt. Videncentret gør et stort stykke arbejde for at finde ud af årsagen til MCS. Vi er rigtig mange, der er ramt af MCS i svær grad, og der er mange som er ramt, men som har problemer med at blive hørt i det offentlige system (sygedagpenge/pension). Og er man først ramt, forsvinder det ikke igen. Forskningen er jo ikke kun til gavn for os, der lider af MCS nu, men også for vores børn og børnebørn, da det er sikkert at flere og flere bliver ramt.
ciludi

#28 BEVAR MCS VIDENCENTERET

2013-09-22 21:55

Det er SÅ vigtigt at bevare dette viden center . Forskningen må og skal bestå hvordan skal kemi problemet eller spores ?Det er ikke uden grund at vi er en skare af mennesker der dagligt lider af mcs symtomer - det her er alvoligt . Hvad nu hvis man opgiver at forske i andre sygdomme ?Hvordan kan det overhovedet komme på tale at spare noget så vigtigt væk . ? respektløst -og når man tænker på den fantastiske hjælp og støtte der er at hente ved at kontakte viden centeret , for slet ikke at nævne den re5 behandling der er et forsøg igang med i øjeblikket. Meget skræmmende at tænke på , hvis igen gør noget. Man kan da ikke bare blokere og stoppe nu - det er virkelig dårligt at lade så mange i stikken .TÆNK PÅ NÆSTE GENERATION .... det her skal behandles og arbejdes med sådan vores børn ikke også skal udsættes for duft og kemikalie overfølsomhed , tænk også på der allerede ER børn der lider af MCS . BEVAR SÅ DET VIDEN CENTER ..-)

Gæst

#29

2013-09-27 12:04

Det er paradoksalt, at man vælger at nedlægge et forskningscenter som dette i en tid med stadig flere allergikere - og med garanteret stadig flere tilfælde af netop denne form for allergi.

Gæst

#30

2013-10-01 19:51

Mon de sparede kroner ved en nedlæggelse af videnscentret, rækker til behandling af kommende psykisk syge, som uden tvivl stiger p.g.a. afmægtighedsfølelser hos mange patienter som ikke længere får nødvendig støtte. Mvh. O.l.

Gæst

#31

2013-10-25 11:41

Støt med din underskrift -vi er mange der lider af uforklarlig overfølsomhed, som stempler os som hypokonder. Ganske urimeligt - for vi er syge og vil gøre alt for at blive kureret..

Gæst

#32

2013-11-03 17:22

Det vil være en meget stor ULYIKKE at nedlægge MCS-videncentret og IMS. Der bliver stadig flere og flere, der lider af MCS, og jeg frygter, at mennesker med MCS bliver ladt i stikken, det må ikke ske. Det er vigtigt med en underskriftindsamling.

Gæst

#33

2013-11-03 17:39

MCS-videncentret og IMS må ikke nedlægges, det kan vi som borgere i dette land ikke finde os i. Der er mange som lider af MCS, min datter er meget hårdt angrebet, det er en sygdom, som skal hjælpes mest muligt. Det er uforskammet at nedlægge MCS-videncentret, det er modbydeligt at fratage driftstilskud på 3 mio.

Gæst

#34

2013-11-04 13:44

Ønsker ikke e-mail fra Jer
Eva

#35 Fat nødbremsen! Bevar disse nødvendige centre

2013-11-04 23:12

Årsagerne til at disse centre blev oprettet er ikke forsvundet. I må da indse at det sender nogle helt forkerte signaler at nedlægge centre hvor overfølsomhed og forbrugerkemi er i fokus. Større dele af befolkningen er ramt. Og hvad med den oparbejdede viden og de igangværende forskningsprojekter? Som minimum må I bevare rådgivning og oplysning om MCS.

Gæst

#36

2013-11-07 10:14

Med den kraftige stigning i antallet af personer der får allergi og/eller duft-sentitivitet, som er i høj grad nedsætter livskvaliteten pga de voldsomme symptomer - kan det undre meget at man nedskærer/bortskærer uddannelse af læger på området og nedlægger et videncenter hvor ekspertisen er samlet. Det vil alt andet lige give større udgifter til behandling af syge - forebyggelse ville være at foretrække.

Gæst

#37

2013-11-07 13:33

Håber Videncentret vil "overleve", det er meget vigtigt. Har en MCS-patient i familien, som livet er blevet meget svært for.

Gæst

#38

2013-11-12 15:57

Det er en stor ulykke, hvis MCS-videncentret og IMS/forbrugerkemi nedlægges. Det er umenneskeligt og hjerteløst, når der er SÅ mange, der lider og trænger hårdt til hjælp.

Gæst

#39 Trist det ikke bliver taget alvorlig!

2013-11-29 18:32

Det er sørgeligt at der ikke er fokus på dette problem , da jeg selv har meget store problemer med alle de forskellige ting man bliver udsat for i dagligdagen har selv fået smadret mit helbred på grund af det møg ., Folk tror man er en brokker . Så jeg håber jeres underskriftsindsamling hjælper . Med venlig hilsen Ove . PS . Har arbejdet som post i 23 år og blevet udsat for en masse ubehagelige og skadelige påvirkninger af reklamer , aviser og parfumer ved udbringning af det !

Gæst

#40

2013-11-30 07:29

En skandale at Videncentret bliver nedlagt.
H.M. Kurstein

Gæst

#41

2014-01-12 10:49

JEG HÅBEDE
MEN DE LUKKEDE

Gæst

#42

2014-03-05 15:49

Selvfølgelig skal disse centre bevares. Vi ser jo alle KONTANT,der senest påviste indhold af aluminium i antiperspiranter (deodoranter),der overskred riciko-grænsen op til 6-8 gange!!
Helle K

#43 Nu går det lige så godt

2014-03-10 13:10

Videncentret har i den grad opnået at have fået en rigtig god viden omkring MCS. Vi der har kæmpet fra begyndelser, har STADIG brug for hjælp. Jeg har selv benyttet mig af Videncentret. Hvis Videncentret lukkes, vil vi f.eks. ALDRIG!!!!!! få nogen til at finde beviset for, at vi har brug for masker til at beskytte os mod de luftbårne stoffer. Noget vi i den grad har brug for fokus på, da mange af os kæmper med systemet. Maskerne er opfundet for at beskytte forskellige arbejdsgrupper mod luftbårne stoffer. Så når Det Offentlige kommer og siger, at vi med MCS ikke har gavn af det, så har de i den grad sovet i timen, for hvordan skal man dog ellers beskytte sig mod at indånde de stoffer, der er i luften? Jeg kender ingen anden metode - og bl.a. DET skal vi have Videncentrets hjælp til at få myndighederne til at forstå!!!