Ja-tak til svin

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Ja-tak til svin.


Gæst

#176

2013-07-17 06:52

Super fed ide , for der er ikke nogen der skal komme og lave om på vores kultur... Tro i selv vi fik samme rettigheder i deres lande

Gæst

#177

2013-07-17 06:52

Jeg sidder her og bliver vildt forarget over at danske børn bliver diskrimineret i en sådan grad at de ikke længere har mulighed for (i vuggestuer, børnehaver og skoler) at indtage den mad der er en stor del af deres kultur, men de skal tvinges til at undvære leverpostej, frikadeller,forloren hare, krebinetter, flæskesteg, kødpølse, spegepølse, medister m.m. for kun at indtage halalslagtet kød.
Kan i sige diskriminering af dansk kultur så det batter.
Ens behandling er ikke det samme som fair behandling.
pjat

#178 forskelsbehandle på grund af religion

2013-07-17 06:53

hvis det skal være rigtig så danske skal også lad være at spise oksekød..... for der er nogle buddhisme som tror på THE GOD OF MERCY. må ikke spise oksekød..!!!

jeg tror om ikke så langt, dansk vil ikke blive dansk mere...

Gæst

#179

2013-07-17 06:55

Vi er i Danmark, og her er det altså vores kultur og love der er gældende. Bom..!!

Gæst

#180

2013-07-17 07:00

De siger, at de IKKE vil forskelsbehandle og det er derfor at de forbyder svinekød i børnehaverne... Men er det så ikke forskelsbehandling, at nu må danske børn ikke længere få den leverpostej og kødpølse, som er en stor del af deres madkultur?

Dét der er d netop forskelsbehandling af allerværste grad!
Evangaline

#181 Re:

2013-07-17 07:01

#31: Mads -

Det muligt du syntes det er KLAMT at spise svin Mads, jeg syntes det KLAMT at spise HALAL-SLAGTET KØD


Gæst

#182

2013-07-17 07:02

Selvfølgelig skal svinekød ikke bandlyses.. Til grin
Danskeren

#183 !!

2013-07-17 07:07

Synes egentlig det latterligt at dette overhovedet er nødvendigt!
Men ikke desto mindre så er vi i Danmark og her har vi spist både ko og gris i 1000 af år...
Jeg har det sådan at dem der vil arbejde og være en del af samfundet de skal have lov til at være her.
Men dem der er her for at sende børnepenge hjem og laver kriminalitet de skulle have sparket uden nogen form for advarsel! !!
Og så synes jeg da det er helt iorden at man tager hensyn til disse muslimer ved at servere noget andet for dem. Eller fortælle forældrene til disse muslimer dagen før at i morgen servere vi svinekød og måtte du have noget imod at dit barn spiser dette? Beder vi jer om at smøre en madpakke til dit barn! !

Jeg har flere gange set muslimer spise både pølser, bacon og skinke uden at det var farligt eller at de var imod.

Men det er gudhjælpemig sikkert de samme som sidder og skælder ud over dette.

Hvis vi lukkede de offentlige kasser i, ja så skulle i bare se så var det slet ikke relevant for dem at flygte/flytte hertil! !
Gæst

#184 halalslagtet kød

2013-07-17 07:08

Hvorfor skal mine børn have halalslgtet kød de sku ikke muslimer
AMP

#185 Re: Hvad er det i kalder kultur ?

2013-07-17 07:14

#12: Hmmm - Hvad er det i kalder kultur ? 

 

Jeg forstår ikke din besked - hvad er logikken i det? Eller mangel på samme. Kan du forklare dig anderledes?
Lad fornuften sejere

#186 Re: Hvad er det i kalder kultur ?

2013-07-17 07:14

#12: Hmmm - Hvad er det i kalder kultur ? 

 

er det logisk hvis vi bliver indvandre i et muslimsk land og brokker os over de beder hele tiden og at vi vil have indført et forbud imod dette ?? Eller vi vil have indført at man kun kan købe svinekød ???

Gæst

#187

2013-07-17 07:20

Fint med en underskrifts indsamling selvom det burde være unødvendigt. Hvordan kan det være man I danmark skal tage hensyn til dem der ikke tager hensyn til danskerne i deres egne lande?
Det forstår jeg ikke.
Lige ret for alle. Men nu det slut med lige ret for danske børn også selvom de er i et flertal i deres institutioner. Så må børnene tilmed heller ikke tage deres egen madpakke med i institutionen, Hvertfald ikke på Nørrebro. Pinlig indlæg i Ekstrabladet TV i går og så en leder der ikke engang kunen argumenterer på en ordentlig måde

Gæst

#188

2013-07-17 07:22

Manglede bare, self skal de have dansk mad!
Vores land, vores mad!

Gæst

#189 Re: Re: Flot skrevet

2013-07-17 07:24

#11: Tag jer dog sammen.. - Re: Flot skrevet

Enig i at #1 var overdrevet, men din kommentar viser ikke at din egen IQ er højere..

 

Fatter dog ikke balladen.. hvad er der sket med den gamle egen valgte madpakke?? Er vi virkelig blevet så dovne, at vi ikke orker at laver en sund og spændende madpakke til vores kære unger hver dag?

 


Gæst

#190

2013-07-17 07:25

Det er fandeme langt ude! Vi lever i Danmark for helvede!!!! Så må de fandeme bare lade være med at æde det pålæg med svinekød!

Gæst

#191

2013-07-17 07:26

Nu skal hysteriet stoppe.
Vi bor her, vi er her.
Andre er også velkomne.

Men et mindretal skal ikke ændre vores vaner.

Enhver fornuftig institutionsleder har et udvalg af mad, der passer til børn fra andre kulturer.

Stop religionsvanviddet.

Gæst

#192

2013-07-17 07:27

er der nogen der overvejer og skifte ''de kloge'' ud med nogen der vil bevare vores lille Danmark som det nu engang var INDEN vi var så søde og lukke dem ind der ik havde det så godt i deres eget land... hva sker der li for jer????????????

Gæst

#193

2013-07-17 07:34

Det er ved at være for meget at Danmark hele tiden skal ændre vaner og traditioner for at mennesker der har valgt udefra ,som har valgt at søge til landet, kan få deres vaner og traditioner gennemført. Hvis en dansker kommer til et af deres lande ,må de bare rette ind . Hvorfor skal vi blive ved at finde os i alle disse ting. hvad er det for et vattet samfund , der er ved at være den dominerende.

Gæst

#194

2013-07-17 07:37

Selv svin fortjener at blive ædt!

Gæst

#195

2013-07-17 07:37

Min baby skal have lov at spise hvad han/hun vil, når denne engang kommer i en offentlig institution! Der bliver hele tiden snakket om, at når man lever i Danmark, så lever man i et frit land. Men kan ikke se meget frihed i, at få forbud mod at spise svinekød. Hvis dette forbud går igennem, bliver det næste så, forbud mod svinekød på restauranter, fordi muslimer ikke må spise noget der muligvis har været i berøring med svinekød? Latterligt!!

Gæst

#196

2013-07-17 07:38

Jeg har ikke spor imod, at muslimer ikke spiser svinekød, men det skal ikke gøres obligatorisk, at danske ikke muslimer heller ikke må spise det. Det er vores største eksportkilde, og vi har en stor tradition for at svinekød er en væsentlig del af vores madkultur....bevar venligst den.......og hvem siger at forældre er interesserede i, at deres børn skal spise halalslagtet kød. Pædagogerne kan nok godt finde ud af, hvis nogle forældre har specielle ønsker til deres børns spisevaner. Det er vel ikke sværere end hvis et barn er allergiker....

Gæst

#197

2013-07-17 07:38

Skriv under på denne underskriftindsamling. Det er vigtigt for at,vores børn kan forblive danske, med de danske værdier der er vores

Gæst

#198

2013-07-17 07:40

Selvfølgelig skal et landbrugsland som lever af eksport af svinekød,
ikke forbyde svinekød i de Danske børneinstitutioner!!!!
Hallo vågn nu op Danmark!!!!

Gæst

#199

2013-07-17 07:41

Hvor vores Danmark henne??

Gæst

#200

2013-07-17 07:44

Er jo fuldstændigt ude i hampen..