Ja-tak til svin

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Ja-tak til svin.


Gæst

#151

2013-07-17 01:25

Islam overtager stille og roligt verden og særligt danmark. Hvordan kan vi blive ved med at vende det blinde øje til? det jo åbentlyst hvad der sker. Tænd for nyhederne fx.

Gæst

#152

2013-07-17 02:13

Ja tak til svinekød!!!!
Det næste bliver at de tager vores brun sovs og grøn Tuborg!
Skide racister man!!

Gæst

#153

2013-07-17 02:55

ja tak til svin ruth Kunz jensen

Gæst

#154 Re:

2013-07-17 03:04

#27: -

Hvad er problemet. Hvis man selv kan overkomme at sørge for sine egne børns mad i børnehaven/skolen. Det er ved at udvikle sig til et "service samfund"  hvor hverken Danskere eller "tæppeflyvere" gider gøre noget for deres børn selv.

Hans

#155 Støt de danske koncentrationslejre for grise

2013-07-17 03:44

Støt de danske koncentrationslejre for grise.

Danske svin er sunde - de strutter af pencillin !


Gæst

#156

2013-07-17 04:41

Verdens bedste grise produktion er ikke god nok til alle, på grund af religion?
Hvad skete der med det gamle ordsprog "skik følge eller land fly"? Vor herre bevare os.

Gæst

#157

2013-07-17 04:46

I Danmark spiser vi svinekød, det ved man FØR man rejer hertil. Har man noget imod det, så er man vist rejst FORKERT!

Gæst

#158

2013-07-17 04:52

Hvad bliver det næste? Skal danske, kristne piger gå med burka og skal danske, kristne drenge omskæres? Altså for ikke at gøre forskel ?

Gæst

#159

2013-07-17 05:27

Mit barn skal have lov til at spise svinekød, leverpostej, hamburgerryg og spegepølse hvis han vil, hellere det end halal-slagtet kød, det er den mest grusomme måde at aflive/slagte et dyr.. Frygteligt at vi overhovedet skal have denne debat i vores Danmark.. Giv' os DANMARK tilbage !!

Gæst

#160

2013-07-17 05:27

Vi er et dansk land. Lad os forblive dansker. De er kommet her de at få hjælp men hvis dette bliver ved så kan i stikke jeres finger lige så langt op som hvor der jordbær og Danmark er er forsvundet land. Vi har hjulpet og gør det stadig men alt har en grænse. De har "lov" til at være her. Vi danskere SKAL være her!!!!!!!!!! Jeg er ikke rasist men nu må det sku stoppe. Vi skal tage hensyn. Nej DK

Gæst

#161

2013-07-17 05:35

Det er på tide at danskerne vågner op... !!
Jesper Jensen
Underskriftindsamleren

#162

2013-07-17 05:38

Tak for alle indlæg, om end nogen er væsentlig mere saglige end andre.
Jeg vil ikke sige ret og vrang på jeres meninger. Vi har jo trods alt ytringsfrihed også :-) Men det ville være rigtig rart at holde fokus på det, underskriftindsamlingen egentlig handlede om; retten til at vælge, retten til respekt for hverandre og ikke mindst bevarelsen af tradionelt gastronomisk madkunst. Vores børn skal ikke, fra barnsben, lære om forbud men tværtimod kunne vælge fra alle hylder. Jeg ønsker ikke "skik følge eller land fly", men bestemt heller ikke "skik slette og land fly". Målet her var oprindeligt "JA-TAK" til svinekød. Ikke nødvendigvis nej-tak til alt det andet ...
God dag til alle!

Gæst

#163

2013-07-17 05:45

Hvor er jeg dog træt af denne evindelige leflen for andre religioner.

Gæst

#164 Jeg mener at denne gang går institutioner som nægter at serverer mad med svinekød i over grænsen.

2013-07-17 05:54

Jeg mener at denne gang går institutioner som nægter at serverer mad med svinekød i over grænsen.
Da vi jo bor i Danmark. Fint nok at man vil tage hensyn til muslimske børn, men derfra så til at "forbyde" svinekøds holdige produkter i køleskabet,er at gå langt over stregen. Jeg mener dette må være ministerens ansvar.

Jeg vil lige sige at jeg ikke selv har børn, men kan godt sætte mig ind i problemstillingen her.

Grundlæggende mener jeg ikke,at man skal lefle for en bestemt befolkningsgruppe og overdænge dem med særbehandling og privilegier. Man skal da tage hensyn til alle uanset hvem man er, og hvor man kommer fra.

Jeg har det sådan, at kommer man ude fra den store verden og vil bo i Danmark, så må man indordne sig. Kan man ikke det, så er det hjem igen uden pardon. Især folk som kommer her til af bekvemlighed, fordi de ikke kan "tåle" at være i hjemlandet bedes holde sig langt væk fra Danmarks grænser. Kriminelle skal sendes hjem til egne lande, hvis ikke de er statborgere her i Danmark. Uanset om de er opvokset her eller ej skal de formenes ad gang hertil igen, resten af deres dage!

Jeg savner handling fra vores Dvaske Levebrøds Politikkere (DLP'er) på Christiansborg, som jeg oplever som en gang dovne, usolidariske, hæmmede, intolerante, eu-tøjter. Tag dog og få skiftet Hele Folketinget ud én gang for alle uanset partifarve!!!

Gæst

#165

2013-07-17 06:09

Det er lidt trist at sager som denne straks inficeres af ekstreme holdninger om at muslimer skal ud af Danmark osv. ... i min optik er muslimer velkomne, jeg vil bare ikke have et muslimsk regelsæt trukket ned over min hverdag.

Jeg vil heller ikke slås i hartkorn med de stakler som har de ekstreme meninger på det felt. Men derfor er jeg stadig enig i at vi har religionsfrihed i Danmark, og at den religionsfrihed giver mig ret til at spise svinekød.

Gad vide hvad der ville ske hvis man anlagde et civilt søgsmål mod kommunen fordi de begrænser min ret til at spise svinekød? Den ret må være lige så juridisk gældende som en muslims ret til at lade være med at spise det.

Gæst

#166

2013-07-17 06:10

Jeg har da aldrig i mit liv , oplevet noget der så vanvittigt som det her.Undskyld udtrykket. Hvad fanden tænker de ansvarlige på ????.

Gæst

#167 Re:

2013-07-17 06:12

#57: -

Hvis du var saa klog, ville du vaere klar over at koen er slet ikke hellig i Indien... kaempe generel-misforstaaelse


Gæst

#168

2013-07-17 06:15

Skal vi så også forbyde ko-kød af hensyn til Hinduerne ???

Gæst

#169

2013-07-17 06:15

frikadeller med halalslagtet kød? NEJ TAK!

Gæst

#170

2013-07-17 06:16

Stop maden i børnehaven, så er problemet løst

Gæst

#171

2013-07-17 06:27

Ikke fordi jeg er særlig begejstret for alt det l... der vælter ind over grænserne, men er det ikke mennesker af dansk oprindelse der har misforstået noget. I disse tider hvor der kommer det ene forbud efter det andet, var det måske på sin plads, at regeringen vedtog en lov der forbyder disse klaphattedanskere at foretage sig noget som helst.

Gæst

#172

2013-07-17 06:28

Det er misforstået tolerance at forbyde svinekød i danske børneinstitutioner. Det begrundes med ønsket om rummelighed og mangfoldighed, men det er det stik modsatte. Ved at gøre knæfald for en bestemt gruppe, ekskluderer man andre. Det er ikke rummelighed, snarere dummelighed!

Gæst

#173

2013-07-17 06:40

Mit barn får svin med i maden uanset hvad !
Og hvis det er så svært at fat, så kan de fise af helvedes til!
Hjem hvor de høre til. De skal ikke overtage vores land !
Karin

#174 Diskriminering af Dansk kultur

2013-07-17 06:43

Jeg sidder her og bliver vildt forarget over at danske børn bliver diskrimineret i en sådan grad at de ikke længere har mulighed for (i vuggestuer, børnehaver og skoler) at indtage den mad der er en stor del af deres kultur, men de skal tvinges til at undvære leverpostej, frikadeller,forloren hare, krebinetter, flæskesteg, kødpølse, spegepølse, medister m.m. for kun at indtage halalslagtet kød.
Kan i sige diskriminering af dansk kultur så det batter.
Ens behandling er ikke det samme som fair behandling.

Gæst

#175

2013-07-17 06:48

Vores land hedder Danmark!!!