Giv Edward Snowden asyl i Danmark

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Giv Edward Snowden asyl i Danmark.


Gæst

#1

2013-07-03 09:23

Og husk også at behandle vores egne whisleblowers ordentligt!

Gæst

#2 Re:

2013-07-03 09:34

#1: -

Edward Snowden er ikke whistleblower. Så havde han jo bare fortalt, hvad han vidste til amerikanske og internationale medier. Edward Snowden stjal fire computere indeholdende tophemmeligt materiale og rejste først til Kina så til Rusland med det. Det gør ham til spion, og han bør straffes som sådan.


Gæst

#3

2013-07-03 09:52

Hvor er Enhedslisten?
Lars Andersen
Underskriftindsamleren

#4 Re: Re:

2013-07-03 09:53

#2: - Re:

Vrøvl. Man kan ikke stjæle fra en stat - for stater ejer intet de ikke har stjålet fra andre. :)

Jakob

#5 Hvad er en whistleblower.

2013-07-03 10:11

Whistleblowers bliver altid knust i USA.
Se bare Bradley Manning.
At en whistlelower vælger at sikre sin person mod USAs hævn, inden han afslører den kriminalitet USA begår, gør ham ikke til mindre whistleblower.
Det gør ham bare til en person der har integritet og er villig til at ofre langt mere end de fleste, ved at skulle leve sin fremtid på flugt i landflygtighed. Dog vil han forståeligt nok ikke frivilligt udsætte sig selv for tortur - ligesom Bradley Manning bliver.

At han medbringer fire computere lyder umiddelbart som en fængende historie, men det er blot en teknisk detalje. De informationer Snowden medbringer kunne sagtens - og gør det formentlig også - befinde sig på en USB-stick.
Vi kender ikke Snowdens årsager til at medbringe fire computere. Måske gør han det netop for at kunne separere hvilke informationer han videregiver til hvem.

At han rejser til Kina og Rusland skal ses i lyset af at de mindre lande såsom Equador, bukker under for presset fra USA. Derfor er Snowden nødsaget til at vælge de mest robuste lande at flygte til.

Jørgen
Gæst

#6 Super Initiativ, Lars Andersen. Tak for det

2013-07-03 11:46

Jeg ledte faktisk efter den for at finde den - og en anden af mine FB-venner havde set den og skrevet under. Den mangler sgu lidt momentum.

Jeg har lige prøvet FB's promote: 40 kr.


Gæst

#7

2013-07-03 18:03

Enhver der støtter global demokratisering skal selvfølgelig støttes.
Insanitor

#8 Bevisthed på Facebook

2013-07-03 19:44

Vi er nogle der har startet en gruppe på Facebook, for at prøve at øge bevistenheden om emnet.
Vi har også delt linket til denne Underskrift indsamling.

https://www.facebook.com/SnowdenAsylDanmark

Gæst

#9

2013-07-04 05:52

Naturligvis skal han have asyl!
Snowden turde hvor andre tiede !
Zenia

#10 Hvis det havde været en whistleblower fra et andet land end UDA

2013-07-04 16:22

Havde Edward Snowden kommet fra et andet land, som f.eks. fra Rusland eller Iran, havde denne mand været udråbt som en verdenshelt.

Gæst

#11

2013-07-04 20:05

...og stop med at deltage i det Nordamerikanske Imperium, for pokker!
Ghostmachine Hacker

#12 Re: Bla bla bla, han skal straffes osv.

2013-07-04 20:15

#2: - Re:

Jeg synes du skal sælges som slave på rummarkedet.


Gæst

#13 når manden der siger sandheden er skurken. hvem er staten så?

2013-07-05 09:20

spionage er at tage statens oplysninger og give til fjenden.

det som snowden har gjort er at tage de her oplysninger og give dem til det amerikanske folk.

ud fra denne tese må vi konkluderer at USA mener at folket er fjenden "Ron Poul".

til de folk der er amerikanske sympatisører lige nu. prøv lige at vend brillerne.

hvis denne historie havde været om en Russisk mand der havde leaket russisk information. så havde vi declaret ham som værende en helt.

vi har lige fundet ud af at usa overvåger alt. incl os. og i syntes simpelthen at det er edward der er problemet?

helt seriøst hvis det er her i er kommet til har jeg meget ondt af jer.

R.I.P. frihed

Gæst

#14 Re: Re:

2013-07-09 20:17

#2: - Re:

Edward Snowden er ikke whistleblower. Så havde han jo bare fortalt, hvad han vidste til amerikanske og internationale medier. Edward Snowden stjal fire computere indeholdende tophemmeligt materiale og rejste først til Kina så til Rusland med det. Det gør ham til spion, og han bør straffes som sådan.

_____________________________________________________

Du er en spion...


Gæst

#15

2013-07-10 22:15

kommentar til 14:

Lille ven - det var præcist det, han gjorde - han fortalte hvad han vidste, men lavede en livsforsikring - vistnok på sine egne computere.
politics

#16 Re: Re:

2013-07-21 05:08

#2: - Re:

Staten foretog sig noget ulovligt...så det er totalt lige meget at han tog computere. Han kan levere dem tilbage når han er færdig med det...fordi beviserne skal sikres.

Og nej man kan _ikke_ stole på staten i et sådant tilfælde!!! ...han havde iøvrigt osse prøvet at gøre opmærksom på det, men INGEN gjorde noget.

Grundloven _skal_ følges...osse når det gælder staten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vi bør forbedre forholdende for whistleblowers!


Gæst

#17

2013-12-30 22:57

Jeg går lige i gang med at dele den i de ca. 40 grupper jeg er en del af! ;-)

Gæst

#18 Re: Re: Re:

2013-12-30 22:59


Gæst

#19 Re:

2014-01-15 20:08

#3: -

Hvad med de platugler.

 


Gæst

#20 Re: Re:

2015-12-13 21:39

#2: - Re:  

 Han er en tyv og en landsforrædder . Ikke en skid andet.