Bro i Svenstrup? NEJ TAK!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bro i Svenstrup? NEJ TAK!.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-05-03 18:05


Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-05-04 06:08


Jens Toft-Nielsen

#3

2013-05-04 06:11

Det er meget ærgerligt, at man ikke fra centralt hold har villet lytte. En nordlig løsning via bro eller tunnel kunne laves 10 mill. kr. billigere end den 8,5 meter høje bro midt i byen, og ville samtidig kunne sænke trafikken igennem Svenstrup midtby. MVH Jens Toft-Nielsen, byrådskandidat, SF-Aalborg


Gæst

#4 Re:

2013-05-04 13:21

#3: Jens Toft-Nielsen -

Tak for din støtte. Ja, det er rigtigt ærgeligt. Vi forsøgte, os fra Banevejen, på den pæne måde igennem Svenstrup Samråd, at påvirke dem....desværre uden held. Det er ligesom om de bare har brændt sig fast KUN på denne ene løsning, og ikke vil lytte til argumenter og idéer.

Derfor prøver jeg nu, at samle underskrifter ind, i håb om at de kan få dem i tale igen, og vi forhåbenlig kan blive fri for den bro lige dér.

Mvh. Christina Nielsen


Gæst

#5

2013-05-05 16:31

Hej Christina bor i på Svenstrup banevej? Jeg har kommet til at skrive under 2 gange vdet var ikke meningen Jeg / vi bor på Hobrovej midt i Svenstrup men vil ikke have andressen til at stå der hobrovej 772 det kunne måske misbruges men vil godt vedkende mig med navn .Vi er virkelig skuffet over at de i banedanmark og Aalborg Komune ike vil høre på andre forslag det er i ode nat de nDallvej bliver lukket men hvad med den nye løsning som der er en fra SF i Aalborg der kom med i Nordjyske eller så ingen bro lad dem fra Ferslev køre til Dall eller via Bonderrupvej over fiskedammene som ender ude ved motorvej syd for Svenstrup

Anonymous

#6 Re:

2013-05-05 19:41

#5: -

Hej. Ja, vi bor på "Banevejen"

Men når du skriver under kommer adressen ikke til at stå der. Kun bynavnet og dit navn. Du kan jo også vælge at være anonym. Din mailadresse bliver heller ikke synlig, (uanset om du vælger anonym eller offentlig) Men jeg har fjernet den underskrift med adressen på :-)

Og ja, jeg er helt enig. For min skyld behøver de overhovedet ikke at lave en erstatningsvej. Men skal det endelig være, så er den løsning som ham fra SF kom med ganske udmærket, eller også skal de bygge den ved krydset Hobrovej/Skipper Clementsvej, for der vil den ikke genere bybilledet eller ret mange mennesker. Og det smarte ved det, er at der er et lyskryds.

Mvh. Christina

jens toft-nielsen

#7 Re: Re:

2013-05-06 08:28

Hej igen.

"Ham fra SF" er mig. I er velkomne til at skrive til mig på jens@landcad.dk hvis I vil have flere detaljer, pris m.m. på et nordligt alternativ. Det hele er gennemregnet og sendt til Folketingets Transportudvalg.

Det er rigtigt, at der er lyskryds ved Skipper Clementsvej, men opsætning/flytning af et lyskryds er ikke noget problem i et projekt som dette.

Med venlig hilsen

Jens Toft-Nielsen

 

Christina Nielsen
Underskriftindsamleren

#8 Re: Re: Re:

2013-05-14 12:15

#7: jens toft-nielsen - Re: Re:

Ok :-) Ja, det er også rigtig.

Jeg håber virkeligt, at I kan trænge igennem til dem med Jeres løsning. Men det er ligesom om at de konsekvent bare ikke vil have erstatningsvejen nord for overskæringen. Jeg kan nu ikke se noget problem i at få den nord på. Der vil trafikken glide nemmere, her tænker jeg lastbiler og mælkebiler. Den vil genere færre mennesker, da det meste den vej på er erhverv.

Jeg tror grunden til at de sætter sig imod en nordlig løsning er, at der har Aalborg Kommune for nogle år siden anlagt en fin, fin sti til Dall. (Stien var der, men nu har kommunen puttet noget sand/grus på) Men de vedligeholder den ikke, så folk bruger den ikke. Folk går i stedet for ture nede omkring os....Hvilket de naturligvis altid er velkomne til at gøre :-)

Men da vi var til høring, var stemningen ligesom at beslutningen var taget på forhånd, og denne her høring skulle bare genneføres, så de kunne have papir på at en høring var fundet sted.

Mvh. Christina Nielsen


Gæst

#9 Naturvejleder

2013-06-12 06:21

Lige for at opdatere.
Jeg har fået kontakt til en naturvejleder fra DOF (Danmarks Ornitologiske Forening) Da vi har en nattergal i det område, som broen vil pløje ned igennem.
Jeg håber det vil føre til noget, da vi har en unik natur i området, og ikke kun en nattergal, men også flere forskellige dyrearter.
Mvh. Christina Nielsen

Gæst

#10 Re: Naturvejleder

2013-06-12 06:22

#9: - Naturvejleder 

 PS. Den vil ikke lige logge mig på :-) Men det er mig, som har startet denne indsamling.

 

Christina Nielsen
Underskriftindsamleren

#11 TV2 Nyheder

2013-07-23 11:00

Den naturvejleder gav ikke noget, desværre. Men det var et forsøg. Idag kontaktede jeg så TV2 Nyhederne, da jeg så, at de gerne vil tippes, sikkert fordi der er agurketid, men nuvel, nu har jeg sendt følgende afsted til TV2:
Kære Tv 2

I sagde her den anden aften, at man var velkommen til at tippe Jer, hvis man havde en historie.

Vi borgere her i Svenstrup ved Aalborg føler os godt og grundig trådt på af BaneDanmark.

Sagen er at den nye timeplan for tog skal sættes i værk. Nu skal det kun tage en time at køre fra Aalborg til Aarhus, hvorimod det i dag tager en time og tyve minutter.
For at det kan lykkedes, skal baneoverskæringerne ved Svenstrup, Ellidshøj og Skørping nedlægges.
De havde fremlagt nogle løsningsforslag til erstatningsveje, men vi kunne ligeså godt have ladt være med at møde op til den høring, for BaneDanmark var/er hverken til at hugge eller stikke i, de have lagt sig fast på den løsning de synes, den som generer flest mennesker og mest natur i hele byen. se evt dette link på side 12 http://www.bane.dk/db/filarkiv/13703/Beslutningsnotat_endelig%20version_med%20ny%20prisopregning.pdf

Vi vil gerne have haft en tunnel, og Aalborg Kommune var med på den idé, indtil de fandt ud af at de skulle betale differencen, så kan Svenstrup få lov til at sejle i vores egen sø.
Nu kan vi jo godt se at en tunnel ikke er realistisk, men kan vi så ikke få dem i tale igen, så vi kan få en bedre løsning. Vi er nogle som også har forslået det vi kalder en nordlig løsning, hvor den bliver koblet på ved krydset Hobrovej/Skipper Clementvej i den nordlige ende af Svenstrup. Det vil være bedre, da der allerede er etableret et lyskryds, noget som heller ikke er med i BaneDanmarks løsning, men de har heller ikke prøvet at skulle ud på Hobrovej kl. 15.30 om eftermiddagen. Alt tung trafik vil også på den måde blive ledt uden om byen, da de fleste lastbiler som kommer den vej fra er mælkebiler som alligevel skal hen til det kryds, for at kan komme ind til Arla.
Desuden har har SF,Aalborg fremlagt en løsning mere, som også er en nordlig løsning, som de mener er billigere end BaneDanmarks løsning, det er jo også noget som er værd at tage op til overvejelse igen så. Se evt. denne artikel bragt i NordJyske: http://www.nordjyske.dk/nyheder/nyt-forslag-om-motorvejsafkoersel-syd-for-aalborg/30745ad2-c19e-4f79-868b-79c5d3deec48/4/1513

Vi er mange borgere, og særligt os som bor hernede ved banen som føler os trynet. For mit eget vedkommende, så er jeg født og opvokset i Svenstrup og vi købte hus på Svenstrup Banevej i 2004 i god tro, da den udsigt vi har ud over åben mose jo er en udsigt til fredet og unik natur, så vi var aldrig bekymret for at nogen kunne komme og bygge noget der. Vi er jo faktisk en del af Østerådalen. Så derfor kom det som et stort chok for os, at BaneDanmark bare kan tromle henover det med en elegance som 20 elefanter i en porcelænsforretning.
Hvis BaneDanmark kommer igennem med deres løsning kan vi i Svenstrup se frem til en 8,5 meter høj betonbro som pløjer over fredet eng, og store trafikale problemer for dem som kommer fra Dall og skal ud på Hobrovej i Sventrup. Vi forudser et kaos.
BaneDanmark kunne berolige os med, at der blev plantet træer, for at dække broen lidt ind. Ja, tak, det tager alligevel et godt stykke tid før træer når 8,5 meters højde.

Vi kan heller ikke se hvordan denne timeplan i det hele taget skal blive en realitet, da det nyeste som kører heroppe er nogle gamle IC3 og IC2, og banelegmet også godt kunne trænge til en ordentligt renovering. Jeg tror ikke der findes en lokofører, der i de gamle tog, på den banestrækning vil op og køre de hastigheder, der kræves for at kunne overholde den timeplan.

Jeg har startet en underskiftindsamling, men det er svært i denne her by, som jo er en lille søvnig forstad til Aalborg, men jeg er stolt af de 66 som har skrevet under. (og da jeg kun må poste 2 links i denne her, så har jeg slettet linket til underskriftindsamlingen, men det er naturligvis sendt med til TV2)

Jeg håber meget at I vil tage denne her sag op i Jeres nyheder, da vi ikke føler vi er blevet hørt.

Jeg har også fået bekræftelse på at de har modtaget min mail, så jeg håber virkelig at komme igennem :-)
Christina Nielsen
Underskriftindsamleren

#12

2013-08-10 11:58

I dag modtog vi så et brev fra Cowi, som skal styre anlæggelsen af broen. De vil holde et info møde omkring de eventuelle gener der bliver i forbindelse med anlæggelsen af broen, da den er vedtaget!!!!!!!!!! Så tak, tusind tak til BaneDanmark fordi de har ødelagt min ferie! Jeg har i dag tippet TV 2 Nord i håb om at de vil tage sagen op. Jeg kæmper videre.
jens toft-nielsen

#13

2013-09-03 16:03

Jeg synes, det er meget ærgerligt, at man valgte denne løsning, uanset at vi kæmpede bravt for en tunnelløsning. Men jeg kommer den 18.9. MVH Jens Toft-Nielsen, SF-Aalborg kommune, landinspektør

Christina Nielsen
Underskriftindsamleren

#14 Re:

2013-09-03 17:42

#13: jens toft-nielsen -

Igen mange tak for din støtte :-)

Jeg regner med at printe denne indsamling ud og tage med, så de kan se at der er lidt flere end bare 4 mennesker, der synes at denne bro er en dårlig idé.

Knud Søndergaard

#15 Re: TV2 Nyheder

2013-09-13 06:59

#11: Christina Nielsen - TV2 Nyheder

At kalde borgerne i Svenstrup for søvnige, er lige skrap nok. Det kunne jo være, at de var ligeglade med broen eller måske synes at løsningen er i orden.

Jeg ser i hvert fald frem til at skulle undgå at holde for nedrullede bromme næsten hver gang jeg passerer banen.

Christina Nielsen
Underskriftindsamleren

#16 Re: Re: TV2 Nyheder

2013-09-15 15:49

#15: Knud Søndergaard - Re: TV2 Nyheder

For min skyld må de også gerne lukke den overskæring, dertil er jeg fuldstændig enig med BaneDanmark. De må også gerne indføre deres timeplan, synes bare ikke jeg kan se det økonomiske grundlag for den. HVOR får de pengene fra?

Men så ophører enigheden også.

Der har været mange andre forslag oppe, men BaneDanmark havde besluttet sig på forhånd, så alt hvad der var blevet sendt ud med flere forskellige løsningsforslag, høring mm. er rent proforma, det er dét som jeg og andre er temmelige utilfredse med. Ligeledes med det kommissionmøde, det er jo også rent proforma, da flagene er sat.

Søvnige var også provokerende, men jeg er født og opvokset i Svenstrup, og det er ikke en by med et fællesskab. Mange er ligeglade, eller også er de vældige enige når man taler med dem, men når det er noget som sker i den anden ende af byen, er det ikke vigtigt. Ting er kun vigtige i Svenstrup hvis det sker lige midt på Godthåbsvej.

Tankevækkende er dog, at der er mange, som ikke har 9230 som postnummer, der har skrevet under.

Desuden har der altid været det skel i Svenstrup, at det som er på den anden side af banen, ikke rigtig hører med til Svenstrup.

For min skyld, kan de renovere vores viadukt, så den kan klare mere end de 8 tons, så vi kan få oliebiler og redningskøretøjer over der. Så kan de droppe alle deres planer om erstatningsveje, vores vej er privat, så må alle andre køre over Dall eller ude ved Ægland.