rentvandiodder

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen rentvandiodder.


Gæst

#1

2013-04-24 18:09


- borgere i Danmark tager rent vand i hanerne som givet, men det er det ikke. Dansk landbrug har i årevis brugt mange forskellige kemikalier og pesticider på markerne, og faren for at disse kemiske og giftige stoffer grundvandet er overhængende. Mange vandboringer landet over er allerede lukket grundet forurening. Rent drikkevand er vores vigtigste råstof og livsnødvendigt for os alle. Giv din støtte til det rene vand.

Gæst

#2

2013-04-25 07:59

Vi er kommet ganske langt ud, så langt ud at man som borger mister tilliden til politikerne: Skoler lukkes og landmænd betales for at undlade at forgifte os alle sammen. Man lader det være op til landmændene om vores børn og vores fremtids livsgrundlag skal beskyttes.Hvis landmændene var valgt som politikere,fordi de havde det fornødne overblik, ville det være i orden at give dem denne magt - men det er de ikke! Tvært imod.
Det er nok nu. mvh. Githa

Gæst

#3

2013-04-27 05:54

Landbrugets produktionsmetoder i dette land har gjort og fortsat bevirker, at der er stor fare for vort grundvand generelt. Jeg finder, at det er fuldstændigt uacceptabelt, at et erhverv, for mammons skyld, tillader sig at ødelægge det gode, vi har i form af rent drikkevand.
Mange andre skadelige stoffer end de nævnte, som tilføres grundvandet fra landbrugets produktion, gør at vi i dette land har verdensrekord i dårlig sædkvalitet og i antal cancer af forskellig type.
Situationen gør, at vi i stigende grad er nødsaget til at lukke et stigende antal vandforsyningsboringer.
Per Bennicke

Gæst

#4

2013-05-10 10:24

Det er en fantastisk opfordring og jeg har sendt den videre på min Facebook side. Jeg har længe tænkt på at vi skulle have rejst en skov. Et forslag kunne være at når et barn starter i skolen, hvilken som helst skole i nørheden af hvor skoven skal være. Kunne bedsteforældrene plante et træ sammen med barnet. Det træ kan de komme tilbage og se til om det gror godt og være aktive i pasningen af skoven.
Blot en tanke
Vibe Maegaard, Hou

Gæst

#5

2013-05-10 20:44

Godt initiativ

Gæst

#6

2013-06-02 04:59

Rent vand er en folkesag. På den korte bane kan vi lave et kvantespring for rent drikkevand nuher og i fremtiden når vi løfter i flok. www.folkeskoven.dk er initiativ til nye folkeskove over grundvandsressourcerne.

Gæst

#7

2013-06-10 09:44

Vand er liv. Vi er ved at save den gren over, vi sidder på.
Red hvad reddes kan kære politikere.

Gæst

#8

2013-08-20 20:29

Vores grundvand er vigtigt. Metoder til sikring af grundvand er nødvendige. Jeg stemmer på politikere som søger de bedste løsninger på tværs af det politiske spektrum.
Det bør være løsninger der er i fokus. Løsninger vores børn kan være stolte af og som passer godt ind i det lokale område.
Jeg håber at de bedste faglige argumenter på tværs bliver gennemgået, kvalificeret udvalgt og sat i værk.