Forældre mod lockout: Vi vil ha' skolen tilbage - NU!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Forældre mod lockout: Vi vil ha' skolen tilbage - NU!.


Gæst

#1

2013-04-21 14:14

Det gælder hele landet
Lone Iven

#2 Åbent brev til borgmesteren

2013-04-21 18:17

Super initiativ med denne side! -Tak for den!
Blot til orientering; Jeg har lige sendt dette brev:

Hillerød d. 21. April 2013
Åbent brev til Hillerøds Borgmester Kirsten Jensen

Børnene tilbage i skolerne! & Pengene forblive i skolerne!

Kære Kirsten Jensen,
Under sidste valgkamp var det meget tydeligt, at du og Christine Antorini, var hinandens personlige støtter. Det tænker jeg at I stadigvæk er, og tænker derfor også, at du må have en ret direkte kommunikations mulighed med hende. Og den må du nu meget gerne gøre brug af til vores børns fordel!
Vores børn har i skrivende stund nu spildt 7,5% af dette skoleår på at være gidsler i jeres håbløse måde at drive forandringsledelse og forhandlinger på. Det må stoppe NU!

Personligt er jeg enig i, at folkeskolen skal moderniseret og kvaliteten skal løftes, men jeres hjælpeløse måde at drive dette på, vil aldrig føre til nogen af delene!
Det er en ommer!
Kommuner og Regering må erkende at I skal drive forandringsledelse på moderne vis, gennem forhandlinger, dialog, motivering og atter forhandlinger. Lockout-redskabet er aldeles uegnet til dette, og ender med at give os en kæmpe kvalitets forringelse i form at dybt demotiverede lærere.
Og når det drejer sig om Hillerød Kommune specifikt, så savner jeg meget et klar tilkendegivelser fra dig om at de penge Hillerød Kommune sparer i lockout perioden forbliver i skolernes budgetter, til gavn for vores børn. Det er der mange andre borgmestre i regionen der har gjort, og det er da det mindste du kan gøre.
Som skatteborger i Hillerød Kommune og dermed kunde i din butik, har jeg i de sidste 3 uger ikke fået hvad jeg betaler for, nemlig skolegang for min søn! –Men jeg har ingen mulighed for at få mine penge tilbage!

Jeg ser derfor frem til at høre fra dig at:
a. Du vil gøre hvad du kan for at stoppe lockouten.
b. Du vil sikre at de sparede penge i det mindste vil komme skolerne og vores børn til gode.

Med venlig hilsen
Lone Iven
Hovmosevej 14, Gadevang
3400 Hillerød

P.s. Min søn går i 6. Klasse på Hillerødsholmskolen, og da de inden påskeferien havde 2 uger med skolekomedie, har hans klasse på nuværende tidspunkt ikke modtage klasseundervisning i 6 lange uger!!

Gæst

#3

2013-04-22 03:33

Super brev. Kunne du ikke lige skrive til resten af landets kommuner med det samme. Og måske regeringen med. Alle undtagen KL og Corydon er godt trætte af situationen

Gæst

#4 Re: Åbent brev til borgmesteren

2013-04-22 06:30

#2: Lone Iven - Åbent brev til borgmesteren

Rigtig godt brev, Lone. Dejligt, at vi er flere, der trækker samme vej!!!!

Kh Jane


Gæst

#5 Re: Kunne man ikke udbrede denne underskriftindsamling til hele landet?

2013-04-22 11:33

Svend Erik Madsen

#6 Skattepengene tilbage til borgerne

2013-04-22 21:05

Andre har sagt det før mig. Hvis en virksomhed ikke leverer varerne, kan den heller ikke opkræve betaling.
I denne konflikt fungerer den Danske model ikke. Arbejdsgiverne modtager uindskrænket betaling fra kunderne (skatteborgerne), men sparer produktions udgifterne. Konflikten giver flere penge i kommunekassen. Når længere konflikten varer - når flere penge.
Konflikten har har nået et omfang, hvor de opsparede penge ikke kan betale en værdig erstatning for den mistede undervisning til børnene. Og det ser jo ikke ud, som om der snart kommer en løsning.
Derfor må KL eller kommunerne enkeltvis afkræves en forklaring på, hvordan det sikres at skatteborgerne ikke skal betale for en vare, der ikke leveres. Herved kommer konflikten til at lægge pres på begge parter.

Svend Erik Madsen.

Gæst

#7

2013-04-24 13:41

Skriv under og lad det spredes som ringe i vandet:
Nu vil vi have skolerne tilbage til vores børn.
Lone Iven

#8 Re:

2013-04-24 17:19

#3: -

Har faktisk skrevet til både Statsministeren, Indenrigsministeren og Undervisningsministeren! -Corydon, gør jo bare sit job og passer på pengene...der de andre der ikke passer deres job og kryber i ly bag ham!!