Stop lukningen af Plejehjem Bøgevænget

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Stop lukningen af Plejehjem Bøgevænget.


Gæst

#1 Bøgevænget

2013-04-10 10:32

Stop det

Gæst

#2 Re: Bøgevænget

2013-04-10 11:24

#1: - Bøgevænget

Stop hvad??


Gæst

#3

2013-04-10 14:38

Jeg kan ikke se, at vort udemærkede hjem skal rives ned og ophøre som plejehjem. Det må koste kassen at købe det tilbage og komme ud af aftalen med ejeren - og til hvilken nytte.
I dag er dem mange som lokalt har glæde af både at bo her og så alle de som kommer til udefra til de gode aktiviteter der laves her.
Opgørelsen af tomme boliger ser for mig ikke korretke ud. Så vidt jeg kan se, er der kun 1 plejehjemsbolig ledig, og hvis ikke vi havde så skrappe visitationsregler kunne der sagtens findes flere som gerne vil ind, men ikke kan visiteres i dag.
Det er for mig at se, som har min demente far boende her, allerede for meget, at demensafdelingen blev lukket og nu anvendes til andet formål. Nu må de demente nøjes med de vilkår som ydes indenfor det almindelige plejecenter, og det er ikke optimalt.

Gæst

#4

2013-04-10 14:48

Har de dog ikke snart, ødelagt nok, her nede imens det byråd har været ved magten. Først Ubåden så GRØN VERDEN, så var det slut med turistatraktioner, for hvem har dog, råd til at tage i KNUTENBORG PARKEN, med hele familien, jeg talte lige med gammel kolega, i forige uge, de var stoppet, med det 5 børnebørn-4 forældre & dem selv, alt i fortæring, indgang, rundt regnet 10.000 så er det med at trække, følehornene, til sig. og nøjes med den fri natur & madpakken, pakket i rabarberblade. Hilsen Finn

Gæst

#5 Re: Lukningen....

2013-04-10 15:18

Har idag ringet til Luffe fra Byrådet, da jeg var tosset efter at have læst avis artikkel!

På møde igår, blev det besluttet at udskyde lukningen på ubestemt tid, da BESTPARELSERNE ER FUNDET ANDET STED!!!

Syntes fortsat, man som borger i Holeby & omegn, skal støtte op, om UNDERSKRIFTS INDSAMLINGEN, samt dele det som ringe i vandet til familie, venner, bekendte osv., så de kan se i Lollands Byråd, at det ikke er NIKKEDUKKER, de har med at gøre!

 


Gæst

#6

2013-04-10 17:34

jeg syntes at det ville være meget trist,hvis det skal lukke,tænker de slet ikke på de ældre mere.dem som er så glade for at bo der.det kan ikke være rigtigt.
gæst

#7

2013-04-10 18:10

Hvis der er nogle, som har ressourcer til at starte et privat plejehjem op på Bøgevænget. Vil jeg gerne tilbyde min arbejdskraft, som ansat.

Gæst

#8

2013-04-11 21:35

Glad for at borgerne i Danmark og specielt yderområderne til stadighed kan finde kræfterne frem til at starte underskriftindsamling mod sådanne fuldstændige absurde lukninger af små velfungerende plejehjem. Super godt at flertallet ikke bare retter ind til højre. Det nytter ikke at lukke yderområderne mere ned til fordel for at centralisere Nakskov og Maribo. Der er alligevel ikke plads til alle i byen. Vi skal værne om de små steder, men desværre tegner der sig et billede af at alt skal være stort og effektivt istedet for småt og godt. Kæmp for alt hvad du har kært også selvom du ikke lige er nabo til det

Gæst

#9

2013-04-12 18:55

Hvad kan jeg andet end at skrive at det er sørgeligt at læse at Lolland er så hårdt ramt ;( Jeg er født samt opvokset dernede , Håber da at de finder en bedre løsning .Da det ikke er på sin plads at vore ældre generation behandles på sådan en måde , GAD vide hvilket sted i landet i vil anbringe vore ældste generation ?????
Anders Blichfeldt, sognepræst

#10

2013-04-13 06:05

Hvorfor lukke en succes? Dagcentret Bøgevænget er et rigtig godt sted for egnens gamle at være. Så hold de kommunale fingre væk, tak.

Gæst

#11 Re:

2013-04-13 14:53


Gæst

#12

2013-04-14 12:21

Jeg ville blive ked af at min farmor skulle forflyttes til et nyt sted. Det vil være en alt for stor omvæltning for demente borgere. Jeg er sikker på det vil skabe utryghed og forvirring blandt de ældre..

Gæst

#13

2013-04-14 19:05

De borgere der er på Bøgevænget er nogle af dem der har slidt og slæbt hele deres liv. Er det virkelig takken de får nu, ved at lukke og fjerne dem fra deres vante omgivelser ? Føj siger jeg bare, de besparelser må sgu kunne findes et andet sted :(
Datter af dement borger

#14

2017-03-05 13:04

Min mor er lige flyttet in på Bøgevænget - mens vi talte sammen fandt jeg dette - mens min demente mor begejstret fortæller om alt det gode hun har oplevet her på dag 3 af sin indflytning.
Det er dejligt at lukningstruslen er væk.