Hundepark i Odense M

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Hundepark i Odense M.


Gæst

#1 Hundepark i Odense M

2013-03-20 14:48

Som udgangspunkt synes jeg, det er en glimrende ide med en hundepark her i Odense M, men at ligge den paa foreslaaet omraade, synes jeg, er en meget daarlig ide, idet den vil ligge for taet paa beboet omraade.
Proev dog istedet at se paa omraader paa den anden side af Niels Bohrs Alle.

Mvh
S. Oesterby
(selv hundeejer til 2)

Dette indlæg er blevet fjernet af administratoren (Vis detaljer)

2013-03-21 01:55


Helle Nielsen
Underskriftindsamleren

#3 Re: Hundepark i Odense M

2013-03-27 17:12

#1: - Hundepark i Odense M

Hej S. Oesterby

Grunden til at vi har valgt dette område er netop, at der bor mange mennesker omkring, som der i forvejen lufter sin hund(e) i parken flere gange om ugen. Nu har jeg næsten dagligt gået i parken i 1,5 år, og det er meget sjældent at parken bruges til andet end luftning af hunde, børn der kælker på stykket med bakkerne eller folk, der løber eller cykler på stierne. Når det nu hovedsageligt er hundefolk, der bruger parkens grønne arealer, virker det logisk at søge om at få hegnet en 4. eller 5. del af parken ind, så hundene kan lege uden at genere andre.

Der kan komme flere hundeejere til området, når hundeparken bliver lavet end der kommer nu, men at området er tætbebygget kan jeg ikke se er et problem. Hundene larmer sjældent, når de leger og de hunde, der leger med lyd på (fx Border collies og schæfere) leger i forvejen i parken, så jeg forventer ikke at lydniveauet vil stige. Vi er et par gange om måneden i den store hundeskov i Kirkendrup (Kattebjerg) i Odense N og på trods af at den hundeskovs areal svarer til ca. 20 fodboldbaner, larmer hundene meget sjældent.

Der er store områder på den anden side af Niels Bohrs alle, men der er for det første i forvejen en fårefold, der i vinterhalvåret bruges til mødested for hundeejere og der er ofte over 20 hunde samlet der fra omkring kl. 16.30-17.00. For det andet er der omkring universitetet store åbne områder, hvor løse hunde ikke generer nogen, så jeg mener ikke, det er sandsynligt, at kommunen vil støtte en ansøgning om indhegning der.

Ideen bag denne hundepark er også, at den skal være nemt tilgængelig til hverdagenes gåtur uden at man skal bruge en time på at gå ned bag universitetet eller køre i bil efter arbejde til de andre hundeskove i Odense.

Jeg håber, at svaret her er fyldestgørende :)

Venlige hilsner

Helle Nielsen

Pia Sigmund

#4 Bramstrupparken

2013-03-28 10:07

Bramstrupparken er en af Odenses smukkeste parker med et væld af specielle planter og træer, en sand perle. Det vil være forkert at ødelægge mange års bestræbelser på at skabe en afvekslende og harmonisk plantevækst, som er en fryd for alle os, der ofte går tur gennem parken, ved at anlægge en hundepark midt i den.
I parken er et vidunderligt dyreliv. Mange forskellige fugle frem for alt, men også flere par af de sjældne sorte egern, der tumler sig rundt på plænerne og i træerne.

Der findes andre tilgængelige områder i nærheden, som kan indrettes specielt til hundepark.
Henning Vilain

#5 Re: Bramstrupparken

2013-04-03 09:12

#4: Pia Sigmund - Bramstrupparken 

 Jeg er enig i Pia Sigmunds beskrivelse og holdning. Har selv haft hund gennem mange år. Færdes dagligt gående og cyklende i Bramstrupparken. Har aldrig følt mig generet af det forholdsvis overskuelige antal hundeluftere og deres firbenede venner. Snakker da også med "begge parter". Men en indhegning er et fremmedlegeme i denne type park.

Der er andre mere robuste grønne områder i 5230 m, som kunne være af interesse.

Mvh. Henning Vilain.

viola knudsen

#6

2013-06-13 08:40

jeg kan som Helle Nielsen ikke se at der er overvældende slid af de få hunde der kommer og leger ,og at den er et nærhedsoplevelse for os der er i området - jeg støttet meget Helles projekt - gid det må lykkedes for dig Helle - du har min store taknemmelighed for dette ambitiøse arbejde. NB. ikke alle os ældre hundeejere har bil til at køre på landet i.
Venlig hilsen Viola