Støt protesten mod "solcelleprojektet i Rise/Thorup"s størrelse og placering

Støt protesten mod "solcelleprojektet i Rise/Thorup"s størrelse og placering / Beskeder / Tak + orientering / Kommentarer


Gæst

#1

2020-07-31 12:17

Jeg går ind for alternativ og ren produktion af strøm. Dette projekt kunne erstattes af en opdatering af de eksisterende 6. Vindmøller på Ærø og/ eller opførelse af en vindmølle mere. Projektet bør og skal funderes i lokal finacrering, så udbytte og strøm bliver på Ærø til kommende EL-projekter, ligesom vores El-færgen Ellen. Det forslået solcelle projekt vil ikke bidrage økonomisk, natur- eller produktions mæssigt til forbedringer for Ærø da strømmen bliver solgt til anden side og vi skal så købe den tilbage til Ærø hvis vi vil lave andre projekter. Bh Jens Weiss Medlem af Ærø kommunalbestyrelse.

Gæst

#2

2020-08-19 21:47

Tak til alle for at støtte og kommentarer. Del, del, del. Vi skal være så mange som muligt for at kunne ændre noget. Men skriv måske også et bare enkelt lille brev til enten FAA eller kommunen inden høringsperioden er slut d. 14. september. Så havde vi et borgermøde d 11.august, hvor vi for første gang fik at vide at strømmen i en vis udstrækning vil blive på øen, (men ingen jobs til Ærø) og at der kunne komme noget økonomisk kompensation til husejere, men penge kan ikke erstatte livsværdier. Det blev ikke til så meget snak om processens mangler eller visualiseringens, men BE kom næste dag her og tog supplerende fotos. Nu er vi meget spændt på, om billederne når frem og er mere ærlige og realistiske end de foregående, der stort set ikke viser nogen solceller. Se evt det materiale, der ligger på kommunens hjemmeside: Ærø kommune/politik/høringer/lokalplan 2-4, men vær forberedt på det ikke er nem og umiddelbar læsning. Hvis der nu havde været åbenhed og fornuft i processen fra starten, ville megen tid og mange kræfter og tårer være sparet. Der SKAL findes grønne løsninger. Lad os undersøge markedet, finde & give information / ekspertviden og samarbejdsformer, i stedet for at sige ja til det første og nemmeste. Og i øvrigt ikke tage borgerne alvorligt. Kommunen er ikke tjent med at have det omdømme. Det kunne afskrække tilflyttere. Ulla de Frey
Jennifer

#3 Hvor er min underskrift

2020-08-28 12:45

Hej Ulla,
Jeg lige skrev under med en længer kommentar - men ser den ikke. Kan du tjek at de er faktisk der hvor det skulle være. Tak for din indsats!


Gæst

#4

2020-09-03 07:16

Hej Ulla, ser først denne besked i dag. Jeg er gået i gang med at orientere de feriehusejere, jeg kender, der har sommerhus her i Søby. De vil nok gerne skrive under. Ud fra tanken: kan det ske i Thorup, kan det vel også ske i Søby. Og ja vi vil også alle vedvarende energi, men det jeg tvivler da på Better Energy's motiver og kompetencer. Vi ses senere i dag. Kh Mette



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...