Nej til ferielukning af sfo og klub!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til ferielukning af sfo og klub!.


Gæst

#1

2016-11-03 20:32

Jeg arb. selv i kommunen og kun et fåtal af mine kolleger har ikke børn i sfo, vælger man at lukke sfo'erne i 2 uger hver sommer, tvinger i også størstedelen af hjemmeplejen til ferie i de to uger. Det kommer til at koste dyrt på vikar budgettet.
Derudover er forslaget ikke i børnenes tarv og ej heller i pædagogernes.

Gæst

#2

2016-11-03 21:21

Det er fuldstændig uhørt med sådan en ferielukning!

Gæst

#3

2016-11-03 21:24

Tvungen ferie gør det vanskeligt for en familie, at holde ferie sammen. Forældrene arbejdspladser har ell. Indfører måske også tvunget ferie på andre tidspunkter - ligeledes gælder det samme for pædagogens ægtefælle.
Et umuligt puslespil.

Gæst

#4

2016-11-03 21:35

Fordi det er vigtigt at vi opretholder Albertslund, som den gode børnekommune den var/er, og ikke mindsker muligheden for flexibilitet for alle de  forældre der også har arbejdspladsernes sætter retningslinier for ferieafholdelse. Og måske vigtigst at vi ikke får utrygge børn, der måske skal passes af voksne de ikke kender, et sted de ikke kender! Måske vi kan spare lidt på alle konsulenterne istedet for, eller lys forsøgene rundt omkring i kommunen!


Gæst

#5

2016-11-03 21:37

Selvom jeg ikke bor i Albertslund, så synes jeg alligevel at der ikke skal lukkes en SFO i sommeren. Det låser både personale og familier i ferieplanlægning og børnenes tryghed sættes over styr, når de evt. skal være i en fremmed SFO.

Ann-katrine Mortensen
Gæst

#6 Nej for mine børns skyld!

2016-11-03 22:28

Jeg har sagt NEJ fordi vores fremtid ikke skal nødpasses, opleve at de ikke er lige så vigtige som andre og fordi at en sommerferie umuligt kan afholdes for alle i to bestemte uger. Bedsteforældre er og bliver i fremtiden oftest ikke en mulighed at trække på, da de selv skal være på arbejdsmarkedet. Måske var det mere på tide at stoppe besparelsen på børneområdet! Hvornår er nok, nok?

Vores børn betaler prisen, og jeg forlanger nærmere forklaring på hvorfor blandt andet mine børn bliver ramt igen og igen. Har budgetterne ikke holdt? I så fald, hvorfor ikke? og er budgetterne bare urealistisk? fiktive? Albertslund nedprioriteres børneområdet og det er en ringe og økonomisk dum beslutning, som ikke er attraktiv i forhold til at tiltrække nye børnefamilier der kan skabe vækst i kommunen. 


Gæst

#7

2016-11-03 23:41

Det gør jeg fordi ingen forældre skal tvinges til at holde ferie på et bestemt tidspunkt. Og personalet skal ikke dikteres til ferie på et fastsat tidspunkt.
Z

#8 Troede Albertslund var en børnevenlig kommune

2016-11-04 13:53

Hvordan kan man kalde sig for en børnevenlig kommune, når man ikke kan ttilgodeser børnene. det kan på ingen måde være trygt for barnet at komme i en fremmede sfo i 2 uger, hvis forældrene ikke kan få ferie. ikke alle børn kan rumme den slags utryghed. da man ikke kan sikre at alle får ferie lige i de 2 uger. 

Det er ikke at tænke på børnene. der må kunne spares andre steder. hvorfor skal det gå ud over børnene altid!!! vi skal passe på vores bbør og tilgodese dem. værne om dem og ikke bare kaste dem ud over en kløft i 2 uger. 


Gæst

#9

2016-11-04 18:56

Synes det er en rigtig dårlig løsning for børn, forældre og personalet.
Dette er afprøvet i København for nogle år tilbage, men besparelse som primær begrundelse. Det gav store problemer med at flere familier ikke kunne holde ferie samtidig, da alle ikke har mulighed for at tage ferie i de to uger. Det viste sig at give problemer på personalesiden, pga krav på tre sammenhængende uger, hvilket betød at vikarer måtte kaldes ind. Og som jeg forstod det ikke gav besparelse overhovedet, men kun en masse bøvl, muligvis en fordyrelse og den institution jeg havde kontakt med droppede det året efter.

Gæst

#10

2016-11-05 08:36

fordi det er vanrøgt af børnene at tage deres tryghed fra dem.
Marie

#11 Re:

2016-11-06 18:58

#10: -  

 Præcis! Jeg påtænker at indgive underretning til kommunen over at skulle aflevere mine børn til fremmede. Hvis jeg gjorde det i privat regi; afleverede mine børn til fremmede og gik fra dem selv om jeg vidste de var utrygge, så ville det da være rigeligt til en underretning. 


Gæst

#12

2016-11-07 19:39

Det er et langt fra gennemarbejdet grundlag, at planlægge ressourcebesparelser på.
Kroner pr. effektiv tid/omkostning pr. Barn er på papiret en vag løsningsmodel. Endnu mere er der klart taget afstand fra de menneskelige (personale/brugere) omkostninger, ved dette løsningsforslag.

Gæst

#13

2016-11-10 21:04

Fordi det tager friheden til at bestemme hvornår man ønsker ferie. Derudover gør det at nogle familier ikke kan holde ferie samlet, da ikke alle arbejdspladser kan give fri de angivne uger. Stort nej til tvungen ferielukning!!!!

Gæst

#14

2016-11-11 04:15

Fordi jeg ønsker det bedste for vores kommende generation, har selv haft børn der er vokset op i albertslund kommune.

Gæst

#15

2016-11-11 20:22

Fordi min søn går i skole og sfo i Albertslund

Gæst

#16

2016-11-11 21:13

Fordi det er en klar forringelse for børn og deres forældre

Gæst

#17

2016-11-13 22:37

Giv os egne rettigheder.
Kenn

#18 Re:

2016-11-14 08:13

#1: -  

 Helt enig. Det er slet ikke gennemtænkt, men blot et felt i et regneark, man ser som et sted, hvor man kan trække lidt penge fra.

Problemet er blot, at det er som at tisse i bukserne. Det varmer, når budgettet bliver lagt, men bliver meget koldt, når konsekvenserne bliver synlige, ud i 3, 4 eller 5 instans.

Bare det at ressourcestærke familier, der tænker på at flytte til Albertslund, nu har et stort minus at sætte ved det. For det er ofte dem med ressourcer, der har længere arbejdsdage også i sommerferieperioden, som har brug for SFO'en hele sommeren.

Kommer dette forslag igennem, vil det ikke blot betyde faldende skatteindtægter, i en i forvejen presset kommune.


Gæst

#19

2016-11-14 18:12

Jeg vil gerne selv vælge hvornår jeg skal holde sommerferie med mine børn!!

Gæst

#20

2016-11-14 19:44

Jeg vil gerne selv bestemme hvornår jeg holder ferie med mine børn. Arb som sygeplejerske, hvor det i forvejen er vanskeligt at få regnskabet til at gå op. Hvis vi så oven i det, skal låses fast på to ud af tre uger, så risikere vi ikke atkunne holde ferie sammen. Der må spares et andet sted.