Bevar Fritidsklubben Ridevenner på Islands Brygge!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Fritidsklubben Ridevenner på Islands Brygge!.


Gæst

#1

2016-10-09 09:24

Det er bare ufatteligt vigtigt at få bevaret de fine gamle bygninger, og det fantastiske frirum som rideskolen giver til til så mange børn og unge.

Gæst

#2

2016-10-09 09:28

Skriver under fordi det har været det bedste frirum for mig i mange år og det skal bevares det et fantastisk sted og være med dejlige mennesker og ikke mindst vidunderlige heste❤️

Gæst

#3

2016-10-09 09:29

Rideklubben er et sted hvor børn trives ikke bare et opbevaringssted

Gæst

#4 Skal bevares

2016-10-09 09:38

Det var mit frirum, da jeg var barn. Det skal andre børn da også have gæde af. 


Gæst

#5 Bevar den smukke plet til vores unger!

2016-10-09 09:46

Dette sted er ganske unikt! Det ville være mere end bare sørgeligt, hvis stedet lukker.


Gæst

#6

2016-10-09 09:50

Det er den skønneste rideskole med så meget hjerte og sjæl❤️, så det vil være så frygtelig synd hvis den lukkede ned

Gæst

#7

2016-10-09 10:06

Det er det Amager Fælled skal bruges til!
Ikke asfalterede cykelveje, motorringveje, nye bykvartere på gammel urnatur grund.
Men hyggelige heste og glade børn i ro midt i storbyen, rideskolen ligger perfekt! Der på fælleden hvor det ikke er urnatur.

Gæst

#8

2016-10-09 10:06

Har gået der som barn og ung, det var den bedste tid og et hyggeligt sted at komme, og gode kammerater

Gæst

#9

2016-10-09 10:14

Fordi det er så vigtigt at vi har rideskolen. Den er tilstår glæde for mange børn, både dem der rider, og os andre, der nyder synet af hestene. Istedet for stillehjørner til ældre på havnen, så giv også. Os ældre glæden ved de smukke heste. Vi kansagtens finde steder på havnen, hvor vi kan sidde. Prioriter rideskolen i stedet.

Gæst

#10

2016-10-09 10:20

Da jeg syntes at det er vigtig for mange unge at være sammen med dyr og venner samt det sammenhold der er i sådan klup

Gæst

#11

2016-10-09 10:26

Fordi det er en super skøn rideskole, som er smadder godt til børn og unge som har udfordringer. Den ligger i skønne omgivelser. Den er nemmere at komme til, end rideskoler i Dragør. Det er totalt tåbeligt, hvis rideskolen lukker. Der er mangel på rideskoler til børn og unge med særlige udfordringer. Mvh Anette Hansen

Gæst

#12

2016-10-09 10:28

fordi mit barnebarn i mange år har været der hver eftermiddag, hun elskede at passe hestene, og så mange timer er gået på betryggende måde.

Gæst

#13

2016-10-09 10:53

Det er vanvid at lukke denne oase midt i byen.
Mange børn kommer der og det er ikke bare en rideskole men et fristed for mange børn.

Er det ikke bevarings værdige bygninger som burde renovere og ikke rives ned.

Marianne og Linda er en støtte for mange børn og ligeledes alle dyrene derude.


Gæst

#14

2016-10-09 10:57

Min datter startede i rideklubben i ca. 1972 og det har været en hel del af hendes unge år og hun nyder stadig at komme på besøg☺

Gæst

#15

2016-10-09 10:59

Super godt - Rideskolen er så smukt et sted og børnene elsker det. Det bør ikke lukkes. Lad os kæmpe for Rideskolen som man gjorde for Havneparken - hvad ville Islands Brygge være i dag uden en grøn Havnepark? Skriv under med det samme! Lad os kæmpe for de smukke ting på Bryggen!


Gæst

#16

2016-10-09 11:06

Man kan ikke lukke hovedstadens eneste rideskole; det er et uvurderligt fristed for børn og unge, som i samspil med heste og ponyer lærer at tage ansvar og vise hensyn. 

Mvh Gudrun Lefmann 

 


Gæst

#17

2016-10-09 11:12

Jeg skrev under på denne underskriftsindsamling fordi jeg som helt ung har redet derude (den gang hed stedet Artillerivejens Rideskole), og fordi jeg gennem et langt liv har været i ridesporten, som udøver, som ridemærkedommer og i en årrække været formand for Dansk Ride Forbunds Børne- og Ungdomsudvalg og formand for Ponyudvalget. - Heste og ponyers betydning for børn og unge er unik og ufattelig uvuderlig.

Gæst

#18

2016-10-09 11:24

Da det er så vigtigt at børn har et sted der er deres. Heste har sådan en god indvirkning på alle.

Gæst

#19

2016-10-09 11:47

Rideskolen er vigtig for Islands Brygges børn, det Rideskolen giver en sammenhørighed med hinanden og stedet er helt unik.

Gæst

#20

2016-10-09 11:48

Menneskers behov for kontakt med dyr og natur er et dybtliggende behov fra mange tusinder af års tilstedeværelse i naturen. I byen er naturen og dyrene tilsidesat for veje og bygninger, hvorfor det bør være nemt og let tilgængeligt for byens beboere at tilgå. Hvis ikke det er nemt og tilgængeligt, griber dovenskab og andre hverdagsrutiner desværre ind og minimere mængden af besøg i naturen , med det slutresultat at vi bliver mindre sunde eller flytter ud af byen og dermed medvirker til at byen kollapser. Derfor er ridebanen god for byens beboere, da det er tæt på centrum (gåafstand) og i naturlige omgivelser.

Gæst

#21

2016-10-09 12:30

Fordi det er noget af det allermest vigtigste at bevare. Ikke kun fordi det har haft en kæmpestor betydning for mig personligt, gennem min barndom og ungdomsliv, ja helt op i mit voksenliv, men fordi alle de børn der hver dag får anerkendelse for den de er og føler der er et sted hvor de kan mødes med andre børn hvor de kan få et velfortjent pusterum hos hestene. Dette er et unikt sted som for mig har været med til at skabe den jeg er idag. De børn der i dag bruger rideklubben, har også stort behov for at være sammen ned hestene og ridevennerne. Tænk at vi i København har en perle så tæt på Rådhuspladsen ... DEN MÅ OG SKAL BESTÅ

Gæst

#22

2016-10-09 12:31

Jamen, man skal da ikke fjerne fridsaktiviteter for unge mennesker. Specielt ikke når så mange benytter sig af denne rideskole. Så find dog de penge, det er jo peanuts i forhold til den gavn de gør!

Gæst

#23

2016-10-09 13:29


Den gamle Ballon Hangar på Islands Brygge er en yderst sjælden bygning og er af stor historisk betydning. Ikke at støtte den restaurering er at vanære de mænd, der kæmpede og døde i slaget om Ballonparken mod nazisterne i august 1943.

Gæst

#24

2016-10-09 13:30

Der må kunne skaffes midler i en storby som København til en lille natur osease hvor børn kan ride fri af de store betonblokken som omgiver området. Det er børn af blandede familier, der her er i et godt miljø, hvor de kan trives og udvikle deres sociale egenskaber. I kan simpelhen ikke være bekendt at lukke rideskolen, i en kommune i så voldsom væks må der også være plads til disse børn

Gæst

#25

2016-10-09 13:34

Det er positivt at der trods hårde odds, har taget kampen op.