Plejehjemmet Røde Kors Hjemmet

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Plejehjemmet Røde Kors Hjemmet.


Gæst

#1

2016-08-16 11:29

Fordi jeg kender lidt til rødekorshjemmet

Gæst

#2

2016-08-16 11:40

Jeg har underskrevet fordi jeg har haft Min fader der oppe på røde kors venter og har haft mange dejlige timer der oppe sammen med min fader og ikke min st det dejlige personale som har og gør et kæmpe styk arb for de ældre og ikke min st de pårørende.
Derfor synes jeg også at det skal bestå fremover for de ældre som har en god tid der oppe.
BEVAR RØDE KORS i Løgstør

Gæst

#3

2016-08-16 12:09

Jeg skrev under fordi jeg kender Rødekors Hjemmet og synes at det vil være en katastrofe hvis det lukkede. Jeg kan simpelhen ikke forstå hvorfor alt der fungerer godt skal nedlægges. Det vil være så trist.

Gæst

#4

2016-08-16 14:13

Fordi det er et super dejligt sted at komme dejlig atmosfære de ælde trives og har det godt.

Gæst

#5

2016-08-16 14:27

Fordi vi skal beholde vores plejehjem.

Gæst

#6

2016-08-16 16:46

Er træt af at alt skal lukkes i Løgstør samt at vi mister arbejdspladserne.

Gæst

#7

2016-08-16 17:01

Fordi jeg synes at der lukkes for mange plejehjem i Vesthimmerlands kommune, der må være andre steder der kan spares

Gæst

#8

2016-08-16 17:20

Fordi jeg synes det er forkasteligt at et så godt og velfungerende plejehjem skal lukkes. Vi bliver jo ved med at have ældre og svage mennesker som har behov for god og kærlig pleje. Skal de tvinges til at flytte udenbys på deres ældre dage. Væk fra familie og venner? Helt uden mening.

Gæst

#9

2016-08-16 17:23

Helt uden mening at lukke Røde Kors. Meningsløst at flytte vore ældre og svage udenbys i deres sidste år. Hvad skal det til for? Har man da slet ingen følelser - skal det hele gå op i hvem der er størst og har mest magt.?

Gæst

#10

2016-08-16 19:12

Det er forkert at lukke et velfungerende og tidssvarende plejehjem.

Gæst

#11

2016-08-16 20:44

Synes at det er synd at lukke plejehjem der fungerer godt

Gæst

#12

2016-08-17 04:36

På Rødekorshjemmet er service høj med eget køkken med varmt mad som de ældre fortjener, og ikke vacum koldt mad med ingen smag der er en hån mod vores gamle forældre.

Gæst

#13

2016-08-17 06:26

Fordi det er grotesk hvor meget politik der går i beslutninger som denne. Det er det glade vandvid at lukke et godt og velfungerende plejehjem. Hvad skal vores stakkels og ældre og svage medborgere dog gøre? finde sig i at de de sidste år af deres liv skal være tvunget til at bo i Aars langt væk fra familie og bekendte. Det kan vi simpelthen ikke tilbyde dem.

Gæst

#14

2016-08-17 10:42

Har arbejdet der og det har en helt unik atmosfære på alle måder.
gæst

#15

2016-08-17 12:03

Hvis vores politikere i Vesthimmerlands Kommune træffer beslutning om besparelser på plejehejemsområdet er det da naturligt at et Røde Kors Hjemmet vil komme i farezonen. Løgstør-området har stærkt faldende indbyggertal og har i forvejen to plejehjem. Farsø, hvis indbyggertal kun er lidt mindre end Løgstørs har kun et plejehjem. 
Så valget står - måske - mellem de to plejehjem i Løgstør ??????
For politikerne er vel så fornuftige, at de opretholder plejehjem, hvor behovet er i fremtiden  


Gæst

#16 Re:

2016-08-20 09:45

#15: gæst -  

 ja det er fuldstændig korrekt at der er tomme pladser. Men behovet i fremtiden kan ingen spå om. Men fakta er at der er behov for plejeboliger i fremtiden,  da alt forskning tyder på flere og flere demente borgere.  Hvad skal der blive af dem ? Skal de rende rundt i gaderne ?  Hjemmeplejen kan jo ikke være ved dem 24 timer i døgnet.  Og ja der skal spares, men er det værdigt over for vores ældre ?  Mange ældre sidder ude i eget hjem, og er utrygge,  men kan ikke blive visiteret pga. De skærpede regler,  kan vi være det bekendt ?


Gæst

#17

2016-08-20 09:56

Min svigermor bor på RKH, hun er utrolig glad og tilfreds med forholdene på hjemmet. Her er der tid til snak nærvær og ikke mindst personlig omsorg.
Som pårørende føler man sig utrolig velkommen, og får en god snak med personalet, der i øvrigt altid er yderst hjælpsom.


Gæst

#18

2016-08-22 20:20

Fordi det er så et fantastisk sted og skønt at se alt det man gør for beboerne og familien.

Gæst

#19

2016-08-31 05:24

Det bedste sted for min mormor i hendes sidste tid. Vi var trygge ved, at hun boede der, modsat det sted, hun boede før der blev plads.