Bevar hestefoldene i Hvissinge øst

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar hestefoldene i Hvissinge øst.


Gæst

#1

2016-07-07 11:01

Jeg skrev under, fordi jeg mener at der er blevet givet for mange falske forhåbninger omkring at alle dem som har købt nogen ejendomme får udsigt til heste og lykkelige ridepiger... Men nej de folde som de beskriver at man får udsigt til bliver lavet til flere ejendomme

Gæst

#2

2016-07-07 11:11

Støt Glostrup Rideklub og Parcelgårdens Rideskole

Gæst

#3

2016-07-07 11:20

Jeg synes det er sørgeligt at man fjerner foldene og som en af dem som har hest på stedet, står man frustreret og magtesløs og trist over at vores heste skal have endnu mindre plads end de har i forvejen. De første huse der blev bygget blev lovet heste i baghaven, men med den fart ender det jo med at vi bliver presset ud af kommunen og så er husene blevet solgt på en falsk herlighedsværdi og deres huse må da falde markant i værdi... dette er ikke en win win for andre end dem som bygger... øv æv æv


Gæst

#4

2016-07-07 11:20

Fordi de 5000 km2 jord, som der er tildelt til hestefold på ingen måde er nok til alle de heste, som der står opstaldet på gården!

Anonymous

#5 5000km2 til ca 75 heste

2016-07-07 11:58

Jeg ved godt at det desværre er langt fra alle hestene på GLK der kommer optimal tid på fold, for slet ikke at tale om skolehestene der virkelig må nøjes. Men de folde der er NU skaber knapt nok plads til at samtlige heste på gården reelt ville kunne komme ud den tid som lovgivningen byder det, uden at slide arealerne til en sådan grad at græsdækket ikke ville kunne opretholdes. For mig virker det som om at kommunen forsøger at skubbe rideskolen ud - Det er ikke klog tænkning!

Man kunne evt. Tænkte "skovfolde" ind eller lign. Men man skal være vidende om hvor man placerer foldene ift. Gården da det ikke vil være rimeligt at man skal gå over 1km men sin hest for at lukke den ud/ind.

Jeg mener i dén grad at folk der har købt bolig og set de fine visualiseringer af heste i baghaven er blevet snydt. Endvidere mener jeg ikke at man kan argumentere for at hestefoldene skal benyttes til hundeluftning når de er tomme. Det mener jeg alene på baggrund af at 75 heste burde fylde de folde ud der er nu, hele dagen. 

Der er mange tanker man kan gøre sig her. Men jeg mener man bør tænke på hestenes reelle behov og ikke gå ned til arealer så små at rideskolen ikke engang har en chance for at kunne overholde arealkrav pr. Hest ved den nuværende benyttelse :( 


Gæst

#6

2016-07-07 14:09

Jeg har skrevet under både for heste velværd, men også fordi man får en landlig følelse af at gå forbi hestefolde med frie heste i hvissinge og det synes jeg bestemt skal bevares

Gæst

#7

2016-07-07 14:20

Fordommen datter går til ridning på Parcelgården og hestene skal have gode forhold

Gæst

#8

2016-07-07 15:32

Snart alle hestenes folde er solgt til at bygge nye huse på. Det må være slut nu. Lad hestene beholde resten af deres folde.

Gæst

#9

2016-07-07 16:07

Jeg har selv stor glæde af at komme på rideskolen dagligt, og benytter cykelstien langs foldene til og fra arbejde. Når jeg kommer op fra viadukten under volden fra Rødovresiden, er det først der rammer midt syn, grønne enge med smukke heste. Så føler jeg mig hjemme... Hvis nogen frarøver mig den fornøjelse, kommer jeg nok til at græde, MEGET og HØJT!!!

Gæst

#10

2016-07-07 16:24

Jeg har hest her og ønsker ikke de skal tage alle foldene fra os..

Gæst

#11

2016-07-07 20:07

Fordi jeg bor i Hvissinge og ELSKER at der er så meget natur, skov OG heste omkring os. Det betyder alverden for det lokale miljø og stemningen herude!!!!

Gæst

#12

2016-07-07 20:23

Hvorfor skal jeg oplyse email?
KamillaS

#13 Re:

2016-07-07 20:56

#12: -  

 Fordi du får en mail hvor du s skal bekræfte din underskrift

 

Lise-Lotte

#14 Hvad siger lokalpolitikerne?

2016-07-08 08:23

Jeg håber der har været en dialog mellem lokalpolitikerne og rideskolen. Er det muligt at få en opsummering af, hvad politikerne siger og hvorfor de mener, at skolen kan klare sig med et mindre areal?


Gæst

#15

2016-07-08 13:05

Jeg håber så gerne der findes en god løsning for hestene og rytterne på Parcelgården
Og støtter denne indsamling
Dorthe

Gæst

#16

2016-07-08 17:46

Rideskolen er en del af Hvissinge og har ligget dér i rigtig mange år. Jeg synes, den bør bevares tillige med de grønne arealer og da lovgivningen foreskriver, at heste skal på fold i X-antal timer hver dag, nytter det jo ikke at indskrænke foldene, så hestene ikke har mulighed derfor. I Vallensbæk ses deres rideskole at være et stort aktiv for såvel rideglade piger og drenge samt for kommunen som sådan. Ærgerligt at Glostrup Kommune ikke prioriterer, at vi faktisk har en ganske velfungerende rideskole også i hér i kommunen.

Gæst

#17

2016-07-08 19:50

Jeg er selv vokset op i Hvissinge med mange fantastiske oplevelser på Parcelgården... Kære kommune - penge er ikke alt. Dianga.

Gæst

#18

2016-07-08 20:55

Jeg har selv boet i Hvissinge indtil for nylig, og jeg synes, at det er ærgerligt, at der bliver taget mere og mere af de grønne områder/skoven til boliger, og at man derved har mistet en del af den landlige idyl, som var der, dengang vi flyttede til Hvissinge fra København. Det ser ud til, at man bare ønsker at blive som enhver anden forstadskommune, og det er rigtig ærgerligt. Nærheden til skov/grønne arealer og samtidig storbyen har været fantastisk og hovedårsagen til vores valg af kommune, og jeg mener, at det at bevare resten af skoven/de grønne arealer med de græssende heste er af enormt stor betydning for at tiltrække ressourcestærke familier til Glostrup.

Gæst

#19

2016-07-08 21:59

Hestenes velvære.

Gæst

#20

2016-07-09 05:18

Det er synd og skam at nedlægge så stor en del af en så fin rideskole. Lad nu være med at bebyggee hver en grøn plet der findes. Det er jo netop det der gør området så charmerende. Rideskolen bliver ligeledes brugt af et meget stort antal børn og unge. Det er vigtigt at hestene for de bedst mulige betingelser, således at de kan trives og gøre dagligdagen for de mange brugere så god som muligt. Glade heste giver glade børn og unge.

Gæst

#21

2016-07-09 08:54

Fordi den dejlige natur rund om rideskolen er fantastisk for alle - ikke bare ridefolk. Husene kunne man bygge andre steder, hvor naturen ikke er så flot. Heike

Gæst

#22

2016-07-11 10:01

Fordi at jeg kender en pige derfra som elsker stedet!;)