Den lille pige fra Langeland skal hjem!!!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Den lille pige fra Langeland skal hjem!!!.


Gæst

#26 Re: Re: Re: Støt pigen og ikke familien!

2016-06-19 17:33

præcis så er det også en af grunden til at hun ikke skal se sin far hvis børn gør hvad de bliver bedt om.. Julie stop selv. Du truer os  også nu, det siger da også bare så meget om at hun slet slet ikk skal være tæt på dig eller den familie!!!

22: Julie - Re: Re: Støt pigen og ikke familien!


Gæst

#27

2016-06-19 17:35

Det er da helt klart at den pige ikke skal være tvunget væk fra sin familie hun har virkelig brug sin venner i sfo og familien det er trist

Gæst

#28 Re: Re:

2016-06-19 17:37

#25: Julie - Re:  

 igen pigen siger selv hun vil hjem du skal virkelig stoppe med at modsige dig selv. Pigen fortæller til folk hun elsker at hun vil hjem til mormor, dem hun stoler på

den lille pige skal hjem til langeland
Gæst

#29 Re: Støt pigen og ikke familien!

2016-06-19 17:50

#18: Julie - Støt pigen og ikke familien! 

 dette er den artikel i aviser idag der har udløst  denne indsamling.synes da du skal læse den hvis du ikke har gjort det endu.

Ni uger efter dobbeltdrabet på Langeland er det stadig drabsmanden, der har forældremyndigheden over seksårig datter

For præcist ni uger siden sad en seksårig pige bag ruden i sin fars bil, mens han på den anden side af ruden skød og dræbte først hendes gravide mor og derefter morens nye mand.

Faren sidder lige nu på den lukkede retspsykiatriske afdeling i Middelfart, men alligevel er det er stadig ham, der har forældremyndigheden over datteren.

Det har pigens mormor og morfar på Langeland svært ved at forstå. De oplever, at faren sammen med Langeland Kommune har afskåret deres barnebarn fra sin børnehave og sit netværk på Langeland. Hun bor nu hos drabsmandens mor og dennes samlever på Sydfyn det meste af tiden.

Den løsning er ikke til pigens bedste, hvis man spørger den erfarne børnepsykolog, Margrethe Brun Hansen:

- Det er så vigtigt, at børn bliver i det miljø, de kender, når der sker noget så forfærdeligt. Børnehaven er den oase, hvor alt er, som det plejer, og hvor barnet kan få lov at være glad, siger hun.

I sagen fra Langeland skal en ny lov for første gang stå sin prøve. Et enigt folketing har nemlig ændret forældreansvarsloven, så den forælder, der slår den anden forælder ihjel, mister sin fortrinsret til forældremyndigheden.

Statsforvaltningen skal træffe beslutningen, og det skal gå hurtigt med en afgørelse, som har så stor betydning for den lille pige, oplyser professor og ekspert i familieret, Marianne Holdgaard fra Aalborg Universitet:

- Af hensyn til barnets tarv skal Statsforvaltningen træffe en afgørelse så hurtigt som muligt. Der træffes heldigvis kun ganske sjældent afgørelser som denne, så Statsforvaltningen bør prioritere en sådan sag. Ni uger synes bestemt ikke hurtigt nok.

Det synes Socialdemokraternes retspolitiske ordfører, Trine Bramsen(S), heller ikke:

- Jeg står dybt undrende over, at faren stadig har forældremyndigheden, og at de ikke har truffet en afgørelse endnu. Det her virker dybt uretfærdigt og krænkende for retsbevidstheden, siger Trine Bramsen.

Hun peger på, at intentionen med lovændringen netop var at undgå at stå i en situation som den, der nu viser sig efter dobbeltdrabet på Langeland.

Statsforvaltningen ønsker ikke at udtale sig om sagen.

Julie

#30 Re: Re: Støt pigen og ikke familien!

2016-06-19 17:54

#24: - Re: Støt pigen og ikke familien! 

Jeg er ik i familie med pigen, jeg er bare heldig at kende hende, og hvilken fantastisk pige hun er.

Hjerteløst! Nej nu må jeg da le LOL.
Du mener altså det er hjerteløst, når jeg ønsker pigen det bedste. WOW

Hvad er det i har gang i så? Tankeløst er måske det rette ord.
I tænker kun på jer selv, og ikke pigen.

Til alle andre, prøv lige at tænke over den her:
Har i nogensinde set en udtalelse fra gernignsmandens familie?
Har i nogensinde læst om hvad de mener om hele denne sag, hvad de synes osv?
Nej vel, er det ikke lidt mystisk, morens familie har tralvt med at gå i medierne, og udstille familien,
mens man ingen udtalelser får fra den anden side?

Hvorfor vil man undlade den anden familie?
Hvorfor hører vi ikke hvad de har at sige?

Nok fordi de ønsker pigen det bedste, og ved hvordan man holder munden lukket.

At familien herinde skriver, at pigen har sagt sådan og sådan, det kan alle og en hver sige.
Det er meget let at få et barn til at sige hvad man vil høre.

Personen: "Du vil hellere være hos mormor og morfar, er det ikke også rigtigt?"
Barnet: "Jo det vil jeg"

Børn siger hvad man vil høre, når det er familie, venner og bekendte.

Den eneste måde at finde ud af hvor pigen skal være henne, er ved at hun har samtaler med faglige børne psykologer, som ud fra disse samtaler kan lave en vurdering. Vurderingen skal ikke komme ud fra hvad mors familie siger.


Gæst

#31

2016-06-19 17:57

Underskrevet fordi man ikke bør fjerne pigen fra hendes nær miljø, tæt familie, børnehave, venner mv, da der allerede er sket betydelige forandringer i hendes liv qua tabet af sin mor, bonus får, samt lillebror. Man bør lytte til pigens ønsker.

Gæst

#32

2016-06-19 18:09

Julie du er jo tydeligvis i familie /ven af faderen, så det jo klart du siger sådan. 


Gæst

#33

2016-06-19 18:18

Hafida æret være hendes minde blev dræbt d 24/8-2014 af hendes exmand der fik myndighed over deres to fælles børn,dette fik politikerne til at åbne op for ændring af Forældreansvarsloven denne blev ændret 1/3-2015.
Men ikke ændret godt nok siden man stadig belønner en drabsmand . !!!!

Gæst

#34

2016-06-19 18:37

Absurd at pigen skal være hos den del af familien. Faderen burde automatisk miste forældremyndigheden ved en sådan ugerning!

Gæst

#35

2016-06-19 18:43

Jeg kendte Finn ❤️

Gæst

#36

2016-06-19 18:43

Fordi det vigtigt man hører efter børnene selv uanset alder så får man dem længst muligt igennem livet uden de store problemer

Gæst

#37 Re: Re: Re: Støt pigen og ikke familien!

2016-06-19 18:45

#30: Julie - Re: Re: Støt pigen og ikke familien! 

 Bar så du ved det har vi ik noget med noget at gøre. Ja vi har sagt hvis vi syntes hun høre hjemme? Det jo ik os der skriver avisen vel?? Så slap og og tænk på hendes bedste. Selv deres naboer kan se det.. Vågn nu op


Gæst

#38 Re: Re: Re: Re: Støt pigen og ikke familien!

2016-06-19 18:51

#37: - Re: Re: Re: Støt pigen og ikke familien! 

 Hilsen moster forresten. Og lad være at svin os til. Som om jeg ik vil min niece det bedste? Hvad er det for noget at sidde og skrive?! Vi sidder ik og prikker alt muligt ind i hendes hovede så ik fyr sådan noget pis af! Tak og så tag jer sammen.


Gæst

#39

2016-06-19 18:57

Det såmænd fordi jeg mener ikk' at det ka' være rigtigt, at hun ska' hjem til den mand der skød hendes mor og stedfar. Det har ingen steder hjemme, at han ka' få lov til at ha' forældreretten over den stakkels pige.
Tænk, hun så at de blev skudt af ham, hvordan vil den lille pige mon ikk' ha' det mht ham.
Jeg mener helt bestemt, at hun ska' ha' lov til at komme hjem til mormor, morfar og moster, så hun ka' få lov til at fortsætte sin skole som før........andet ville være totalt umenneskeligt.

Gæst

#40

2016-06-19 19:03

Fordi det skærer i mit hjerte, at man ikke sørger for at, give det stakkels barn, det bedst mulige, ud fra situationen. Hun har mistet det dyrebareste i hendes liv ! hendes mor. Så livet er hårdt nok for hende. Stop paragraf rytteriet og brug jeres hjerte og forstand for barnets skyld

Gæst

#41

2016-06-19 19:15

Den lille pige skal have kontakt til sine mors familie . Hun skal aldrig hjem til en syg far . Det vil der aldrig komme noget godt ud af

Gæst

#42

2016-06-19 19:25

Pigen skal være i så vante omgivelser som muligt. Børnehaven er en stor del i et barns liv. Kærlige voksne, mange venner.

Gæst

#43

2016-06-19 19:42

Fordi skal hjem til sin mormor og morfar i trygge omgivelser. Det er barnets tarv

Gæst

#44

2016-06-19 19:45

Det gjorde jeg fordi denne skønne pige fortjener at få et godt liv. Hun har mistede sin lille familie. Selvfølgelig skal hun ikke være sammen med en som sin far. Så bliver det vel pigen næste gang der ryger, fordi han ikke kan holde ud hun ligner sin mor eller hvad fanden ved jeg der går galt oveni hovedet på sådan en idiot!
Josefine fortjener at komme hjem til et rigtigt hjem!

Gæst

#45

2016-06-19 19:46

Da det eneste rigtige hjem er hos mormor og morfar alt andet er bare ikke ok

Gæst

#46

2016-06-19 19:49

Hvor er det sygt! Få hende hjem nu!

Gæst

#47

2016-06-19 19:50

Naturligvis skal "Lillepigen" tilbage til kendte rammer. En plejefamilie måske , så hun kan fortsætte i SFO/skolen som hun kender. Og aå mormor og morfar i nærheden til ferie og forkælelse. Det vil være tryghed , efter den traumatiske oplevelse .

Gæst

#48

2016-06-19 20:21

Hun skal hjem

Gæst

#49

2016-06-19 21:03

Fordi jeg syntes at det danske retssystem er korrupt og skal retfærdiggøres noget mere. Så hun skal selvfølgelig hjem, der hvor hun hører til og har det godt.


Gæst

#50

2016-06-19 21:05

Er chokeret over den måde vores samfund er skruet sammen på! Det giver INGEN mening, at en morder og psykisk syg mand kan få forældremyndigheden over et barn! Det kan ALDRIG være barnets tarv at skulle vokse op under de vilkår! På denne måde er der jo rent faktisk tale om, at forbrydelser betaler sig! Og det er jo langt fra første gang, at vi hører om eks-kæreste-mordere, som "vinder" deres børn på denne måde! SKRÆMMENDE!!