Støt de danske Speedwaykøre.

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Støt de danske Speedwaykøre..


Gæst

#1

2016-04-06 09:57

Fordi min svigersøn Kenneth Bjerre er en af kørene

Gæst

#2

2016-04-06 10:07

For at vise. Jeg står bag deres beslutning

Gæst

#3

2016-04-06 10:15

Fordi et Wildcard kun skal bruges ved fravær pga. Skader eller bliver skadet på dagen.
Thomas Schack

#4 Ingen underskrift herfra

2016-04-06 10:17

Kan ikke støtte kørerne - SK har handlet indenfor reglementets bogstav - at jeg nødvendigvis ikke kan forstå SKs beslutning (at give wild card'et inden løbet i Esbjerg er afviklet) gør ikke handlingen ulovlig eller andet.

Hvis kørerne vil have noget ændret, må de gøre deres indflydelse gældende i deres respektive klubber -og klubberne kan bruge deres politiske indflydelse til at ændre reglementet - men vi kan altså ikke ændre reglementet med en frist på 9 dage, fordi en flok speedway-kørere ikke vil stille op.

At kørerne siger, det nu er sværere at kvalificere sig, er noget vrøvl - der har hele tiden været et Wild Card, så der har hele tiden kun været fem pladser at køre om.

Carina

#5 Re: Ingen underskrift herfra

2016-04-06 10:54

#4: Thomas Schack - Ingen underskrift herfra 

 SK har ikke handlet efter reglement ! Læs reglementet igennem


Gæst

#6

2016-04-06 11:47

Fordi jeg mener at har man regler så skal de gælde alle steder jeg har personlig ikke noget i nåd li glad
Thomas Schack

#7 Re: Re: Ingen underskrift herfra

2016-04-06 11:48

#5: Carina - Re: Ingen underskrift herfra 

Carina - jeg har læst reglementet og det er på ingen måde overtrådt. I reglementet står blot: "SK/landstræneren råder over 1 af pladserne" - hvilket er det som SK har gjort.

Jeg medgiver det er usædvanligt (men ikke enestående) at wild cardet uddeles inden løbet afvikles, men det er ikke i strid med reglemetet (men at det måske er dumt - er en helt anden historie).

Det eneste kørere opnår ved en evenuelt boycut, er at Danmark kun bliver repræsenteret med en kører i GP/EM kvallen plus de risikere at ifalde straf/sanktioner fra DMU ved ikke at give møde til et løb, hvor de er anmeldt.

Lad os nu bare få kørt løbet næste fredag i Esbjerg - og så må klubberne og DMU i arbejdstøjet - gerne i en dialog med kørerne - og få lavet nogle bedre regler fremadrettet, men det er desværre for sent at prøve at ændre reglerne her og nu.

 


Gæst

#8

2016-04-06 12:03

Fair play for alle det må være rimeligt og dermed ingen forfordeling.

Gæst

#9

2016-04-06 12:18

Fair play / konkurrence på lige vilkår, hvad mere kan der forlanges
Lars

#10 Re: Re: Re: Ingen underskrift herfra

2016-04-06 12:51

#7: Thomas Schack - Re: Re: Ingen underskrift herfra 

 Thomas der står i reglement at det er sk.formanden og landstræneren sammen bliver enig om wildcard og ikke kun den ene. 

Det sk.formanden har gjort er i strid med reglementet( og det er til hans egen A-kører på ligahold).

Thomas Schack

#11 Re: Re: Re: Re: Ingen underskrift herfra

2016-04-06 14:16

#10: Lars - Re: Re: Re: Ingen underskrift herfra 

 Lars - nu er det jo ikke SK-formanden, men en enig SK-bestyrelse, der har truffet en beslutning......

....og omkring reglementet står der blot at "SK/landstræneren råder over 1 af pladserne" - da landstræneren har valgt af fratræde sin stilling, må det jo være op til SK at træffe beslutningen (det er nødvendigvis ikke en beslutning jeg bifalder, men her debaterer vi jo det principelle/juridiske, og så er der ikke noget at komme efter).



Gæst

#12

2016-04-06 15:29

Det må være landstræneren der udtager holdet

Gæst

#13

2016-04-06 16:24

Fair game fair sport
Allan Schmidt

#14 Re: Ingen underskrift herfra

2016-04-06 16:35

#4: Thomas Schack - Ingen underskrift herfra Skal de ikke uddele WC i samråd med landstræneren? Den regel glemte de vist...

Martin H. Palmvig

#15

2016-04-06 17:50

Der var 6 pladser at køre om. Da et wild-card nu er uddelt - er der kun 5. MJJ blev nr. 10 ved sidste års dm. Er det virkelig så svært at forstå de andre kørere føler sig forbigået? Folk taler om økonomi. MJJ fik et wild-card samtidig med han kan tjene penge i Polen. Der er andre af kørerne som har taget sig løbsfri og dermed mister penge - plus de har en omkostning ved at skal køre om de sidste 5 pladser! Det er ikke fair. Fordi dette bliver kutyme fremover - og hvem skal så have et nej? Hvis nu alle kørere gjorde dette - blev der ingen løb ud af det. 

Jess

#16 Ny bestyrelse tak

2016-04-06 21:09

 Gad vide hvad der sker i meget nær fremtid...

Små skrankepaver med alt for meget magt!

Det må være tid til fornyet energi og indsats som styrker sporten!

 


Gæst

#17 Re: Ingen underskrift herfra

2016-04-07 05:25

#4: Thomas Schack - Ingen underskrift herfra 

 Thomas, jeg kan ikke helt finde de ud af om du er sendt i byen af DMU, for at bakke op om deres sag, eller om du håber på at blive en del af DMU top.....

Et er sikkert, du har valgt at støtte formanden for SK og DMU 100 % i en sag mod kørerne. Det er lidt sjovt, at en glødende socialdemokrat tager parti for magtens korridorer, og lader den lille mand (kørerne) sejle deres egen sø.


Gæst

#18

2016-04-07 15:52

Der skal være retfærdighed til i sport

Gæst

#19

2016-04-08 16:23

Fordi det er meget vigtigt for sporte

Gæst

#20

2016-04-09 00:48

Synes at drengene fortjener alt den støtte vi kan give dem ;-) ♡