Borgerprotest mod feriebyprojekt ved dæmningen mellem Bogø & Møn


Gæst

#26

2016-03-13 07:09

fordi der overhovedet ikke er behov for en feriebyprojekt paa dette sted. Der er nok af feriebyer rundt om paa Moen og omegnen. Det ville oedelaegge hele idyllen!

Gæst

#27

2016-03-13 09:33

Min mand og jeg har sommerhus på Bogø og Ønsker ikke at se hverken naturen eller fuglelivet spoleret af grimme hitter.
hans fruergaard

#28 Re:

2016-03-13 11:19

#1: -  

 Kære alle, når jeg taler med folk på Bogø og omegn fremhæver alle at Bogø er den grønne ø. Det er den fordi byen og sommerhusområdet sammen ligger inde på øen, så Bogø frenstår med grønne marker med frit udsyn over strandene over sundende til vore naboøer. Fantastisk.

Nu vil man ligge en ferieby i sundet mellem Bogø og Møn,det vil være det mest skæmmende sted som den kan ligges for vor landskabelige skønhed, fugle - og dyreliv. Projektet skal gøres spiseligt med en cykelbro. En cykelbro ville absolut være en god ting for trafikken på dæmningen, men så rækker den heller ikke længere. Trafikken på Grønsundvej gennem hele Bogø og Møn er også farlig forcyklister. Lige så farlig som turen over dæmningen. Nu bliver faremomentet på dæmningen nedsat ved udvidelse af rabatten, så vi får et bredere cykelspor,godt. Hvis man suplerede det med fartbegrænsning på 50 km. i sæsonen, så ville turen på cykel over dæmningen være tryggere, end den øvrige tur langs Grønsundvej.

Jeg synes det er en god ide' at man gør noget for cykelturisterne; men jeg mener der er mange andre gode mulighedder der ikke vil skæmme vort smukke Bogø.

Hans Fruergaard

 


Gæst

#29

2016-03-14 05:52

fordi det skal Iigge i natura 2000 område

Gæst

#30

2016-03-16 12:45

Det er da helt forrykt, at ødelægge dette sted

Gæst

#31

2016-03-17 07:31

Fordi det er vigtigt at bevare vores naturområder og ikke lade stor-turisme overtage.