Nej til højhuse i Gentofte

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til højhuse i Gentofte.


Gæst

#1

2016-01-10 10:03

Jeg skrev under, fordi jeg er dybt bekymret over de implikationer af trafikal, social og bymæssig art, som kommunens planer fører med sig. Jeg skrev også under i et forsøg på at råbe de relevante beslutningstagere op. Kamma Haugan

Gæst

#2

2016-01-10 11:23

Jeg ønsker først og fremmest ikke et kæmpe domicil som nabo.
Jeg mener at man via denne løsning, placerer en alt for stor gruppe mennesker på samme sted og henledes til at tænke på steder som bl.a. Urbanplanen og Mjølnerparken. Jeg kender ingen (muligvis mig der ikke er velinformeret) steder, hvor bygninger af denne slags bringer noget positivt med sig.
Som mange andre er inde på, hvad har man så tænkt sig i forhold til p-pladser? Jeg må sige at dette projekt for mig ikke ser gennemtænkt ud. Hvorfor prøver man ikke at sprede disse eventuelle lejligheder ud rundt omkring i kommunen, så byder man da ikke op til "Getto"ligende forhold.

Gæst

#3

2016-01-10 12:52

Vi har ikke brug for et højhus/betonrædsel i vores villakvarter, det vil skæmme hele området, og de i forvejen kaotiske parkeringsforhold ved stadion bliver blot endnu værre.
Anders Dalgaard

#4 Et umiddelbart nej tak til et højhus (!) i Gentofte....

2016-01-10 15:12

Jeg synes, at det er betænkeligt og lidt underligt, at der skal bygges en SÅ stor en beboelsesejendom, der slet ikke passer ind i resten området. Hvad er årsagen til dette - da ungdomsboligerne lige bagved åbenbart i forvejen ikke kan lejes ud fuldt ud. Jeg undres blot over dette - måske baseret på manglende viden, og derfor forbeholder jeg mig retten til at blive klogere også på dette område.

Jeg synes endvidere, at det er betænkeligt, at HVIS (??) denne store bebyggelse også skal huse andre grupper end klassiske ungdomsboliger (som der er i forvejen lige bagved), hvad betyder det så for koncentrationen af kommende skolebørn på f.eks. Tjørnegårdsskolen, der måtte have faglige og sprogmæssige udfordringer (af helt naturlige årsager)? Hvad er årsagen til, at man ikke kan sprede den slags eventuelle ressourcekrævende elever ud på hele kommunen (inkl. i vores område!), i stedet for at samle dem ét snævert sted i kommunen? Dette er naturligvis ikke et faktum - men blot en (realistisk) bekymring efter min opfattelse.

Derudover er der til tider store trafikale udfordringer, der kun bliver endnu værre med dette projekt in mente i forbindelse med diverse ungdoms- og sportsaktiviteter lige ved siden af dette byggeprojekt.


Gæst

#5

2016-01-10 16:16

Trafik situationen er allerede kaotisk før den nye sportshal åbner. Med endnu et byggeri vil det bringe endnu mere kaos.
Vores børn går fra tjørnegårdsskolen over til GFO i Vandtårnet - vejen er slem nok nu og vil blive endnu værre med 250 boliger.
Hvad vil kommunen gøre hvis sportsparken skal udvides?
Og hvordan kan de fredede Arne Jacobsen bygninger nu pludselig godt blive revet ned? Det kunne de ikke da den nye sportshal blev planlagt!
Så stort NEJ herfra!

Gæst

#6

2016-01-10 19:13

Mener at ikke at boliger til unge - kollegier og ungdomsboliger hører hjemme i en sportspark. Boligerne bør placeres i mindre enheder i kommunens bydele.

Gæst

#7

2016-01-11 13:37

Jeg er enig i kritikpunkterne mht trafikforhold og sammenblanding af boliger og sportsaktiviteterne - og endelig er ophobningen af 250 nye lejemål meget kritisabel

Gæst

#8

2016-01-11 17:23

Fordi forslaget er det glade vanvid. Hvad skal vi dog med Burj Toft midt i et villaområde/sportspark.

Ligeledes begrundet med, at en høringsfase som den omhandlede er en ren formalitet. Kun hvis det lykkes at skabe en holdning hos vælgerne om, at et projekt som dette kan medføre manglende genvalg til det kommende kommunalvalg, kan man rykke beslutningen.

Endelig er det lidt latterlig at høre Hans Toft i tv proklamere, at der aldrig vil blive tale om et byggeri i 85 meters højde. Hvorfor pokker skal der så i lokalplanen være mulighed herfor?

Gæst

#9

2016-01-11 17:39

Dårlig erfaring med den slags øjenbæer i Bagsværd og Sorgenfri!
Høre ikke hjemme i disse områder!

Gæst

#10

2016-01-11 21:09

Beton højhus er ikke kønt at se på og klæder ikke området. Endvidere dens funktion og sammensætning g af folk er uhensigtsmæssigt. Det er ikke sundt for kvarteret.

Gæst

#11 Større spredning vigtig!

2016-01-12 11:06

Gentofte og Vangede er ved at blive gjort til en ghetto. Det er synd for Gentofte-borgerne.
Hellerup og Charlottenlund og Klampenborg må også holde for. Vi må sprede flygtningene for at få bedst integration - og alle skal gøre et integrationsarbejde - ikke kun relativt få i området, så bliver det ikke til noget, kun til uro. Hans Toft burde vide bedre.
Tuborg Havn har plads, både hvad angår beboertype og højere huse - behøver jo ikke blive så højt eller alle der.

Dertil kommer jo steder i Klampenborg.


Gæst

#12 Re: Et umiddelbart nej tak til et højhus (!) i Gentofte....

2016-01-12 11:11

#4: Anders Dalgaard - Et umiddelbart nej tak til et højhus (!) i Gentofte.... 

 Præcis.

Underligt og skabende eftertanke med denne "ghettotrang" i Gentofte, når borgerne i denne kommune stemmer massivt radikalt og EU-venligt...
Synd for Gentofte-borgerne. 


Gæst

#13

2016-01-12 13:20

Vi skal ikke have ødelagt vores dejlige sportsanlæg og udsigt til dette men grimme bygninger. Lad os dog bevare vores smukke område.

Gæst

#14

2016-01-13 19:12

Gentofte skal ikke have højhuse som i Ishøj, Brøndby m.flere Gentofte er en grøn kommune med Villaer og lav bebyggelse. Højhuse passer ikke til arkitekturen i kommunen, Arne Jacobsen er kvalitet der bør vedligeholdes og ikke rives ned

Gæst

#15

2016-01-14 20:39

- Beboerne i højhuset vil få indkig i mange villahaver
- Bygningen vil skæmme udsigt og herlighedsværdi for et stort område
- En sådan bygning vil skabe et ghettolignende kvarter

Gæst

#16

2016-01-17 09:29

Undre mig over, hvor få der skriver under.

Teis Nielsen


Gæst

#17

2016-01-17 10:29

Det gjorde jeg fordi jeg er bruger af Gentofte skøjtehal, og det hører ikke hjemme at placere ungdomsboliger midt i sportsparken, det hænger ikke sammen