Giv børnene en kortere skoledag

Giv børnene en kortere skoledag / Beskeder / Ministeren har ikke svaret... / Kommentarer


Gæst

#1

2016-01-05 09:57

Øjeblik, så fordi du ikke fik svar vælger du at give op i stedet for at følge op på det? Et svar er vel påkrævet her i stedet for bare at sige "Hovsa, de svarede os aldrig, nå pyt".

Gæst

#2

2016-01-05 10:05

Kære Gunvor
Flot arbejde! Kæmper du videre, til trods for at underskriftsindsamlingen stoppes? Eller hvordan?
Der er jo netop ved at ske noget nu, hvor blandt andet Frederiksberg kommune går imod den lange dag, ved at anvende to lærer systemet i stedet.
De bedste hilsner
Martin Pedersen

Gæst

#3

2016-01-05 10:07

Ingen grund til at stoppe nu og her. Lad det forsætte. Du skal presse mere på ellers kommer der ikke til at ske noget som helst.
jimmy

#4

2016-01-05 10:18

 

Enig med de øvrige her. Dette er en sag, der er så vigtig, at den ikke skal stoppe. Det er afgørende at insistere på et svar fra ministeren. Om så andre medier eller pressen skal involveres.

Gunvor, hvad skal der til, for at fortsætte presset? Hvilken opbakning har du brug for, for at fortsætte din indsats?


Gæst

#5

2016-01-05 10:25

Send en rykker, eller det manglende svar til EB og se om de vil følge op på hvorfor der ikke gives et svar?

Gæst

#6

2016-01-05 10:39

Giver det mening at lukke den - og acceptere et ikke-svar?
Gunvor Ganer Krejberg
Underskriftindsamleren

#7 Re:

2016-01-05 10:43

#1: -  

 Hej. Du har fuldstændig ret i at det er "bare at give op." Imidlertid er det sådan med underskriftsindsamlinger at de har deres 'løbetid' og hvis du ser på kurven over hvor mange underskrifter der er kommet de sidste par måneder, så må vi nok sande at der ikke kommer flere. 

Jeg ville gerne gøre mere, men hvad kan jeg næsten stille op? Jeg har skrevet ud til samtlige dagblade - men ingen har villet skrive om underskriftsindsamlingen. Alle de politiske ordførere har fået underskrifterne. Jeg har skrevet til ministeren via hendes facebook-side. Jeg har skrevet et åbent brev til hende på Folkeskolen.dk og har nu også skrevet en mail til hende. At vi ikke har fået svar er ikke det samme som, at vi ikke er blevet set... 

Hvad tænker du, vi kunne have gjort mere? 

 

Bedste hilsner

Gunvor

Gunvor Ganer Krejberg
Underskriftindsamleren

#8 Hej

2016-01-05 10:46

#2: -  

 Hej

Tak for de pæne ord.

Jeg ved ikke helt, hvordan jeg egentlig skal kæmpe videre nu? Men selvfølgelig vil jeg rykke ministeren for svar og jeg kan nok heller ikke holde min mund, men jeg kan nok ikke gøre så meget videre her fra. Nyhedsværdien af vores underskriftsindsamling vil kun dale fra nu af. 

Bedste hilsner

Gunvor

Gunvor Ganer Krejberg
Underskriftindsamleren

#9 Re:

2016-01-05 10:48

#3: -  

 Hej

 

Jeg tror, at jeg har gjort hvad jeg kunne :-)

Lidt over 5000 underskrifter er jo super fint, men desværre er det slet ikke så stort et tal, at jeg for alvor kan råbe medierne op, som vil være det der skulle til for at komme op på et helt andet tal. Du kan eventuelt se statistikken, hvor kurven flader helt ud. 

 

Bedste hilsner

Gunvor

Gunvor Ganer Krejberg
Underskriftindsamleren

#10 Re:

2016-01-05 11:00

#4: jimmy -  

Hej Jimmy

 

Jeg lytter og måske har jeg bare taget fejl. Jeg kan sagtens lade være med at lukke indsamlingen her, hvis der er flere, der tænker at det giver mening. Faktisk har jeg straks åbnet den igen :-)

Jeg har dog skrevet til samtlige landsdækkende dagblade i forbindelse med at de politiske ordførere og ministeren fik underskrifterne, men desværre har jeg ikke kunnet få noget igennem.  

Jeg er selv lidt blank for ideer, men tager gerne mod andres. Hvad tænker du?

 

Bedste hilsner

Gunvor

Gunvor Ganer Krejberg
Underskriftindsamleren

#11 Re:

2016-01-05 11:02

#5: -  

 Jeg sender en rykker :-)

Gunvor Ganer Krejberg
Underskriftindsamleren

#12 Re:

2016-01-05 11:11

#6: -  

 Jeg skal nok sende en rykker - og du har selvfølgelig ret. Det giver måske ikke megen mening at lukke underskriftsindsamlingen, men jeg ved heller ikke helt, hvad søren jeg kan gøre mere?

Diana

#13 Re: Re:

2016-01-05 11:57

#7: Gunvor Ganer Krejberg - Re:  

 Ryk for svar! det var du/vi krav på!

 

Godt arbejde....


Gæst

#14

2016-01-05 12:40

Inga Christensen
jimmy

#15 Re: Re:

2016-01-05 14:14

#10: Gunvor Ganer Krejberg - Re:  

 

Hej Gunvor.
Jeg har stor respekt for det arbejde, du og andre udfører for sagen. Det skal anerkendes, og jeg forstår også frustrationen, når man ikke får relevant feedback.
Der er nogle forskellige tiltag rundt omkring, som aktivt udøver kritikken af skolereformen og de lange skoledage.
Måske de forskellige tiltag kunne samle kræfterne, for derved samlet at stå stærkere. Også, og særligt, politisk.

Kunne man forestille sig en national, tværgående aktionsgruppe, som samler og koordinerer indsatsen?

Jimmy

Ps. Jeg har forsøgt at smide nogle links her, men det bliver afvist.

jimmy

#16 Re: Re: Re:

2016-01-05 14:15

#15: jimmy - Re: Re:  

http://www.folkeskolen.dk/578349/ny-elev-demonstration-mod-reformen-i-morgen

Det politiske svar på deres aktion viser med al tydelighed, hvilken arrogance politikerne har i forhold til kritik af reformen
og længden på skoledagen.

Deres facebookside:
https://www.facebook.com/En-Stor-Mellemfinger-Til-Den-Nye-Skolereform

Folkeskolen.dk er også meget aktive på området, og støtter sagen.

Forældre imod den nye Folkeskolereform (gruppe):
https://www.facebook.com/groups/501250243260397/


Gæst

#17

2016-01-05 14:59

Det vil være dejligt, hvis du kan rykke for svar. Det kunne jo være det vil give pote.
Mvh Isabella

Gæst

#18

2016-01-05 17:27

Er det fint med dig, hvis jeg kopierer dette skriv og lægger det på hendes side?
Mh Chris

Gæst

#19 Re: Hej

2016-01-05 17:28

#8: Gunvor Ganer Krejberg - Hej 

 Eller stige - hvis svaret flashes! Mh Chris


Gæst

#20

2016-01-06 03:38

Der skal da mange flere til, før de vil lytte.

Gæst

#21

2016-01-08 08:46

Det er for dårligt, at hun ikke har svaret ! Hvis du har energien, så fortsæt kampen. Giv ikke op. Du har lavet et stort og super flot arbejde Gunver, og du har min fulde støtte og opbakning. Thumbs-up :-)
.

Bh Gitte

Gæst

#22

2016-01-12 10:11

Hvorfor ikke skrive til hende igen - hvis hun lovet hun vil svare tilbage?