Stop brud på grundlæggende retsprincipper ved asylaftalen!


Gæst

#1

2015-11-19 11:51

Fordi jeg tror der er ved at ske et fascistisk coup i Danmark.

Gæst

#2

2015-11-19 15:09

not in my name!
Holger Danske

#3

2015-11-19 15:28

Syrere i Danmark, vi glemmer aldrig d. 4. februar 2006. I er ikke velkomne her, rejs hjem!

 

Syriske demonstranter afbrænder Danmarks ambassade i Syrien d. 4. feb. 2006. Denne krigserklæring blev aldrig besvaret, men nu modtager vi de samme mennesker og forærer dem af vores velfærdssystem. Over 200.000 danskere er arbejdsløse, vi har folk uden boliger, de ældre bliver behandlet som et stykke inventar på plejehjemmene.

 

Ved godt her gælder ydringsfriheden ikke så den bliver sikkert også fjernet

DANMARK frit

Nutella

#4 #notinmyname

2015-11-19 15:56

#notinmyname

Uværdigt og menneskefjendsk at stemple bestemte nationaliteter som forbrydere, uden beviser. Vi er alle mennesker på denne planet, og vi har alle ret til liv og værdighed. Det burde konventionerne sikre enhver, og alligevel har dette land taget en hadsk holdning, der ikke er passende i et demokrati.

Vi råber op om ytringsfrihed og tolerance, men når det kommer til stykket er vi intolerante og ude af trit med basale menneskerettigheder, og det er ikke det land jeg har som mit fædreland værdigt.

Vi fik en Grundlov, så der ikke mere skulle være enevælde i Danmark, men også så vi som nation kan forvalte arven efter vores forfædre, men den arv der ligger i Grundloven bliver bestemt ikke forvaltet efter de principper den blev skabt ud fra.

Jeg vil gerne have et Danmark, jeg stolt kan give videre til mine børn, børnebørn og deres efterkommere, men lige nu kan jeg bare se, at dette mørke vil gå over i historien som udemokratisk og uden de demokratiske værdier mange siger, at Danmark består af.

Giv alle der har noget at skulle sige en røst og ord, før kan demokratiet i dette land ikke bestå, og før kan vi ikke sikre os de demokratiske værdier, der er så enestående for os alle.

niffedk

#5

2015-11-19 16:19

Fordi denne retsstatsnedbrydning er en trussel mod selve demokratiet og alles rettigheder. Og den krigeriske retorik i dele af befoldkingen, der støtter denne udvikling, pt vendt mod muslimer, på sigt kan blive en trussel mod selve freden i vor verdensdel.


Gæst

#6

2015-11-19 16:42

Fordi de må stoppe med deres umenneskelighed nu!

Gæst

#7

2015-11-19 17:33

Det er så uretfærdigt. Vi som har meget MÅ give til dem, der har lidt. Vi taler ikke om mindre velfærd, men om mindre luxux.......

Gæst

#8 Re:

2015-11-19 17:50

#7: -  

 Hvis du har så meget, så giv til julehjælp som glæder fattige danskere

Svend Hansen

#9 Re:

2015-11-19 18:19

#3: Holger Danske -  

 Så du siger faktisk at alle personer fra et land skal dømmes via handlignerne af få?

Dvs. hvis en gruppe af danskere opfører sig som idioter skal alle danskere dømmes på baggrund af deres handlinger. Kan du ikke selv se at det er tosset?


Gæst

#10

2015-11-19 18:36

Fordi flygtninge, migranter og asylansøgere skal behandles med værdighed og respekt og ikke mindst i overensstemmelse med menneskerettighederne

Gæst

#11

2015-11-19 18:45

Isis må ikke få held til at nedbryde vores grundlæggende retsprincipper.

Gæst

#12 Re:

2015-11-19 19:07

#3: Holger Danske -  

 Din argumentation er fuld af fejlslutninger. Og de her folk flygter fra det Syrien du beskriver, og de flygter, blandt andet mod Danmark, så det er nok ikke de samme personer.


Gæst

#13 Re: Re:

2015-11-19 19:08

#8: - Re:  

 mange af dem der flygter har det psykisk endnu hårdere og er endnu fattigere.


Gæst

#14

2015-11-19 19:21

Fordi der stadig akal være noget at kæmpe for.
Mo

#15 Re:

2015-11-19 19:59

#3: Holger Danske -  

Hvad så hvis disse syrer , der braendte embassaden af 2006 var de samme der kæmper for IS nu? Det giver da stadigvaek mening at almindelig mennesklige syrer flygter fra terror rædselet. 


Gæst

#16

2015-11-19 20:46

Af indlysende årsager: Asylansøgere er også mennesker! ...som har behov for tryghed og medmenneskelighed.

Gæst

#17

2015-11-19 21:01

Vi må agere nu.

Gæst

#18

2015-11-19 21:11

Fordi jeg ikke vil være med til at Danmark hopper med på had bølgen.
Holger Danske

#19 Re: Re:

2015-11-20 00:13

#9: Svend Hansen - Re:  

 Jov da jeg kan godt se du er tosset at skrive under på sådan noget som det her

Du kan jo se hvor mange der vælger Danmark fra fordi vi har lavet stramninge

 

Holger Danske

#20 Re: Re:

2015-11-20 00:22

#12: - Re:  

 Ja flinke unge mænd som dem der fløj flyverne i usa 9-11 De var også alle flinke unge mænd der studerede nede i Hamborg

Kan du med garanti garantere for der ikke er noge af den slags iblandt?

Se dog virkeligheden i øjnene vi har ikke plads og rum til dem

http://sprogbasen.dk/se-virkeligheden-i-oejnene-europa/

Holger Danske

#21 Re: Re:

2015-11-20 00:27

#15: Mo - Re:  

 Sikkert nok men tro mig så ville de jo også værer beskyttet i Tyrkiet

Nej de kommer her kun for at stjæle din og min velfærd Se bare hor mange der vælger Danmark fra pga stramningerne

De ville jo have været lykkelig hvis de var i nærheden af deres hjemland eller hvad?

Og vi skal sende vores soldater derned for at kæmpe for deres demokrati som de helst så afskaffet her


Gæst

#22

2015-11-20 08:14

har underskrevet fordi Regeringen ikke varetager borgernes interesser men gennemfører utallige love og regler til skade for fælles velfærd hvilket er det som alle politikere burde handle hen imod.

Gæst

#23

2015-11-20 09:10

Jeg ønsker at Danmark fortsat skal være en retsstat. Vi er på vej i den forkerte retning. Og vi er slet ikke beskyttet med dette hoved- og hjerteløse tiltag.

Gæst

#24

2015-11-20 09:52

Reklamerne på siden fik mig næsten til at lade være med at skrive under. De er meget ubehagelige.

Gæst

#25

2015-11-20 10:24

Konventionerne er opstået for at forebygge overgreb, og er opstået på grundlag af erfaringer nedskrevet i vore historiebøger, Der er allerede skabt evidens for deres gyldighed. Vi kan ikke tillade at man tilsidesætter dem for at løse en akut situation. Der er ikke indført en længstetid for varetægtsfængsling, og der er nævnt private aktører, som kan tilbageholde enhver. Det er en rigtig farlig glidebane. Hvem skal varetage borgernes retssikkerhed i håndhævelse af disse regler? Vores offentlige administrative systemer er i forvejen ved at gå ned, som følge af klagesager.