Ja til et kærligt, højt fagligt, sammenhængende og fejlfrit sundhedsvæsen


Gæst

#1

2015-09-25 00:40

Der er ingen grund til at skrive en undskyldning i teksten. Vi har sku ret til at sige nej og sige fra - vi kan Ikke mere!!! Flere hænder i sundhedsvæsnet nu!


Gæst

#2

2015-09-25 02:36

Jeg ser ingen grund til at spare på mennesker. Selv for 20 år siden skulle der have været mere til enhver person, ikke kun de rige!

Gæst

#3

2015-09-25 10:42

Jeg er social- og sundhedsassistent og mærker dagligt hvad besparelser på sundhedsområdet gør ved de mennesker der er i berøring med sundhedssystemet,

Gæst

#4

2015-09-25 11:14

Fordi jeg synes der skal gøres noget nu, vi må protestere nu, det er allerede katastrofalt som de spare.

Gæst

#5

2015-09-25 12:38

Vi er nødt til at stå sammen om stop for nedskæringer indenfor grundstammen af medarbejdere.
Vi er herefter også nødt til at samle os om at få ændret tilgangen til f.eks psykiatrisk behandling. Få set på den totale topstyring, som forhindrer en (som tidligere) frugtbar og arbejdsglædeskabende drøftelse af forskellige synspunkter. Disse udveksling er af meninger og holdninger er nærmest ikke eksisterende længere. Dette både på grund af nutidens ensretnings tilgang samt den enkelte medarbejders frygt for egen tilknytning til den givne arbejdsplads.
lene

#6 Re:

2015-09-25 16:09

#1: -  

 ;) og du har jo ret, men hvis nu meningen fremover er at politik, værdier, handlinger, nærvær og sammenhæng i patientforløb skal være gældende, hvordan får vi så det til at lykkes uden at skælde nogen ud og uden at give nogen skylden. Hvordan får vi givet vores ledere besked på, at der hver dag er opgaver der ikke er løst tilfredsstillende uden at vi risikerer at miste vores job? (altså de af jer der har et lige nu ;) ) Ingen har lyst til at fremstå som kværulanter, men måske skal det også bare være en nøgtern registrering af, ej nået listen. og måske skal der være et krav, der hedder max 3-4 patienter pr. sygeplejerske og samme antal til assistenterne. og kommer der flere så udløser det  flere hænder ind. ingen kompromis, da vi har med liv, analyser og nul fejlkultur at gøre. Der skal være tid til reflektion løbende, til de svære patientsamtaler fast sat i system. også synes jeg godt der kunne være en betalingskultur ud over. En brochure hvor man kunne tilkøbe massage, healing, akupunktur, leje musik, film, lydbøger, andre rare ting, som kan få trivslen op og man kan skærme sig selv for alle de andre ting der sker på stuen.   At nogen prompte får stoppet den høje betaling til medicinal firmaerne og taget de hårde beslutninger om, hvad der ikke er råd til. og har nogen så brug for penge til en dyr behandling, så må vi lave indsamlinger til de familier- enkeltpersoner - og måske medicinal firmaerne også der kan forhandles med. Når vi så flot og så hurtigt får samlet millioner ind til andre trængende i verden, så kan vi nok også få sat skub i en indsamling til trængende her i Danmark. eller hvad? nu er vi oppe over 102 underskrifter og den er delt mange gange - så det er helt sjovt hvor langt vi kommer op inden fredag ;) god weekend.

lene

#7 Re:

2015-09-25 16:28

#5: -  

 ja og hvordan kan vi gøre det? nogle bud? :) er det at en kompleks patient kommer på møde? man behøver jo ikke altid tage alle op, men bare flere faggrupper er samlet, så spreder viden sig jo som ringe i vandet.

Nu må vi stille krav retur, når de sparer yderligere, hvor mange patienter er det forsvarligt at passe pr. sygeplejerske, pr. læge? er vi ude i, at der SKAL skrives til leder, når noget ikke kan forsvares? Vi kan ikke være tjent med at gå på arbejde og risikere straffe pga. klagesager som vil komme -  også selvom vi har gjort alt vi kunne. 

Det må også være slut med de omrokeringer af afdelinger, vi må kunne sige nej eller kræve, at få at vide, hvad blev der sparet tidligere, hvis man indregner, hvor mange der blev stresset af flytninger, rod og uro.

lene

#8 Re:

2015-09-25 16:31

#2: -  

 skriv under skriv under skriv under og del del del ;) og god weekend.

lene

#9 Re:

2015-09-25 16:34

#4: -  

 kom gerne d. 2. okt. foran Christianborg i Kbh og del meget gerne underskrift indsamlingen i dit netværk og skriv hvad du ønsker dig, de skal gøre for at støtte op. Så afleverer vi underskrifterne til rette vedkommende på fredag. mvh lene

lene

#10 Re:

2015-09-25 16:50

#3: -  

 tak for din støtte og del gerne underskrift indsamlingen i dit netværk og skriv hvad det er du ønsker de skal gøre :) og heldigvis så betyder det lidt vi synes vi kommer med alligevel meget for patienten. borgeren. mvh og god weekend Lene


Gæst

#11

2015-09-26 10:50

Fordi personale besparelser koster liv - utryghed - og yderligere nedslidning af et i forvejen ekstremt presset personale.


Gæst

#12

2015-09-26 14:02

Er SSA . Elsker mit job over alt , men savner bare tid til at virkelig være der for de ældre. Som f. Eks at gå en tur hvor man mærker solen , høre fuglene synge og nyde vinden i håret. Bare at have tid til at gi er klem ig nærvær vil være guld

Gæst

#13

2015-09-26 14:53

Jeg er selv sygeplejerske i et sundhedssystem, der ikke er faldet fuldstændig fra hinanden af den ene grund, at sundhedspersonalet vælger deres fag ud fra medmenneskelige interesser og derfor er villige til at strække sig urimeligt langt for at nå målene, da det er tydeligt for enhver, at patienterne ellers bliver de store tabere i et system der ønsker høj kvalitet, men ikke vil betale for det.
Problemet er bare at prisen for at strække sig så langt er fejl og angsten for at lave fejl samt den konstante følelse af utilstrækkelighed... Også privat, da alle ressourcer bliver udtømt, når man er på job.


Gæst

#14

2015-09-26 18:17

Jeg er selv sosu ass. Har dog valgt at sige min stille op da jeg ikke har tid til mine skønne beboere m.m. Kan ikke arbejde under disse vilkår mere pt.

Gæst

#15

2015-09-26 19:36

Godt initiativ!

Gæst

#16

2015-09-27 05:46

Det danske sundhedsvæsenet mangler "hænder" til at pleje patienter -IKKE ledere til at analysere og omstrukturere.

Gæst

#17

2015-09-27 06:26

Vi kunne jo skære ned på medicin priserne. I andre lande sætter politikkerne loft på hvad medicinerne får lov at koste. Og wupti så kan producenterne lige pludselig lave medicinerene meget billigere. Hvis ikke der bliver gjort op med medicinalindustriens skammelige priser bliver der ingen velfærd tilbage. Kun til dem der selv har råd til at betale.

Gæst

#18

2015-09-27 07:27

Det kan ikke spares mere. Der skal tværtimod tilføjes masser af midler, så vi igen kan få et godt og troværdigt sundhedsvæsen.

Gæst

#19

2015-09-27 08:53

Fordi det er vigtigt at de besparelser stopper nu, sundhedsvæsenet kan ikke bære flere nedskærelser....

Gæst

#20

2015-09-27 10:38

Har været i systemet siden 1973 og i de seneste 15 år er ALT gået ned ad bakke.
Idag ville jeg være meget meget ked af at havne både på plejehjem og på sygehus....

Gæst

#21

2015-09-27 11:34

Højre hånd ✋ ved ikke hvad venstre ✋ laver

Gæst

#22

2015-09-27 13:34

Jeg underskrev denne underskriftsindsamling, idet jeg er færdig som social og sundhedsassistent på fredag og gennem mine praktikker har jeg oplevet hvor meget mangel der er på hænder i forvejen. Så flere hænder i stedet for færre tak!
Lene

#23 Re:

2015-09-27 14:26

#13: -  

 og jeg er fuldstændigt enig. Men hvad nu hvis vi selv tager ansvaret for at vi ikke løber os ihjel. At vi går roligt til opgaverne og har is i maven og kun gør det vi kan nå og ikke haster os igennem, som vi i årevis har gjort. og så giver ansvaret til vores ledere til at finde en løsning på det, vi ikke nåede?  I hver dag i hver vagt?

lene

#24 Re:

2015-09-27 14:28

#22: -  

 mange tak og velkommen til :) håber du får et langt og spændende arbejdsliv. mvh Lene

lene

#25 Re:

2015-09-27 14:29

#21: -  

 nej og det er jo tegn på at hastværk er lastværk ikke? :)