BevarudskolingenpåSkolenpåLaCoursVej

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen BevarudskolingenpåSkolenpåLaCoursVej.


Gæst

#1

2015-09-09 10:42

Fordi nu må den politiske galskab ophøre

Skolen på Lacours vej fungerer så fint, og har en god og engageret stab

Kom videre politikere, og find pengene ved at skære ned på rådhuset eller hæv skatten, og lad så vores skole forblive en god skole med 0-9 klasse

Gæst

#2

2015-09-09 11:22

Jeg har selv et barn i udskolingen på den skole og er helt enig i at det er en god skole og supergode lærere.

Gæst

#3

2015-09-09 13:22

Vores børnebørn skal have et helt skole forløb af de bedste og det får de kun ved at være på la Cour vejens skole alle 9 år.
Nu må politikerne tage sig sammen og ikke komme med hovsa løsninger.
Børn er vores fremtid.
Lene Feldfos

Gæst

#4

2015-09-09 13:39

Det kan aldrig være en god ide med en sammenlægning af Skolen på la Cours Vej eller andre skoler. Hverken nu eller senere.
    Vi taler i Danmark så meget om at fostre kreative og innovative unge danskere. Til det skal der tænkes dybere og fremadrettet.  Det indebærer, at der ikke spares, men at der i stedet bliver fokuseret på at skabe en ramme for en god faglig og social  udvikling, hvor de der har forstand og uddannelse får den ro, der skal til for at gøre det muligt.
    Vi skal ikke være så fokuseret på, hvad der kan måles her og nu. Vi skal i stedet følge de unge meget nøje og hjælpe dem godt på vej, så de når deres mål på det tidspunkt, hvor de er parate til det.  Det vil vi netop kunne gøre i et tæt og trygt skolemiljø, hvor stort set alle lærere kender alle børn i alle afdelingerne og kan supplere hinanden, når det gælder om at forme og udvikle fremtidens voksne. Hvis vores børn og unge bare bliver brugt som brikker i et skakspil, vil det være et spil, der aldrig kan vindes. Det vil være galskab i et samfund, der burde vide bedre.

Helle Fabricius Munksgaard


Gæst

#5

2015-09-09 14:01

Fordi afmontering af udskolingen vil forstærke isolation af aldersgrupper. Børn har godt af at kunne se frem og op til andre. Glæde sig til at blive store ved at se på de store. Og store børn har godt af at være sammen med de mindre, lære at tage ansvar og tage hensyn.

Gæst

#6

2015-09-09 14:18

Det er den kommende generation, som i nu vil kaste rundt i systemet, blot for at tallene på bundlinien ikke er røde.
Samle dem i klasser med op til 38 elever pr klasse.
Børnene har været en hård periode igennem da skole reformen skulle indføres. En periode, hvor mange klasser mistede deres lærer og kammerater. Nu vil i så flytte dem og dermed skal de have nye lærer og klasse kammerater igen.
I som altid er så fokuseret på diverse undersøgelse om, hvilke lande der har de klogeste børn. Måske skulle i kigge på at netop i disse lande, får børnene lov at gå i samme skole alle 10 år.
Kig på børnene på La Cour Vej Skolen, de trives og har det godt. Hvorfor skal i nu ødelægge det.
Jeg er selv mor til et barn i udskolingen og han er meget bekymret nu. Er det sådan vi behandler den kommende generation??

Gæst

#7

2015-09-09 16:06

Jeg underskriver pga. Mine børn går på skolen. Og dette forslag fra frb. Kommune virker forhastet, og ikke gennemtænkt. Mvh Louise Jensen

Gæst

#8

2015-09-09 18:40

Jeg ønsker at bevare Skolen på Lacours Vej som en enhedsskole fra 0-9 klasse.

Gæst

#9

2015-09-09 18:42

Jeg ønsker at bevare Skolen på Lacours Vej som en enhedsskole med skolegang fra 0-9 klasse.

Gæst

#10

2015-09-09 18:49

Fordi der ingen faglige eller sociale argumenter er for flytning af udskolingen.
Fordi vi ikke ønsker længere skolevej oveni at skoledagen er blevet længere.
Fordi der ikke bør ændres på en velfungerende skole. Den gode trivsel og det gode sammenhold, som der er arbejdet så godt på at oparbejde i de mindre klasser, og som er så vigtig for indlæringen vil få et unødigt knæk ved tvungen skoleskift.

Gæst

#11

2015-09-09 19:10

Jeg har 3 børn på la cours vej skole hverken mig er min børn synes det en go ide.
Min ældste søn som gå på 8a har det påvirker ham psykisk skolen kører super godt hvorfor ødelægge den 


Gæst

#12

2015-09-09 21:29

Min dreng er virkelig ked af at skulle skifte omgivelser.

Gæst

#13

2015-09-10 04:07

Skolen på La cours Vej har et fælles kommunalt tilbud til børn med sproglige og andre udfordringer. Sprogligt kompetencecenter for 0.-2. Klasse. Det er i høj grad også at svigte de børn, der går her, hvis skolen ikke længere kan tilbyde udskoling. Der er brug for helhed og tryghed, i stedet er der nu udsigt til endnu flere skift for de børn, der netop går på La Cours Vej for at få hjælp med deres udfordringer.

Gæst

#14

2015-09-10 07:02

Den fremlagte besparelse er givet uden hensynstagen til de børn, den rammer. Nogle børn kan have stor glæde af nye rammer og som i dette tilfælde rammer, som kun indeholder børn i en snæver aldersgruppe og som vil tilstræbe et unge-miljø som afspejler, hvad der for dem virker 'næsten voksent'. Men det er langt fra alle. Og for de børn, der trives ved de trygge rammer, de kendte omgivelser, retten til at søge yngre eller mere umodent selskab eller bare retten til at være blandt de store med ansvar og omsorg for de mindre - de skal ikke tvinges væk - det vil være både pædagogisk og menneskeligt uforsvarligt!

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2015-09-10 11:38


Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-09-10 11:43


Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-09-10 11:45



Gæst

#18

2015-09-10 16:47

For at sikre bevaring af udskolingen på La Cour Vejens skole som er uvurderlig for elevernes tryghed i deres skoleforløb samt bevarelse af den meget dygtige og engagerede lærerstand som til fulde er en garant for elevernes faglige niveau op til og med 9. klasse
DAAH

#19

2015-09-10 17:52

Investeringerne, i både inden- og udendørsfaciliteterne på la cours vej skolen over de sidste 8 år, var tiltænkt udvikling af moderne friområder for både ind- og udskolingen. Selv betragtet som sunk costs giver det ingen økonomisk mening at flytte ældre elever, og derved overflødiggøre 40% af de nye arealer. Tag dernæst Tre Falke skoles uundgåelige krav om flere midler efter en potentiel gennemførelse, når skolen erkender at deres nuværende facilitet ikke er egnet til en sådan tilgang af elever i sådan et aldersinterval.

Spar Frederiksbergs skatteydere for uforudsete dobbeltdækninger, hovedpine og gene for børnene. 


Gæst

#20

2015-09-10 18:47

Fordi mine dejlige børnebørn ikke skal opleve et unødigt skoleskift, som giver utryghed og tab af de nære vennerealioner, der er så vigtige for at børnene kan modtage den vigtige læring. Desuden er mange børnefamilier i forvejen ramt af familieopbrud og flytninger, så der må ro på.

Gæst

#21

2015-09-11 04:46

Jeg har haft begge vores børnebørn, og har stadig den ene på skolen. Jeg har fulgt dem gennem alle årerne og har glædet mig over samværet mellem de små og store børn, både i skoletiden og i fritiden på fodboldbanen og legepladsen.

Gæst

#22

2015-09-11 05:36

Er ikke intreseret i at min søn skal overføres til en skole hvor undervisningsniveauet er lavere end på La Coursvej Skolen

Gæst

#23

2015-09-11 06:13

Fordi jeg ikke gider at flytte til trefalke

Gæst

#24

2015-09-11 06:16

Pga jeg ikke vil skifte skole

Gæst

#25

2015-09-11 08:27

Mit barnebarn går på skolen og har gjort det siden børnehave klassen.. Og det er meningen hendes lillebror skal også gå på samme skole.