Vildkattene i Guldborgsund

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Vildkattene i Guldborgsund.


Gæst

#1

2015-08-23 09:05

Fordi det er synd for kattene

Gæst

#2

2015-08-23 09:58

jeg skriver under fordi Guldborgsund kommune bør skamme sig over at lade katte og killinger gå for lud og koldt vand. Jeg kræver derfor at I indgår en aftale med Dyrenes Beskyttelse, så disse dyr kan få et ordentligt liv

Gæst

#3

2015-08-23 10:21

Alle dyr fortjener at blive behandlet ordentlig
Også de katte der lever ude
Det er grotesk at ingen vil tage ansvar for dem
Det er levende væsner

Gæst

#4 Ansvar

2015-08-23 11:13

Jeg skriver under, da jeg mener at kommunerne også skal tages et ansvar, hvis der viser sig, at Være problemer med vilde katte i deres valgkreds.

At IKKE at indgå en aftale, er lig med uansvarlige. 


Gæst

#5 Re:

2015-08-23 15:24

#2: -  

 Dyrenes beskyttelse hjælper ikke vildkatte... Jeg har kontakt med Kattens værn, som jeg ønsker Guldborgsund kommune skal indgå samarbejde...


Gæst

#6

2015-08-23 15:27

Jeg bor godt nok ikke i Guldborgsund kommune, men jeg er på masser af efterlysningssider og kan se, hvor stort problemet er rundt omkring. Hvis ikke der snart sættes ind overfor de vilde katte bliver problemet bare ikke til at løse. Jeg håber at Guldborgsund vil slutte sig til de 40 kommuner, der allerede har en aftale - det koster lidt det første år, men det er stadig væk så lille et beløb, at man undrer sig over, at de penge ikke kan findes. Problemet og udgifterne bliver mindre og mindre - hvis der tages hånd om det - hvis der ikke gøres noget vil det betyde en frygtelig skæbne for alle de stakkels katte, der fødes til et liv på gaden, med slagsmål, sult, utallige killingefødsler, sygdom og desværre også efterhånden mishandling. Guldborgsund Kommune - Kom så - bliv kommune nr. 41.

Gæst

#7

2015-08-24 19:24

fordi katte og killinger har behov for at blive taget sig af. Nogle onde mennesker sætter bare deres kat-/te ud, når de ikke gider dem mere. De mennesker burde i den grad straffes, for en kat kan IKKE bare leve ude. Den har brug for tryghed, kærlighed, vand og mad

Gæst

#8

2015-08-27 06:27

Fordi jeg selv har problematikken inde på livet. Bor selv i en kommune der ikke har aftale med Kattens værn og mange vilde katte i gården, der ha en kummerlig tilværelse. Byen er Holbæk, synes det kunne være fint med en underskriftsindsamling på landsplan, da vi har godt 400.000 vilde katte, der nemt bliver forhadte og nogen gange mishandlet fordi folk er trætte af dem. Æv æv at være baggårdskat det er et hundeliv. Pøj pøj med initiativet.
Pl-photo

#9 Re: Re:

2015-08-27 13:30

#5: - Re:  

 Syntes det er en svær en den her for ved at forpligte kommunen til at tage ansvar fralægger du også borgernes ansvar, ved godt du vil skrive det ikke passe, men sådan tænker mange mennesker desværre efterhånden, det ikke mit ansvar, det kommunens, og syntes personligt ikke det er et kommunalt problem at folk ikke kan tænke selv, i stedet bør dyrepolitiet oprettes så ejer at sådanne katte der efterlades mv. kan stilles til ansvar og betale omkostningerne derved.

Pl-photo

#10 Re:

2015-08-27 13:33

#7: -  

 Syntes det er en svær en den her for ved at forpligte kommunen til at tage ansvar fralægger du også borgernes ansvar, ved godt du vil skrive det ikke passe, men sådan tænker mange mennesker desværre efterhånden, det ikke mit ansvar, det kommunens, og syntes personligt ikke det er et kommunalt problem at folk ikke kan tænke selv, i stedet bør dyrepolitiet oprettes så ejer at sådanne katte der efterlades mv. kan stilles til ansvar og betale omkostningerne derved.


Gæst

#11

2015-08-27 13:58

har selv 4 vildkatte og det stadet for 4 år siden da jeg fandt 2 små og 2 store ,så kom i gang ..


Gæst

#12

2015-08-27 17:38

Især fordi vi selv har haft problemet med en vild kattemor med tre killinger i vores gårdhave.

Gæst

#13

2015-08-28 08:41

Elsker katte og de skal ha et godt liv

Gæst

#14

2015-08-28 08:47

Fordi at problemstillingen er relevant og meget akut. Den er ikke unik for Guldborgssund, men af hensyn til kattene, som er uden skyld i dette, skal der tages ansvar.

Ja, det koster at have en aftale med Kattens Værn, men på sigt koster det mere at lade stå til. Men først og fremmest af hensyn til kattenes ve og vel!

Gæst

#15

2015-08-28 09:09

Jeg skrev under fordi mange vildkatte lever et kummerligt liv.
Og kommunerne vender alt for ofte det blinde øje til, selv om problemet er tiltagende.
Det gælder også for Horsens Kommune, hvor jeg bor.
Det er under al kritik og uendeligt trist for kattene.

Gæst

#16

2015-08-28 09:18

Fordi det er det eneste rigtige. Kommunerne SKAL tage et ansvar og hjælpe de uskyldige dyr

Gæst

#17

2015-08-28 09:18

Fordi kattevelfærd er meget meget vigtig for mig

Gæst

#18

2015-08-28 09:24

Fordi der er mere 400.000 vildtlevende og dumpede katte på landsplan der har brug for hjælp og at det her i Guldborgsund kunne være et slående eksempel på opråb om behov i landet

Gæst

#19

2015-08-28 10:00

Alle skal tage ansvar, hvis dette problem skal løses.

Gæst

#20

2015-08-28 10:03

Alle kommuner bør han en katte politik, og gerne en politk der heder indfang, kastarer / stilrilser og genudsæt, det vil værre sundt for kattene og for hele befolkning da katte tager mange skade dyr og syge dyr.

Gæst

#21 Re: Re:

2015-08-28 10:44

#5: - Re:  

 Dyrenes beskyttelse er her kun af navn, ikke af gavn. Jeg har kontakt med dem pga 11 vildkatte og de vil ikk hjælpe når ikke de er syge. Jeg er målløs. De henviser til kommunen selvom de ved de ikke har en aftale.

enig; kattens værn hjælper. Det er dem vi skal have ind hos kommunen


Gæst

#22

2015-08-28 11:00

Fordi det er forkasteligt at Guldborgsund kommune ikke er ansvarlige, så mit håb er at de vågner op hvis der kommer rigtig mange underskrifter.
Venlig hilsen Birgit
Zenza

#23 Re: Re:

2015-08-28 12:39

#5: - Re:  

 desuden vil dyrenes beskyttelse aflive kattene fordi de er vilde, hvilket jeg ikke ser en grund til at gøre, man kan sagtens få katte til at blive tamme


Gæst

#24

2015-08-28 16:41

Jeg håber at Staten og kommunerne vil tage mere ansvar for herreløse katte!

Gæst

#25

2015-08-28 18:22

Fordi det er vigtigt at hjælpe kattene