Bevar den suveræne overbygning på Kirke Saaby Skole

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar den suveræne overbygning på Kirke Saaby Skole.


Gæst

#1

2015-06-23 07:59

Det gjorde jeg fordi jeg har 2 børnebørn, der går på skolen.

Gæst

#2

2015-06-23 08:46

Jeg har tidligere selv gået på Såby Skole. Har familie og venner i Kr. Såby, som bruger skolen.
Er modstander af at børn skal bruge ekstra tid på transport.

Gæst

#3

2015-06-23 10:05

For at anerkende den super overbygning der er for skolen og for det flotte arbejde og tanker der ligger bag opbygningen af denne.

Gæst

#4 Bevar byens skole

2015-06-23 11:39

Jeg skriver under, fordi det er vigtigt at bevare landsbyens skole for alle børn. 


Gæst

#5

2015-06-23 15:01

Det er vigtigt, at nuværende og kommende elever har mulighed for at have hele deres skolegang i Kirke Såby.
Hvis vi bevarer den suveræne overbygning på Kirke Saaby Skole, vil det være attraktivt for børnefamilier at bosætte sig i vores by, og det er yderst vigtigt.

Gæst

#6

2015-06-23 15:50

Fordi ved at bevare en 'fuld' skole, i kirke Såby. Har Vi en mulighed for, at bevare vores levende by i fremtiden og det er i Alles interesse.

Gæst

#7

2015-06-23 17:29

Fordi jeg syntes det er vigtigt, at bevare en skole i nærområdet, hvis vores by skal blive ved med, at kunne tiltrække nye beboere, der derned også lægger penge i kommunekassen. Udover dette syntes jeg vores børn, der er vores fremtid har krav på, at deres uddannelse ligger tæt på deres bopæl, så de ikke skal bruge unødvendig meget tid på transport.

Gæst

#8

2015-06-23 19:48

 Synes det skal være som nu det er bedst for Børne og vi skal bevare de kan håbe hele deres skolegang der uden skift!!!


Gæst

#9

2015-06-23 20:05

Stop så med at nedprioritere de små gode skoler i lokalsamfundet .jeg har 2 børnebørn på skolen. Man lærer stadig bedst med nærvær og sammenhold i hele ens skoletid.Store og små har godt af at opleve hinanden i hverdagen.


Gæst

#10

2015-06-23 20:29

Jeg ønsker ikke, at mine børn skal skifte skole og komme væk fra byen de sidste år.

Gæst

#11

2015-06-23 20:59

Har selv gået på Kirke såby skole, og var meget glad for overbygningen.
Vi havde de bedste lærer og en fantastisk undervisning.
Jeg ønsker ikke at denne bliver nedlagt, da man så skal hele vejen til Hvalsø for at tage de sidste år der.
Det kan måske blive for meget for nogen elever, da de måske er nød til at skifte til en ny klasse, med nye elever. Det kan resultere i at man er nød til at starte helt forfra, og det kan være svært for nogen.

Jeg syntes det var dejligt at kunne fortsætte med nogen af de samme lærer og andre elever som man kendte.
Og da skolen har pladsen til at have de klasser, syntes jeg det er en "dum" idé at fjerne dem.
Skolen går meget ind for sammenhold og fældelskab, og det er værd at bevare, især mellem de forskellige klasser.


Anonymous

#12

2015-06-24 06:05

Hvorfor bevare noget der ikke fungerer? Det er tydeligt at se at den overbygning ikke fungerer optimalt, der er masseflugt af elever når man når de store klasser! Jeg er selv en af de elever, der frivilligt flyttede pga. dårlig undervisning mm.


Gæst

#13

2015-06-24 06:38

Fordi det er den bedste skole der findes

Gæst

#14 Re:

2015-06-24 08:51

#12: -  

 Hvornår var det at du gjorde det? Der har, som du måske ved, været store ændringer på skoleområdet og især på Kirke Saaby Skole, de sidste to år. Overbygningen blev grundlæggende ændret siden reformen trådte i kraft - hvilket du kan læse og høre her


Gæst

#15

2015-06-24 09:49

Jeg synes ikke de tiltag der blev sat igang efter skolereformen har haft en chance for at vise deres effekt. Uanset om overbygningen består på Kirke Såby Skole eller ej, så er de erfaringer vigtige, hvis vi skal holde børnene på skolerne i en landkommune i stedet for at søge mod efterskoler, privatskoler og lign. hvor der er et mere varieret udbud af undervisning.

Gæst

#16

2015-06-24 12:42

Fordi det er vigtigt med nærmiljø

Gæst

#17

2015-06-24 14:21

Lukker man først overbygningen, bliver resten af skolen lukket hurtigt herefter. Så kommer der ikke flere unge med børn til kommunen. Og mange fraflytter sikkert også. Hvsd sker der så med byen?

Gæst

#18

2015-06-24 14:29

Har selv haft børn på skolen og synes det er en rigtig dårlig ide at lukke overbygningen. Børnene får alt for langt til skole og bruger for meget tid til transport. Tiden kommer til at gå fra deres fritidsaktiviteter. Synd og skam.

Gæst

#19

2015-06-24 15:18

Fordi der skabes så store resultater både fagligt og socialt! Trods mangel på resourcer! Og det kommer af en ledelse, en personalegruppe og ikke mindst engagerede forældre i samarbejde!

Så tænk jer om! smid ikke noget væk der virker!!! 

 


Gæst

#20

2015-06-24 16:47

Det er vigtig at borgerne i Såby bakker op det,her.

Gæst

#21 Re: Re:

2015-06-25 06:20

#14: - Re:  

 men det har stadig ikke hjulpet på masseflugten af elever! 

Pernilledj

#22 Re: Re: Re:

2015-06-25 07:09

#21: - Re: Re:  

Mange har jo været skrevet op til eksempelvis Baptisterne og lignende siden de startede i skole, det er åbenbart en tradition i mange familier...

Ligesom det er en "typisk" reaktion, når der er usikkerhed om fremtiden, at mange så "flygter" i stedet for at kæmpe!

Den engagerede og dygtige lærerstab, der nu knokler med at implementere skolereformen, gør et fantastisk arbejde, og barren sættes højt, der arbejdes for at vores unge mennesker kan udfolde deres fulde potentiale - DERFOR skal de ikke IGEN rives op og flyttes som brikker i et spil!!

Hvis man fjerner overbygningen, kan man ligeså godt lukke skolen med det samme - for det må vel være tanken på sigt?!

Lad nu vores børn være i fred til at færdiggøre deres skolegang!


Gæst

#23

2015-06-25 17:11

Mine børn skal også kunne gå i skole i kirke såby...

Gæst

#24 Re: Re: Re:

2015-06-25 20:30

#21: - Re: Re:  

 Hvis du kigger på det billede kirke Saaby skole har lagt på deres facebook side af afgangseleverne så kan man tælle 27 dejlige unge mennesker. Det kan man vel ikke kalde masseflugt for en landsby skole?

gæst

#25

2015-06-26 08:13

Jeg har selv gået de første år på Kr. Såby og skulle så tage de sidste 3 år på Hvalsø - det er ikke en absolut god løsning - bedste hvis man kan blive på samme skole fra start til slut - et skift på det tidspunkt kan lave meget uro i livet - kammerater - faglighed mmm.