Nej til lukning af Toftegården

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til lukning af Toftegården.


Gæst

#176

2015-06-22 21:27

Hvorfor lukke sådan et dejligt sted det er jo desværre et synligt bevis på at der igen IKKE bliver tænkt på børn, unge og ældre. Lad nu den gård være i fred tak

Gæst

#177

2015-06-23 04:43

Mit barnebarn får ikke glæde af Toftegården hvis den lukkes nu

Gæst

#178

2015-06-23 04:56

Gården er unik og et rigtig godt tilbud til børn og unge. Jeg er kommer der ofte med mine børn -blot som besøgende

Gæst

#179

2015-06-23 05:53

Det gør jeg fordi det er et fantastisk sted både for skolebørn i fritiden og for os dagplejer, vi kommer fra Roskilde kommune (Gundsømagle) og har nu været der 2 gange og vi får kun gode tilbage meldinger fra forældre som er med på turen

Gæst

#180

2015-06-23 16:26

Fordi Dyregården ikke skal lukkes. Det er indbegrebet af Albertslund som en af de bedste kommuner for børn... Var det '95 vi nappede titlen som "Årets børnekommune" ? Mon ikke den titel havde gået til andre, hvis vi eksempelvis ikke havde haft Dyregården !?

Gæst

#181

2015-06-23 21:45

Det er forkasteligt hvis Toftegården bliver lukket, det er et sted hvor det oser af fred og idyl. Børn og voksne har mulighed for fælles at opleve en masse dejlige dyr.
Ole og resten af personalet er altid klar til at fortælle om dyrene og Toftegårdens historie.
Tænk engang, jeg har været så heldig og stå og overvære et lille lam komme til verden, hvor på disse kanter er dette muligt? Det er også sådan noget vores børn og kommende generationer vil få stort glæde af.
SÅ NEJ, TOFTEGÅRDEN SKAL IKKE LUKKES, SÅ STØT OP OM TOFTEGÅRDEN.

Gæst

#182

2015-06-24 12:22

Fordi mit barnebarn er meget glad for at komme på stedet, og hun elsker dyr. Med begrænset plads i en 2-værelses lejlighed er der ikke plads til det store dyrehold.
Julies morfar

Gæst

#183

2015-06-24 18:52

Den giver børn i byen mulighed for at opleve sig selv i samklang med naturen og dyrene, og fremmer at drage ansvar og omsorg for det. Lægger fundamentet for at føle sig som et helt menneske, hvor sammenhængene mellem "alt" giver mening og afhjælper fremmedgørelse ifht hverdag og virkelighed.

Gæst

#184

2015-06-24 19:45

For at der ikke bliver lukket ned for et sted hvor man værner om børn og dyr. Og jeg ved at det har stor betydning for både voksne som børn

Gæst

#185

2015-06-25 11:12

Toftegården medvirker til at bevare de gamle danske husdyrracer. Personalet er engageret, og yder en stor indsats for at udbrede kendskabet til de gamle racer, bl.a. ved at udstille gårdens dyr på Roskilde Dyrskue.

Gæst

#186

2015-06-25 13:43

Det vil være synd og skam at lukke dette dejlige sted. En bondegård medasser af dyr som man komme tæt på- den slags er der ikke mange af så tæt på byen.


Gæst

#187

2015-06-26 10:06

Jeg underskrev dette, da det ville være synd og skam og sparre sådan et dejligt fristed for børn og unge væk, Toftegården har eksisteret lige så længe jeg kan huske, jeg blir snart 50 år, og er selv kommet der som barn efter skole, istedet for at rende rundt på gaden og lave ballade, har man måske sin kanin at passe, heste, grise, får og høns og alt det skønne natur man kunne ønske sig.

Gæst

#188

2015-06-26 16:31

Man lukker ikke et sundt værested for sunde Danske børn

Gæst

#189

2015-06-27 15:39

Fordi Dyregaarden bare er sådent et dejligt smukt sted, med rare ansatte og en god stemning.. Dyregården er også et trækplaster for Albertslund folk kommer langvejs fra ja selv fra udlandet for at besøge Dyregården.. Mkh Johan H..

Gæst

#190

2015-06-27 16:46

Vi har brugt mange hyggelige timer på Toftegaarden og vores 2 små piger har lært en masse om dyr, at lukke den giver absolut ingen mening.
Lone Larsen

#191 Re:

2015-06-28 20:17

#180: -  

Skriver gerne under på at dyregården i Albertslund IKKE skal lukkes 

mvh. Lone Larsen 


Gæst

#192

2015-06-29 16:30

Det er et af de bedste fritids steder for alle store som små

Gæst

#193

2015-06-30 13:32

Toftegården et Skønt sted, elskede det som barn. Plads til alle, plads til social hygge og læring og aktivitet. Det kan da kun give god positiv indvirkning på alle børn.

Gæst

#194

2015-07-02 10:45

Vi skylder vores dyr et ordentligt liv. Og den eneste måde vi kan højne respekten for dyr i det hele taget, er at give os selv og vores børn mulighed for at tilbringe tid sammen med dem. Produktionsdyr lever et frygteligt liv det skal vi ha stoppet.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-07-02 14:22



Gæst

#196

2015-07-15 10:13

Alle store og små børn har brug for at opleve natur og dyr på tæt hold. Oplevelsen ved at ae en kanin, malke en ged, holde en kylling mv. Gør at de som unge og voksne kan forholde sig til dyrene og deres velfærd. At de er sig bevidste om, at alle dyr skal passes på og behandles godt.
Så Hold Toftegården åben.

Gæst

#197

2015-07-20 06:11

Jeg har selv som barn i Albertslund haft mange gode minder derfra lige fra besøg på gården til ture i hestevognen. Nu er jeg selv blevet far og jeg kan se mine egne børn har samme glæde ved den som jeg havde ved besøgene og køreturerne. Jeg har altid syntes at dyregården var noget særegent ved Albertslund, en unik oplevelse at give børn og voksne midt i Storkøbenhavn. Når man som kommune gerne vil skille sig ud fra mængden med en grøn profil hvor man vælger at bruge mange penge på renovering og forskning skal man ikke glemme at de gode oplevelser man får i og med naturen er med til at få os til at holde af den og gøre vores til at den bevares. Det er om muligt den bedste investering man kan gøre som ķommune, for vi, borgerne, er dem som i vores daglige gøren og laden bliver grønne ambassadører (eller det modsatte) på baggrund af de oplevelser og unput vi får fra og i vores omgivelser.

Gæst

#198

2015-07-30 15:13

Er vokset op i alb. Og har nydt at komme på dyregården. Derfor vil jeg gerne ha den bibeholdes så mine børn også kan få glæde af den.

Gæst

#199

2015-07-31 11:53

Blev overrasket over at besøge dyrgården idag, da jeg fik at vide kommunen vil lukke stedet? Hvad fanden sker der. Denne gård har været så stor en del af både børn og voksnes liv i omkring 30 år? Ja måske længere tid endnu. Håber ikke stedet lukker. For at åbne et kulturhus? Børnene er da tilfredse med det der ligger nu.. Dyrene, gården, personalet, naturen, udelivet. Hvorfor nedlægge så dejligt et fristed?
Jodle Birge

#200 Spænd hjelmen, Albertslund Kommune!

2015-07-31 14:47

I sparer og sparer og sparer, men udelukkende på de HELT forkerte områder. Jeg aner ikke hvordan økonomien hænger sammen hos jer, men hvis der er råd til at flå hele Albertslund centrum ned og bygge det op igen, så SKAL der også være råd til at lade Dyregården leve. Ellers er det godt nok en falliterklæring af rang. I burde skamme jer over overhovedet at overveje at lukke det sted.