Fighting for Magnus, ang de penge der er tilbage

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Fighting for Magnus, ang de penge der er tilbage.


Gæst

#26

2015-04-30 15:18

Fordi jeg synes at familien skal have pengene. De bringer ikke Magnus tilbage, men de kan hjælpe familien på anden vis

Gæst

#27 Re:

2015-04-30 15:19

#14: x -  

 Familien må ikke engang bruge pengene til et andet barn. Jeg syntes du skal læse hvad farmor inge braae skriver. Desuden hvordan ville du have haft det hvis det var dig der stod i den situation. Familien ber jo ikke om alle penge de ber bare om at få dækkede det mest nødvendige. Desuden er det svært for mig at det skal gå til yderligere forskning for når vi bor i et land som ikke engang støtter op omkring de serlige behandlings metoder. Jeg tænker at familien nok aldrig ville have spurgt hele dk om hjælp hvis vi havde et bede system. Vores system stinker og det kan man da se hele familien lider men hvor er hjælpen henne fra det offentlige. Burde de ikke hjælpe istedet for at hjælpe dem som konstant snyder sig til sygemeldinger og nasser på systemet. Jeg syntes du virkelig er et lavt menneske når du skriver dette. Det handler ikke kun om penge men en far en mor samt papmor og farmor der er de primære omsorgspersoner og hvis de er kede af det smitter det af på børnene. Jeg håber af hele mit hjerte at familien for hjælp at dk står sammen igen og går imod vores system. Ps desuden mener jeg de mennesker som sylter på systemet burde få mindre ydelse så en forsikring kunne danne grundlag for alle forældre med sygebørn sikkerhed og idet mener jeg at ingen familie burde komme ud for dette og be om hjælp og også andre alvorlig syge ikke står fast i systemet og dør på baggrund af vores system ....  Alt kærlighed til jer alle i familien og andre familier som lider og har lidt håber mivs situation kan åbne op for politikkernes øjne 

 

De kærligste hilsner monique


Gæst

#28

2015-04-30 15:20

så vil jeg da. havde min donoret penge tilbage det. var ikke mit formål at familien skulle ha. pengene

og så vil jeg da . syntes også andre skulle. der ikke føler. dette er den rigtig måde og håndtere doneret penge på.. der egentlig skulle hjhælpe en syg dreng. og ikke en tivoli tur til hele familien..  


Gæst

#29

2015-04-30 15:26

Fordi jeg har doneret penge til Miv og hans forældre uanset om Miv blev behandlet eller afgik ved døden. Til stor sorg for hans forældre, søskende og familie døde Miv. Det har efterladt familien i dyb krise, og far Jeppe kan pt ikke arbejde og har fået orlov i 4 mdr. uden løn. Familien skal have de penge, der er tilbage. Jeg vil føle mig snydt, hvis de tilfalder Kræftens Bekæmpelse. I forvejen støtter jeg Kræftens Bekæmpelse. Hvis dog noget menneskelig forståelse jer der træffer belutning i Indsamlingsnævnet. Tænk hvis det var en af jer eller jeres pårørende, der var i samme situation som Miv´s familie. Tænk jer nu om.

Gæst

#30

2015-04-30 15:28

Fordi det var til Miv og hans familie jeg donerede.i denne sorgens stund skal pengene gå til de efterladte.
Jeg solgt 2 malerier for at støtte denne familie og ingen anden
Til tabt arbejdsfortjeneste til en god psykolog til en rejse så De kan komme lidt ovenpå igen.både sorg og pengeproblemer giver stress
Hanne Høj

#31 Re:

2015-04-30 15:30

#14: x -  Allerførst tænker jeg om du overhovedet har doneret noget til Magnus? Hvis ikke du har kan jeg ikke forstå hvorfor du blander dig. At familien ikke har fået skrevet til indsamlingsnævnet hvad der skulle ske med pengene hvis Magnus døde er for mig ganske ligegyldigt. Kan love dig for at hvis ens barn får kræft tør man slet ikke tænke på at barnet kan risikere at dø. Jeg har selv mistet min datter der døde af kræft og ved derfor hvilket helvede det er når man skal leve videre uden sit barn. Desuden har jeg det svært med mennesker der gerne vil give deres mening til kende i alle mulige sammenhænge men vælger at gøre det anonymt. Derfor ingen respekt herfra. 


Gæst

#32

2015-04-30 15:31

Jeg syntes miv familie skal opleve noget positivt oven på alt det negative
Der er en grund til indsamlingen
Vi står alle sammen så vidt muligt når der er brug for det, det er der ligesom her hos miv familie

Gæst

#33

2015-04-30 15:32

Jeg har selv givet et beløb og mine penge var beregnet til familien, så det skuffer mig, at de ikke kan få udbetalt dem, som de har brug for. Til tabt arbejdsfortjeneste, psykolog hjælp mm.

Gæst

#34

2015-04-30 15:35

Fordi man skal hjælpe dem der er i krise!! Og det er de bestemt.. Jeg gav MINE penge til dem, ikke til de andre.. Når familien har fået den støttet og hjælp de har brug for, - så giv endelig pengene videre!!
Forstå nu budskabet, - og ha' jeres hjerte med..!!

Gæst

#35

2015-04-30 15:38

Kan på ingen måde acceptere at familien ikke får lov til at bruge de sidste penge på at få deres hverdag til at hænge sammen! En familie som er så hårdt ramt, og som har mistet det aller kæreste man har , giv nu den stakkels familie lidt fred og ro - og udbetal de penge vi i fællesskab har samlet ind. Danmark har fået den smukkeste lille MIV stjerne på himlen, - MIV er er sandt mirakel, som virkelig har formået at få danskernes øjne op for , hvor vigtigt det er at stå sammen ❤️

Gæst

#36

2015-04-30 15:40

Fordi jeg donerede til MIV og hans familie og derfor skal pengene gå til dem!!!!

Gæst

#37

2015-04-30 15:45

Fordi folk har støttet den her familie og at pengene selvfølge skal gå til dem i denne svære tid de går igennem

Gæst

#38

2015-04-30 15:47

Fordi det åbenbart er blevet en nødvendighed. Meget beklageligt!!

Gæst

#39

2015-04-30 15:48

Har selv doneret. Og familien fortjener pengene til krisehjælp og til at kunne hygge om deres andre børn

Gæst

#40

2015-04-30 15:48

Jeg donerede penge til MIV og hans familie, dels fordi Magnus skulle have mulighed for at få den behandling han havde brug, men absolut også for at forsøde tilværelsen for familien i en så svær tid!
De var absolut ikke kun tiltænkt Magnus eller forskning - hans pårørende skal på ingen måde overses, det er ubeskriveligt hvad især hans søskende skal gå igennem (nu uden ham) så hvis der er noget der kan lette afsavnet en smule, ville jeg gerne bidrage til det også.
Hvis jeg blot ville donere til forskning, ville jeg have gjort det via kræftens bekæmpelse, som jeg nu engang også donerer til...!

Gæst

#41

2015-04-30 15:49

Fordi jeg mener at Indsamlingsnævnet ensidige beslutning ikke er i orden; de bør give dispensation således at familien kan få dækket de umiddelbare omkostninger som de har haft i forbindelse med Magnus' sygdom og død. Det evt. resterende beløb kan så videregive til Kræftens bekæmpelse.

Gæst

#42

2015-04-30 15:56

Fordi det ikke kan være rigtigt at de ikke kan få de penge der er blevet doneret til dem - uanset om det er doneret til behandling, oplevelser eller rejser :)

Gæst

#43

2015-04-30 16:04

Fordi at jeg synes at familen skal beholde pengene. Jeg har været med til at donere og dermed bestemme over hvem pengene går til. De har været igennem det største sorg, så hvorfor ikke give dem lidt glæde...

Gæst

#44

2015-04-30 16:07

Det er princippet.. hvorfor bruge a h.. til mange penge for at familien bruger unødige penge på hoteller, mad, flybilletter til NÆSTEN HELE FAMILIEN kommer til Malaga og siger farvel, når de kunne sige farvel i dk.. Havde hele den store familie (ca 50 stod der) ikke taget af sted for indsamlingspengene, var der nok omkring 2-300.000 kr mere nu.. 

 

Selvf skal de have krisehjælp mv. og det kan man få GRATIS i dk.. derfor vi betaler skat. 


Gæst

#45 Re: Re:

2015-04-30 16:12

#31: Hanne Høj - Re:  

 så de skal altså ha en slikkepind. ej du er helt skæv. de er ikke de eneste mennesker der har mistet. et barn. 

dvs at man skal til og gi hele danmarks famillier slikkepinde hvis et medlem dør.. ja noget er der sku galt i dit hovede. om jeg har doneret penge til ham ja.  men stadig. de har brugt rigligt.. på rejser til hele familien. hotelophold.. så stop med og klønke. Du har ingen respekt for andre syge børn.. skam dig... 


Gæst

#46

2015-04-30 16:18

Familien skal have råderet over de indsamlede penge ! Og jeg er overbevist om, at de nok skal forvalte den fornuftigt. Når familien er på fode igen, er jeg sikker på, at det resterende beløb går til forskning, som det hele tiden har været planen !!! 


Gæst

#47

2015-04-30 16:18

Fordi vi i vores husstand har støttet indsamlingen til Miv med i alt 5.000kr. Penge som vi ønskede skulle hjælpe Magnus og hans familie. Da historien om Magnus desværre endte tragisk, ønsker vi at vores penge skal gå til familien og KUN familien. Ellers havde vi vel valgt at give til kræftens bekæmpelse istedet...

Gæst

#48

2015-04-30 16:22

Min donation skulle gå til miv og hans familie, at de nu ikke kan få det mindre at tænke på oven på enhver forældres værste mareridt skær mig så dybt i hjertet

Gæst

#49

2015-04-30 16:26

Fordi at pengene som jeg var med til at donere var ment som en hjælp til MIV, hans forældre og søskende i deres svære tid. Og den tid sluttede ikke da MIV døde, tværtimod

Gæst

#50

2015-04-30 16:32

Jeg har frivilligt doneret penge til familien. Det er familien der skal råde over det beløb jeg har doneret!!