Fast busrute mellem Ballum og Skærbæk

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Fast busrute mellem Ballum og Skærbæk.


Gæst

#1

2015-04-14 20:16

- er selv afhængig af at offentlig trafik dækker afsides steder.

Gæst

#2

2015-04-14 20:22

Vi skal da have Jer til nemt at kunne komme herind:o)

Gæst

#3

2015-04-15 06:33

Jeg syntes det ville være en fantastisk god ide, at indføre busser mellem Ballum-Skærbæk.
Ang arbejdspladser og flere muligheder for aktiviteter, for dem som ingen bil har.
Ventetiden med bus fra Ballum-Bredebro og så til Skærbæk, er meget langt ventetid og en hel dagsrejse nogle gange.

Vh Mette Jensen
Mette

#4 Bustider

2015-04-15 06:34

Bussen skal køre flere gange om dagen, så alle har mulighed for at komme frem og tilbage.


Gæst

#5

2015-04-15 07:27

Fordi det er meget vigtigt for et lokalsamfunds beståen at der er busforbindelser til og fra skoler, ellers bliver der fraflytning i stedet for tilflytning

Gæst

#6

2015-04-15 20:23

Godt tiltag

Gæst

#7

2015-04-15 21:03

Fordi mine børn går i skole i Skærbæk, og det er en udfordring hver eneste dag. Vores børn kan ikke komme hjem når de har fri, og kan derfor sjældent lege med deres venner og veninder medmindre de også går i SFO, hvilket mange har fravalgt efter reformen trådte i kraft. Vores søn er for gammel til SFO, og kan ikke komme hjem uden bus, så vi klarer den med bedsteforældre. Ja, vi kunne vælge Bredebro skole, men vi er flyttet fra Skærbæk til Bredebro, og vores børn har vi valgt skal fortsætte sammen med deres kammerater. Jeg kører turen uden det rører mig, men vi kunne have 6-7 timer mere sammen som familie om ugen, samt langt flere lejeaftaler, en stor glæde for vores børn og os. Samtidig har jeg tidligere forsøgt at trække foreningsliv til Randerup i form af børnedans, det eneste der manglede for at det kunne lykkes var en busrute så børnene kunne komme herud om eftermiddagen. Det vil uden tvivl være en stor fordel for Ballum, Randerup og de øvrige omkringliggende samfund, og det vil være en personlig fordel for os der er bosat i de små samfund. Måske ville flere endda vælge at bosætte sig herude hvis de vidste at der var gode muligheder for forbindelse til de butikker en familie har brug for, og det er kun Skærbæk der kan det, der er Bredebro ikke med.
Anita

#8

2015-04-16 15:57

Jeg står her som højgravid, uden bil og kørekort. Jeg har hele min graviditet prøvet at overtale min mand om at flytte fra Ballum, fordi jeg ikke kan komme frem og tilbage, uden at være afhængig af andre, eller at det blev til en heldags rejse. 

Jeg ser kun positive ting ved at lave en fast busrute mellem Ballum og Skærbæk, f.eks. at børn kan selv komme frem og tilbage til skole og at ældre får flere indkøbsmuligheder og kan gå til forskellige aktiviteter. Men også at folk fra Skærbæk kan komme til Ballum til de aktiviter der er her, og ikke mindst at job og uddannelses mulighederne bliver større for både unge og ældre. 


Gæst

#9

2015-04-17 06:50

Vores børn går i skole i Skærbæk, og en busforbindelse vil lette vores hverdag meget.

Gæst

#10

2015-04-17 20:01

Vi har børn der går i skole og daginstitution i Skærbæk, og bruger hver dag en masse tid på transport. Det tager en del ressourcer fra vores hverdag at få koordineret, og det gør os mindre fleksible som arbejdstagere, da vore børn ikke selv kan komme hjem.
Legekammerater kan aldrig aftales spontant, og vore børn sociale liv er fuld afhængig af vores kørsel.
En busrute vil klart gøre vores hverdag meget lettere.

Gæst

#11

2015-04-18 08:48

Jeg har læge i Skærbæk og det er praktisk at kunne tage bussen dertil.