Vi siger NEJ TAK til betalingsbro ved Frederikssund

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Vi siger NEJ TAK til betalingsbro ved Frederikssund.


Gæst

#1

2015-03-31 06:28

Er selv flyttet til Nordjylland men kommer tit hjem på besøg har både familie og venner på begge sider af broen og kører tit frem og tilbage x mange. Desuden tænker jeg også på dem der skal frem og tilbage hver dag, hvor dyrt det bliver for dem.

Gæst

#2

2015-03-31 09:17

Fordi jeg bor i Hornsherred og ikke vil betale hver gang jeg skal besøge min mor og min veninde i Frederikssund eller når vi skal handle ind i Frederikssund. Hvis broen kommer vil vi købe ind i Roskilde og Holbæk i stedet for.

Gæst

#3

2015-03-31 09:30

jeg synes ikke det er fair at dele en by op på den måde,og det er ikke iorden at folk der skal handle i fr.sund eller skal på arbejde bliver nødt til at have penge op af lommen,bare fordi de bor på den forkerte side af fjorden.

Gæst

#4

2015-03-31 12:15

Der er nogen der har glemt at spare sammen til fornyelse, når tingene blir forældet!!!

Gæst

#5

2015-03-31 12:55

Jeg synes, det er noget forbandet svineri og diskriminering, at borgerne i Frederikssund kommune skal betale for at køre indenfor kommunens grænser. Alle andre steder - Jylland - kan man få motorveje på kryds og tværs "kastet i nakken"!

Gæst

#6

2015-03-31 12:59

Fordi det er helt urimeligt - og uhørt - at man skal betale for at komme fra den ene del af en kommune til den anden del!!
Man betaler mig bekendt heller ikke for at komme fra Aalborg til Nørresundby, som jo også ligger på hver sin side af en fjord!!!

Gæst

#7

2015-03-31 13:57

Det er under alt kritik at vi skal betale for at komme rundt i den samme kommune ,og da man så læser at Jyderne ikke skal betale en skid for at køre over alle deres broer,, Tåbeligt,,,

Gæst

#8

2015-03-31 14:06

Det er fuldstændigt godnat, at borger som er bosiddende i samme kommune, skal betale for at besøge familien som har valgt at bosætte sig på den anden side af fjorden, hvor mange andre steder i Danmark gør man det, mig bekendt ingen andre steder

Gæst

#9

2015-03-31 16:53

Syntes hellere ikke at det er ok at dele kommunen op med en betalings bro.

Hvad med os som arbejder i Frederikssund, det bliver en dyr fornøjelse at skulle arbejde.

Så må vi vel få lov til at kunne trække lidt fra i skat


Gæst

#10

2015-03-31 16:57

Har familie i skuldelev og Skibby, så kører tit over broen. Det kan bestemt heller ikke være rigtigt at der skal betales her, som en af de eneste steder/broer i Danmark....

Gæst

#11

2015-03-31 17:06

Det er virkelig urimeligt, at vi som de eneste i landet skal betale for at komme fra den ene ende af kommunen til den anden....

Gæst

#12

2015-03-31 17:57

Det er helt urimeligt, at vi som borgere i Frederikssund kommune skal betale for f.eks. at komme på rådhuset og benytte andre af kommunens faciliteter.
Endvidere er det meget meget mærkeligt, at vi som de eneste i Danmark skal ha' bruger betaling for et stykke vej !!!
Tænk på alle de motorveje i tyndt befolkede/trafikerede egne af f.eks. Jylland, som kan benyttes helt gratis !!!!!

Gæst

#13

2015-03-31 17:59

jeg bruger dagligt kronprinsfrederiksbro og hvis man som jeg har læst i lokal avisen man bliver tvunget over den nye bro, på grund af de gøre vejene mere besværlig til den gamle bro, så kan det hurtigt blive dyrt at komme på arbejde

Gæst

#14

2015-03-31 18:04

Jeg kommer fra Jægerspris og finder en betalingsbro på en indlandsk lokalrute for fuldstændigt vanvittig og ødelæggende for enhver form for erhvervs- og regionsudvikling!
Det er på alle måde uigennemtænkt og dumt -og kan desværre kun tolkes som endnu et sørgeligt politisk forsøg på at "sætte fingeraftryk" uagtet af den tydeligt urealistiske ide!

Gæst

#15

2015-03-31 19:33

Venstre bliver ved med at påstå at den nye bro giver vækst, vækst og atter vækst. Det bliver ikke Frederikssund, men Holbæk og Roskilde der får væksten, når Hornsherred borgerne fremover ikke vil betale for at køre til Frederikssund for at handle.

Gæst

#16

2015-03-31 20:51

Hvorfor skriver I alle som om den eksisterende bro ikke vil bestå, og stadig være gratis?

 


Gæst

#17

2015-03-31 21:10

Jeg vil under ingen omstændigheder betale til min egen arbejdsplads, for at komme på arbejde!
Gæt selv hvad der sker, når alle vælger den gratis' bro, når man lige har bygget en til 2 milliarder

#18 Re:

2015-03-31 21:13

#16: -  

 

KE

#19 Re:

2015-03-31 21:25

#16: -  

 Det er vedtaget at det skal gøres så besværligt og langsommeligt at krydse dem gamle bro, at man vælger den nye.

Susanne fra stolpegaarden-skibby

#20 Hvorfor skal vi betale for københavnernes overforbrug af bil og cykelbroer, metro m.m.

2015-04-01 06:33

hvorfor skal vi betale, når københavnerne ikke skal betale for at bruge deres broer? Er der A og B skattetakster for udkantsdanmark.....nej vel..... Har været oppe på 6 gange om dagen i bropassage, pga. Job og børn til div. Fritidsaktiveter i Frederikssund. Har både læge, tandlæge og advokat på den anden side af fjorden for ikke st glemme min mor i øldted og min bror i slangerup, og min fars gravsted i ølsted......hvad har i tænkt jer? I ødelægger alt ved betaling.....tror i kan være sikker på massiv fravalg, hvis vi som borgere i Frederikssund kommune, skal forskelsbehandles fra resten af Danmark. Nej nul brobetaling for danske statsborgere i dk. Men ja tak til betaling af udenlandske statsborgere, som bruger vores vej og bro-net som transitland. 


Gæst

#21

2015-04-01 07:04

Jeg bor i Frederiksværk og arbejder i Jægerspris ....!!!

Gæst

#22

2015-04-01 09:35

Fordi det er totalt urimligt

Gæst

#23 Re:

2015-04-01 10:23

#21: -  

 måske vi skal bytte arbejde :) jeg bor i Jægerspris og arbejder i Frederiksværk 


Gæst

#24

2015-04-01 10:57

Fordi det er for dyrt og for dumt for os pendlere

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2015-04-01 15:41