nejtilbesparelser

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen nejtilbesparelser.


Gæst

#1

2015-03-26 19:53

Vores børn skal ikke bare opbevares, de skal passes med omsorg og nærvær og så skal de udfordres i deres dagtilbud så de udvikler sig.

Gæst

#2

2015-03-26 20:11

Alle, der arbejder med børn i Nivå, løber allerede alt for stærkt for at nå det hele. De, og vores børn, skal ikke presses mere.
Irene

#3 Underskrifter

2015-03-26 21:18

Da ikke alle har en pc, eller er på Facebook, vil jeg foreslå initiativtagerne, at der lægger fysiske lister ud i Centrets butikker og på institutionerne og skolerne


Gæst

#4

2015-03-26 22:05

Bevare Karlebo skole.Der er bare hjerterum, samt en fed udeskole. Børnene fra denne skole får så meget Bogligt med sig, samt det social med i deres rygsæk med i fremtiden. Lærere er virkelig dygtig der

Gæst

#5

2015-03-27 01:13

Fordi der på dette område allerede er skåret helt ind til benet!

Gæst

#6

2015-03-27 11:32

for der bliver sparet de forkerte steder
Lars

#7 Fredensborg tiltrække arbejdskraft og tilflyttere

2015-03-27 11:43

Hvis Fredensborg kommune vil tiltrække tilflyttere og dermed skatteydere bliver man nød til at have ordentlige forhold på børneområdet. Jeg betragter Fredensborg som pendler-by til Kbh. Ellers er der jo privatskole, men der skal vi vel ikke ud.

Hilsen Lars 


Gæst

#8

2015-03-27 15:51

Fordi man kan ikk spare på børn de kræver hvad de kræver
Mona3000

#9 Skyder sig selv i foden

2015-03-27 17:14

Fredensborg kommune skyder sig selv i foden. Min kæreste og jeg har planer om, at flytte til Fredensborg for, at bo i en god by, som vores børn kan vokse op i. Men det skal desværre til genovervejelse igen. Tak for informationer vedr. Besparelser - der er skrevet under.

susanne

#10

2015-03-27 20:38

For at vi skal ud på arbejdsmarked og tjene penge til vores kommune, skylder den os også at give vores børn nogle ordentlige betingelser. Jeg  (mit barn)står ikke model til dette her en gang til, og bliver hjemme med mit næste barn i længere tid pga. de omstændigheder de ellers dygtige pædagoger arbejder under! Det er så synd at man bliver så grådig. Har det tit som om at vi bare venter på at der sker en katastrofe før nogle gider at lytte. Så ber vi i mellemtiden om at det ikke rammer lige netop vores børn.


Gæst

#11

2015-03-28 08:41

Jeg har to-sproget børn - en som også skal have noget hjælp til det motoriske. Både sprogpædagogen og motorikpædagogen har haft deres stillinger nedlagt! Jeg er glad for det hjælp vi fik til vores børns udvikling, og heldigvis fik meget ud af det inden besparelsen. Men det er trist at der ikke er det samme hjælp til andre børn i fremtiden.
Mor og pædagog

#12 En attraktiv kommune, hvor??

2015-03-28 10:42

Man kan jo undre sig hvordan fredensborg kommune vil tiltrække børnefamilier fra København. Det er da ikke med denne besparelse som vi nu ser i fredensborg kommune. Man kan jo godt forstå hvis familierne vælger nabo kommunerne, hvor man stadigvæk har glæden af skov og strand, men langt bedre normeringer. Come on fredensborg kommune, gør jeg attraktive.


Gæst

#13

2015-03-29 16:59

Jeg synes det er dybt uanstændigt at kommunen igen vil spare på børne-ungeområdet. Som ressourcestærk familie overvejer vi kraftigt, om Fredensborg Kommunes tilbud er de rigtige for os, med alle de sociale og kommunale problemer (Græstedgård m.m. ) , der tilsyneladende komme i en lind strøm.

Gæst

#14

2015-03-29 20:15

det er ganske simpelt katastrofalt at man spare på daginstitutionerne igen. Det får mamge alvorlige konsekvenser for vores børn og de mange pædagoger.

Gæst

#15

2015-03-31 13:00

Fordi det er håbløst at politikerne ikke kan se, at det ikke er muligt for de få pædagoger der er tilbage, at opretholde en god hverdag for børnene i institutionerne. Har hørt om tilfælde hvor 1 pædagog må tage sig af 12 børn, heraf flere blebørn på samme tid. Det er fysisk umuligt og helt uansvarligt. Både overfor børn og pædagog!

Gæst

#16

2015-03-31 21:06

Fordi det rammer mine børn!

Gæst

#17

2015-04-01 13:14

Med børn i Fredensborg kommune de næste mange år, ser jeg det som en stor problomatik for mine børn at der skal spares på deres område! Med de udsigter og krav der stilles både til dem, men i høj grad også deres pædagoger og medhjælpere, forstår jeg simpelthen ikke hvordan man kan tænke på besparelse! Det er ikke kun deres sikkerhed diverse steder som instituation, men i høj grad også deres inklusion hos hinanden, trivsel og læring der spares på og det finder jeg bekymrende

Gæst

#18

2015-04-08 21:30

Jeg har sagt Nej til bespagelser pga at der er allerede ALT FOR MEGET bespagelse i Fredensborg Kommune, det er for dårlig at det bliver være og der bliver sparet på ALT! Hvad skal vi borger gøre da vi betaler masser af skat men det går det dårlige vej, spar! Spar! Spar! På dit og dat! så jeg siger NEJ TAK til mere besparing!

Gæst

#19

2015-04-09 17:39

Fordi det ikke kan være rigtigt at det skal gå ud over vores børn at kommunen kvajer sig og har brugt for mange penge vi betaler det vi altid har gjort for at få passet børn så vi kan gå på arbejde og tjene penge
Sådan har det fungeret i mange mange år og så kan jeg ikke se hvorfor det ikke kan blive ved med det
De skal passe deres arbejde som vi passer vores

Gæst

#20

2015-04-10 12:06

Hvor er det bare trist at kommunen prioriterer på denne måde. Hvis evt. besparelser forårsager mine børns mistrivsel, så er jeg parat til at sælge mit hus og flytte til en omkringliggende kommune.... hvor man ovenikøbet også kan få penge for at passe eget barn!

Gæst

#21

2015-04-10 15:01

Jeg har børn, der har gået i Børnehusene Nivå. Børnene er mærket af for stort fokus på besparelser og for lidt engagement i børnene.

Gæst

#22

2015-04-10 17:45

Opfordring af familie

Gæst

#23

2015-04-15 06:01

Det jo helt hul i hovedet at vores børn skal lide under at der sidder så inkompetente mennesker og 'styrer' vores by!!
Gæst

#24 Jamen altså...

2015-04-15 10:59

Det kan da ikke være så svært at se, at den slags besparelser går direkte imod kommunens ønske om at tiltrække flere børnefamilier. Vi har lige fået vurderet vores hus i Nivå, og da vi vil have mulighed for at sælge uden nævneværdig tab, så vil vi ikke være blege for at finde et sted, hvor vores "guldklumper" får en ordentlig behandling.


Gæst

#25

2015-04-24 05:58

Der skal IKKE spares mere på børneområdet. Børnene får idag ikke den opmærksomhed og omsorg de skal have, da der overhovedet ikke er pædagoger nok i dagligdagen. De svageste børn bliver tabt på gulvet.