Forbyd fyrværkeri til private

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Forbyd fyrværkeri til private.

Gæst

#76 Rakse hunde er ikke bange for fyrværkeri

2019-12-27 22:38

Sunde og raske hunde er ikke bange for fyrværkeri - nærmere nysgerrige. Hvis hunden er bange for fyrværkeri, er det ejeren, der er problemet.

Er der brug for et forbud, så må det derfor være, at folk som Rikke Rosvall ikke bør have lov at holde hund.

Lovløse bøller tæller ikke

#77 Re: Re: Re: LIGE MINE ORD # 1

2019-12-27 23:47

#75: - Re: Re: LIGE MINE ORD # 1

"Har du glemt de 3 som døde godt nok af ulovligt fyrværkeri tilbage til nytåret

2015?

Så jo fyrværkeri slår også ihjel!"

NIX! Ulovligt fyrværkeri slår idioter ihjel. Det har ikke noget med lovligt fyrværkeri at gøre.

Og så kan man jo håbe, at det var nogle af de spader, der skyder imod andre, der slog sig selv ihjel.

Nina clausen

#78 Re: Hmm.

2019-12-28 19:58

#5: Daniel. - Hmm. 

Re: tænk dog en gang på, hvad det koster befolkingen hvert år, at skyde fyrværkeri af, det er da ikke kun det med dyrene .Det er også luftforurening. Småbørn der ikke kan sove fordi der bliver lavet larm til en hver tid . Det lugter ganske forfærdeligt af svol og brand hele natten og næste dag den 31.12. Du kan da ikke bilde mig ind det er sjovt . Vi kunne godt more os i 60 erne uden så meget buller og  brag, så hvorfor ikke igen , når vi derved også beskytter klimaet og hjælper vore nye generationer og dyrene . Det er da til grin, at folk kan bruge masser af penge for at lytte til skyderier. Staten tjener virkelig fedt på os der skyder. Elsker man larm og skyderi kan man jo melde sig frivillig til at deltage i krig.  Det er  lige så prikelnde og snart lige så farligt som at affyrre fyrværkeri. Godt Nytår 2020

Nina Clausen

#79 Re: Rakse hunde er ikke bange for fyrværkeri

2019-12-28 20:07

#76: Gæst - Rakse hunde er ikke bange for fyrværkeri 

Vores hunde er raske og glade hunde s,l der ikke bliver skudt med fyrværkeri . Vi er gået til hundetræning og vi har papir på at vi er gode hundeejer Det har ikke noget med fornuft at gøre om hunden er angst i denne situation eller ej.  Det dens bedre hørelse og deres opfattelse af fare og normal tilstande at gøre . 

Jan Jensen

2019-12-28 20:13

Vender man hele forbuds-ideologien på hovedet, så kunne situationen lige så vel udspille sig som følgende:

Der er omkring 600.000 hunde i Danmark.
Og af befolkningen i Danmark lider mellem 12-20% af en eller anden form for fobi, hvor Psykologien peger på Angst for Hunde (Cynofobi) som den overvejende fobi i samfundet.

Jeg tænker at så mange menneskers fobi for hunde, er noget som de pågældende skal arbejde med, og at et total forbud mod hunde altså heller ikke er løsningen, hvis vi altså fortsat skal tale stramninger og forbud pga. angst i hunde såvel mennesker?

En Hundeejer sendte forleden en opfordring til andre Hundeejere, på en hjemmeside i vores grundejerforening.
I denne var en række fantastiske råd til hvad man kan gøre for sin hund, for at den ikke reagerer - Dybest set så handler det om at mennesket ikke selv skal være opfarende når der fyres af... Læs mere her:
https://www.agria.dk/hund

Godt nytår!

Lotte

#81 Glem det

2019-12-28 20:19

I får ALDRIG en underskrift fra mig!

Jeg ELSKER fyrværkeri! Og bare fordi en flok dyr og mennesker er rædde for det, skal det fandeme ikke gå ud over os, der ser det som årets højdepunkt!

Jeg er da også pisse bange for fly, og fly dræber flere end fyrværkeri gør - men derfor skal flyvning sgu da ikke forbydes!

Slå nu lige koldt vand i blodet! Det er det samme hysteri hvert år til december!

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2019-12-28 20:23

Monica

#83 Re: Re: Hmm.

2019-12-28 21:35

Per Villadsen

#84 Fand'me nej !!

2019-12-28 23:00

Nu stopper I altså. Det kan da ikke passe, at "alt" skal være forbudt eller reguleret så vildt, at der ikke er plads til fornøjelser og udfoldelser. Det, der er galt er, at god opdragelse er gået af mode. Hvis man er velopdragen, og har lært hvordan man opfører sig hjemme fra, ved man godt, hvordan man agerer - og også hvordan man håndterer fyrværkeri med ansvarlighed. 

Jeg føler mig "dybt krænket" af, at I vil have indført forbud. 

Per Villadsen

#85 Re: Glem det

2019-12-28 23:02

#81: Lotte - Glem det 

Helt enig !! Vi skal ikke have forbud mod "alt". 

Per Chr.

#86 Re: Re: Hmm.

2019-12-28 23:14

#78: Nina clausen - Re: Hmm. 

Hold da op - sikke en omgang vås og vrøvl! Og i 60'erne var end ikke store kinesere forbudt - så dengang var der absolut meget mere larm i gaden. Forhåbentlig har du dine egne fornøjelser og nyder disse - andre nyder at fejre nytårets komme med "bulder og brag" og eminent flotte raketter, fontæner og batterier m.v. Og at sammenligne dét at affyre fyrværkeri med at udføre krigshandlinger viser, hvor småt begavet du er. "Næste dag" må jo også være 1. januar - og ikke 31.12. - da det jo er aftenen og natten den 31.12., der fyres af. Stop nu lige din brandert (det burde forbydes at kommentere, når man ikke er i stand til at redegøre og formulere sig bedre .. )) 

#Finn Nissen

#87 Re: Hmm.

2019-12-28 23:59

#5: Daniel. - Hmm. 

Korrekt, denne indsamling er kun symptombehandling. Der bør oprettes en underskriftindsamling mod muslimers eksistens i Danmark! Så er 98% af alle problemer løst.

Flemming

#88 3 næsten enslydende underskriftindsamlinger mht begrænsning af fyrværkeri

2019-12-29 00:35

De 3 parallelle underskriftindsamlinger er opstået fordi nye underskriftindsamlinger er blevet oprettet uden at der har været kendskab til de tidligere oprettede underskriftindsamlinger.

Dette kan desværre forårsage et stemmespild ved at underskrifterne bliver fordelt på 3 sider.
Det betyder desværre at det bliver vanskeligere at opnå det krævede antal underskrifter.

Jeg vil derfor foretrække at de 3 initiativer bliver koordineret så stemmespild bliver minimaret.
Hermed en opfordring til at få de 3 underskriftindsamlinger koordineret.
En egentlig sammenlægning af underskrifterne fra de 3 sider er desværre ikke en mulighed.
--------------------------------------------------------------

1) Forbyd fyrværkeri til private:  Oprettet: 2015-01-09
Målet med denne underskriftsindsamling er, at få forbudt fyrværkeri i Danmark hele året rundt. Det skal kun være professionelle fyrmester, som må købe og affyre fyrværkeri på udvalgte steder som Rådhuspladsen, Tivoli mv. Der er rigtig mange mennesker og dyr, som lider i tiden omkring nytår. Samtidig er der rigtig mange mennesker som kommer til skade hver eneste år pga. af forkert håndtering af fyrværkeri. Hvordan kan det være lovligt at håndtere farligt fyrværkeri uden uddannelse og tit under be
-------------
2) Forbyd salg og privat brug af fyrværkeri:  Oprettet: 2018-01-01
117 fyrværkeriskader nytårsaften, heraf 34 øjenskader.I 17 tifælde blev politi og brandfolk angrebet af personer, som skød fyrværkeri efter dem.I mange andre tilfælde blev fyrværkeri affyret og sendt direkte mod privatpersoner.Og så bliver der i øvrigt affyret fyrværkeri længe før, det er tilladt den 27. december.Læg dertil, at fyrværkeriet for mange hvert eneste år et et helvede. Ældre tør ikke gå ud på gaden, personer med høreskader såsom tinnitus heller ikke. Og for mange dyr er nytåret også
-------
3) Forbyd fyrværkeri i Danmark 2025:  Oprettet: 2019-12-28
Man kan sagtens holde nytår uden fyrværkeri. Det gør man allerede forskellige steder i verden. I Danmark har man også haft en tradition for en lysfest uden fyrværkeri. Andre steder kan man holde nytår med fakler, hyggelige bål og varm suppe. - det har vi også gjort engang. Miljø og klima har brug for alt der kan gøres for vi reducerer klimabelastende adfærd. Hjælp Danmark med at sætte et nyt klimastatement!  Forbyd fyrværkeri i Danmark efter 2025.

Mig

#89 Re: Rakse hunde er ikke bange for fyrværkeri

2019-12-29 10:19

#76: Gæst - Rakse hunde er ikke bange for fyrværkeri 

Kære Gæst du burde gå til læge for du er tydeligvis ikke rask!

#90 Re: Re: Forbyd det bombe /og fyrværkeri for dyrenes skyld.

2019-12-29 10:35

#6: - Re: Forbyd det bombe /og fyrværkeri for dyrenes skyld.  

Længe leve fyreværkeri nytårsaften 

Gæst

#91 Uden proportioner

2019-12-29 10:36

Jeg kan godt forstå kæledyrejers irritation, samt problemerne man ser på nørrebro og skader folk får ved at anvende fyrværkeri. Problemet ved forbud er bare så skærende åbenlys.

Folk der ejer hund må forstå at der eksisterer andre i verden. Hvordan ville de have det hvis man lavede forbud imod hunde?

Hvis man faktisk gennemførte et forbud ville man i stedet se en eksplosiv stigende (pun intended), af ulovligt fyrværkeri. Fyrværkeri der er mere larmene og farligere. Man har tydeligt set hvad politiet faktisk kan stille op imod folk der forbryder sig imod forbud som f.eks. fyrværkeri zoneforbud. Dem der affyrer på nørrebro gør jo ikke noget der faktisk er tilladt. Hvis det så bliver bare 1/3 af dem der fyrer af nu der køber det ulovlige ville vi se langt flere personskader, en branche der dør og dermed færre skattepenge og folk uden arbejde, og politiet der har problemer med at varetage en enkelt gade i København, skal nu pludselig forholde sig til et par hundrede tusinde mennesker minimum som bryder reglerne.

Derudover hvordan tror du folk har tænkt sig at forholde sig til jeres hunde når og hvis de bliver argumentet for et forbud? Folk der ikke har noget til overs for hunde vil måske ikke være lige så forstående når den skider på foretorvet, gøer offentligt, er aggressiv over for fremmede, eller i tager den med i transport i jo egentlig godt vidste den ikke burde være med i.

Jeg har personligt aldrigt købt ulovligt fyrværkeri. Jeg har det meget fint med det man kan købe lovligt, jeg er ikke interesseret i usikkerheden, eller at der skal være endnu mere krudt involveret. Men kommer forbudet vil jeg være en af dem der udviser civil ulydighed og køber det ulovligt.

A

2019-12-29 10:46

Der er afstandsregler, ifb. med fyrværkeri, men de bliver ikke respekteret og man kan ikke anmelde selvom man står med paniske dyr. Det er det vilde vesten... :/

Lukas

#93 Re: Re: LIGE MINE ORD # 1

2019-12-29 12:33

#51: jesper - Re: LIGE MINE ORD # 1  

Jesper, hvorfor skulle man forbyde våben til private?

For at få fat i fx. en pistol, skal du have været aktiv i en skytteforening i minimum 2 år, hvorimod de 50 afskydninger som man skal have til fyrværker tager maks 1 år hvis man vil have det.

Sikkerheden i jagttegnet og våbentilladelserne ligger i at kunne skille sit gevær ad og kende de forskellige overordnede dele fra hinanden.

Jeg må som jagttegnsindehaver opbevare ca 3kg krudt, det kommer en professionel fyrværker ikke langt med.

Gæst

#94 Latterligt

2019-12-29 12:52

Vil gerne opfordre til ikke at skrive under, hvorfor skal alle straffes fordi nogen ikke kan finde ud af det.. 

Gæst

#95 Re: Fand'me nej !!

2019-12-29 12:55

#84: Per Villadsen - Fand'me nej !! 

Kunne ikke være mere enige, hvorfor skal alle straffes for andres hovedløse handlinger..

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2019-12-29 14:27

Gæst

#97 Re: Re: Rakse hunde er ikke bange for fyrværkeri

2019-12-29 14:29

#89: Mig - Re: Rakse hunde er ikke bange for fyrværkeri 

"Mig": Kære Gæst du burde gå til læge for du er tydeligvis ikke rask!

Svar: Kære "Mig" Du burde klappe i, for du er tydeligvis idiot.

Majbrit

#98 Re: Re: Hmm.

2019-12-29 16:45

#68: - Re: Hmm.

Du har fået med at underskriftindsamlingen er fra 2015?? Ergo kan den ikke bruges mere også selvom den skulle få stemmer nok så vil de overhovedet ikke røre den på borgen. 

Gæst

#99 Re: Re: Rakse hunde er ikke bange for fyrværkeri

2019-12-29 20:11

#79: Nina Clausen - Re: Rakse hunde er ikke bange for fyrværkeri 

"Vi er gået til hundetræning og vi har papir på at vi er gode hundeejer Det har ikke noget med fornuft at gøre om hunden er angst i denne situation eller ej."

Jo, lige præcis. Hvis man er curlingforældre overfor sine børn, får man forstyrrede børn, og hvis man er curlingforældre overfor sin hund, så får man en forstyrret hund.

Papir på at "man er god hundeejer" er lige så meget værd som et kørekort - som man sagtens kan få, selv om man er en rystende olding, der ikke burde have lov at sætte sig bag et rat.

Kun neurotiske hunde er bange for fyrværkeri - og neurotiske hunde har neurotiske ejere.

morten

#100 Fyrværkeri skal ikke afskaffes

2019-12-29 20:27

jeg støtter ikke den her sag og Fyrværkeri skal ikke afskaffes og aldrig færdig bum

Mine forældre har altid haft en hund og den har aldrig været bange for fyrværkeri

Der er nogle mennesker der ikke Egner til have hund eller kæledyr hvis det ikke kan træne dyr ordentligt og så synes jeg et kørekort til hund er en rigtig god ide :-)

Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...

Facebook