OPRÅB!

OPRÅB! / Beskeder / VI HÅBER OG VI TROR! / Kommentarer


Anonymous

#1

2014-11-17 15:17

jeg vil lige lade jeg se Morten Klessen's svar.
i mine øjne er det groteskt!

Hej Martine
Jeg har i mange år arbejdet med udsatte unge, og jeg er selvfølgelig meget bekymret, når vi i kommunen lukker projekter, fordi jeg ved hvor meget relationer mellem elever og lærerne betyder for succes i opgaven. Desværre er det også et stigende problem at unge ikke kommer i uddannelse og det har store konsekvenser for de unge livet igennem. Derfor er det meget vigtigt at forsøge på at komme så tæt på "virkeligheden"som muligt. Dvs. At være med til at bidrage til vores samfund, så det vi laver giver mening. Jeg er selvfølgelig klar over hvilken udfordringer mange unge står med. Det er ikke let at være ung i dag, og særligt hvis livet har været særligt svært.
Vi har mange tilbud til unge i Jammerbugt
Svu / EGU
Individuelle tilbud i institutioner, fx Nordvirk
Hjortdal Købmand
Skovsgaard Hotel
Attrup Camping, inkl. købmand
Råd og dåd landbrug
Landbrugsprojekt
Recycler
Parkour (afklarende på VUC)
Invia (afklarende på VUC)
Brobygning sammen med erhversskoler
Egne afklarende forløb i JC regi
Virksomhedsrettede tilbud

Det er tilbud som retter sig til enten uddannelse eller arbejde.
Der bliver i forvaltningen arbejdet med SID Job omkring hvordan mulighederne er for at bygge videre på SMS projektet samtidig med, at det bliver rettet mod arbejdsmarkedet.
Når jeg siger at det ikke har noget at gøre med økonomi, så er det ikke helt rigtigt. Fordi vi har brug for de penge, vi bruger på SMS til at starte noget anden. Hvis penge ikke var et problem, ja så kunne vi lade SMS bestå til at der ikke var flere unge tilbage på projektet, men det tror jeg hellere ikke vil være optimalt. Så desværre kommer nogle af jer i lidt i klemme, men jeg håber at i vil samarbejde med en positiv tilgang, Så alle kan komme videre med deres liv og udvikling.
Jeg vil følge udviklingen tæt, for ingen har fortjent at stå alene med problemer.
Tak for jeres indsats, jeg har stor respekt for at i kæmper for det i tror på, bliv endelig ved med det livet igennem.

Morten Klessen