Bevar DR Underholdningsorkesteret

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar DR Underholdningsorkesteret.


Gæst

#501

2014-09-13 17:42

De er jo verdensklasse.. I modsætning til et katastrofalt budget for MGP..

Gæst

#502

2014-09-13 17:53

Middelmådighed over kvalitet er det der kendetegner denne DR disposition!

Gæst

#503

2014-09-13 19:55

Gud ske lov, der er nogen, der har åndsnærværelse til at starte denne underskriftsindsamling. Hvor skal det ende, hvis vi begynder at nedlægge kulturen? Hensynet til de unge? Jamen de ved jo ikke noget om klassisk musik, og hvordan skal de kunne det, hvis vi nedlægger den, og i øvrigt fjerner den fra skolernes pensom=? De står med tomme hænder og aner ikke, hvad der sker om ørerne af dem.
Is

#504

2014-09-13 20:24

En toltal forfladelse at nedlægge en musiksværdi der er bygget op gennem så mange år, det hele gå op i platte ting der skal tilfredstille de unge, bevar dog vor kultur med skøn musik og oplevelser.  

Jesper

#505 Pas nu på!

2014-09-13 22:23

Pas nu på venner, det generaldirektøren ønsker er flere penge og det får hun! At lukke orkesteret er ganske simpelt smart, at lukke orkesteret er der ingen der ønsker skal ske. Spar hellere ved at befri os for alle "reklamerne" for dyrt betalte journalister samt tæppebombardementen af trailere for Gud ved hvilken som helst kommende udsendelse. (Blot gode eksempler flere haves ;-) )


Gæst

#506

2014-09-13 22:53

Selvfølgelig skal DR Underholdningsorkestret bevares. De laver er værdifuldt arbejde for den danske kultur.
Knotten DR-sponsor

#507

2014-09-13 22:56

Hvor tonedøv kan man være?

Luk DR3, skær kraftigt ned på sendetiden (ingen grund til så mange intetsigende serier sidst på aftenen, hele natten og først på morgenen).

Aldrig har DR - selv efter minimale sparekrav - haft så mange penge til rådighed, og aldrig har vi haft så mange ligegyldige, uforberedte og famlende programmer.

Hellere færre og bedre programmer end det nuværende sanseløse bombardement.

Og lug så MEGET kraftigt ud i bureaukratiet, hele fedtlaget af ledere og mellemledere og mellemmellemledere - og:

BEVAR RADIOUNDERHOLDNINGSORKESTERET!!!!!


Gæst

#508

2014-09-14 01:17

Det er galimatias først at bygge ny koncertsal til over 1 milliard kr, for dernæst at nedlægge det orkester der hører til der. Det er et dejligt orkester med stor alsidighed. Jeg bliver så arrig, når det overhovedet bringes på bane, så derfor min underskrift.

Gæst

#509

2014-09-14 06:06

Mere ægte, levende musik i DR mindre x-faktor og dyre grand-prixarrarrangementer

Gæst

#510

2014-09-14 06:34

Skandale, hvis man mener det alvorligt!

Gæst

#511

2014-09-14 07:12

Er Danmark virkeligt så fattig at vi ikke har råd til have et kendt og elsket orkester?
Hvad bliver det næste. Symfoniorkestret måske?

Gæst

#512

2014-09-14 08:14

Man burde lukke nogle af de intetsigende TV-kanaler istedet for. Underholdningsorkestret er et stykke dansk kulturarv!!

Gæst

#513

2014-09-14 08:17

det er rigtig dumt at lukke en VELFUNGERENDE kulturinstitution!
Tina Buchholtz

#514 Plat??

2014-09-14 09:13

Tænker at det er en kamp mod vindmøller, hvis man vil indfange 'det unge publikum' via nye platforme. Det ender med kun at blive plat! For det der er nyt morgen er allerede yt idag... så den popularitet skal man ikke jagte.

Og hvad blev der lige af vores FÆLLES ansvar for at fastholde og udvikle en fælles kulturarv? Vi er fælles via licens - så DR er altså også en del af den fælles forpligtelse.

Et folk uden en fælles levende kultur - er ikke et folk - bare en samling mennesker.

At politikerne ikke vil gå ind i debatten pga armslængdeprincippet og spor der skræmmer (Da Erhard Jakobsen og Co blandede sig i DRs programmer i detaljer...) synes jeg er ansvarsforflygtigelse.

Hvis ikke det var hensigten med medieforliget må de gribe mikrofonen og kræve endnu en runde ved bordet.

For at lukke endnu et professionelt orkester i Danmark er for plat.

Vi synker.

Synker ned i madprogrammer, ligegyldige købe-koncepter, konkurrencer om dette og hint.

Synker pga manglende dannelse og udsyn.

Synker ind i ensomhed, da 'live'optrædender - live musik på højt niveau jages ud ...

Synker ned i det åndelige armod.

Og her hjælper ingen platforme uanset hvor moderne og tabloide de er...

 

Øv - også!!


Gæst

#515

2014-09-14 10:28

Jeg finder det fuldstændigt forkasteligt, at man vil at man nedlægge DR Underholdningsorketret. Især når man sammenligner med fx. Melodi Grand Prix 2014, hvor man har et underskud på 58 millioner kr. - for en aftens underholding i B&W hallerne. Der kunne gives utallige eksempler på tilsvarende smøleri.

Gæst

#516

2014-09-14 14:02

Det er totalt stupidt at nedlægge det fantastiske DR UH!!!!
Det er kendt og breundret udover landets grænser.

Spar hellere på lederne i DR's bestyrelse. De har hverken forstand på kultur eller formidling.

Gæst

#517

2014-09-14 14:18

DR Underholdningsorkesteret bør bevares. Det dækker sammen med Symfoniorkestret og Radioens Big Band et bredt publikum og når andre tilhørere end dem. Endvidere skaber det arbejdspladser til musikere, der har knoklet med deres instrument. Hvis det ikke er til at få ansættelse som klassisk musiker, hvordan skal det så gå med Konservatoriet?

Gæst

#518

2014-09-14 14:37

Det er sgu for fattigt ikke at have råd til netop denne kulutinstitution.

Gæst

#519

2014-09-14 15:10

Utroligt - orkestret er det mest bredt favnende i Danmark - og derfor også i høj grad respekteret i udlandet!

Gæst

#520

2014-09-14 17:30

Man kan undre sig over, at man nedlægger DRU!!
Hvorfor ikke spare den ene studievært væk fra P4 morgen og Hjortshøjs anstrengt såkaldt sjove show om fredagen - og i hvad med alle dem, der bruger tid og penge på at overgå hinanden i platte vittigheder - igen på P4?
Mvh Jørn L., Tisvildeleje.
sydvestjyden

#521 Druo

2014-09-14 17:33

Som jeg ser det skal DR via Public service aftalen have en særlig forpligtelse kulturelt set - og udvikle - ikke afvikle Dansk kulturliv - her i blandt et af de allerbedste orkestre i Danmark - nemlig DRUO!


Gæst

#522

2014-09-14 17:39

Kunne DR's ledelse måske overveje at spare på antallet af "værter" på diverse programmer ???

Er det virkelig nødvendigt, at der sidder (mindst) to værter i stort set alle radioprogrammer ???

Pudsigt nok sidder der kun én vært i de allermest populære P4 programmer (Danmarks Mester, Giro 413, Hans Otto Bisgaards morgenradio, osv). Men det går åbenbart virkelig ikke - de må fluks flyttes over til DAB !!!

Hørte lige Giro 413 idag, hvor der i anledning af at programmet fra november forvises til DAB P5, blev udlovet DAB radioer til alle, der fik deres hilsen læst op (nå, ja, det viste sig, at det var en lodtrækning om 5 DAB radioer). Det samme er sket i Danmarksmester: Alle der kom igennem, ville få en DAB radio. Kunne DR måske spare her ?????????

Jeg overvejer kraftigt, at deponere mine dyrt betalte licenskroner på en lukket bankkonto. Jeg gider s'gu ærlig talt ikke at betale til/for disse populistiske tiltag.

Og så kan fru generaldirektøren Maria Rørbye Rønn true med inkasso, RKI og allandsens ulykker. Hun får snart ikke en eneste krone mere herfra, hvis hun ikke hurtigst muligt genovervejer sine tåbelige besparelser !!!!!

 

 


Gæst

#523

2014-09-14 17:47

Mine børn og jeg har haft stor glæde af at lytte til underholdningsorkestret. Et orkester der har fulgt med tiden, på gammeldags maner og med tidens nye "toner" for underholdning diverse tv- programmer og live koncerter for børn og voksne. Samt er de en god reklame ude i verden da de er en af verdens bedste. Danmark er også noget ved musikken! Kan slet ikke forestille mig dk uden orkestret, de er en langt større del af os alle gennem tiden og nu end vi er klar over. Det er uacceptabelt!

Gæst

#524

2014-09-14 20:14

Stop med at ødelægge de få proffessionelle musikalske orkestermiljøer vi har i danmark!

Gæst

#525

2014-09-14 21:17

Spar heller på lønnen til direktionen og alle de "kloge" konsulenter der leverer dårlig rådgivning til ledelsen. Det er jo disse som står bag denne beslutning.

Det tager 10 sekunder for konsulenter at ødelægge det som tager årtier at opbygge. Og som ikke kan genopbygges, en kulturarv der vil gå tabt.