Bevar DR Underholdningsorkesteret

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar DR Underholdningsorkesteret.


Gæst

#426

2014-09-11 14:01

det er ren vandalisme.!

Gæst

#427

2014-09-11 14:08

Ledere har individuelle årsager til at skäre i andres erhverv. I det her tilfälde at de skal görer opmärksom på sig selv, at de ikke selv interesserer sig for musik, eller at det höre med til at väre leder i en elitär stat i staten DR at acceptere den helt store musik og se lidt ned på den rene under- holdning. Det kan de sikkert hurtigt blive enioge over et glas Bordeaux. Det fölger af selve situationen under middagen. Og det er vigtigt som leder at markere dynamik, at der sker noget nyt under et lederskab. Dette gir ledelsen et dynamisk image. NUvel, lige fra Platons tid har der väret tale om skadelige rytmer og acceptable, og det er ikke sikkert at Underholdningsorkestrets er acvceptable, katkartiske, så der kan stilles arugenmation af kvalitativ karakter opm mod orkestret, vil den ligeglade umusikalske historiker kunne tilföje. I blodbadet af arbejdspladser, som minder om hedengangne Christian Tyrans på Stockholms torv. Sjovt nok har der ikke väret så megen tale om ökonomi. Intet orkester eller teater kan vel löbe rundt; men det må håbes, at orkestret kan tage initiativ til at finde sponsorer i forretnings- livet, som kan böde på lederbödlernes - jeg bryder mig ikke om institutionen - tyranni. Lav underskriftindsamlinger, der opfordrer til at deres lönninger beskäres med 20 procent, og at de ikke skal kunne svine atmosfären til med at parkere på DRs parkeringspladser. Beskär dewres magt, afskedige dem om nödvendigt, HOVSAlösninger er uvärdige for institutionen.

Gæst

#428

2014-09-11 14:13

Det er en skam

Gæst

#429

2014-09-11 14:44

Det er kun udefra kommende der kan stille forslag om, at de ledendes lönninger indtil videre skal be-skäres med tyve procent, som skal overdrages til en pulje til bevarelse af Underholdningsorkestret, indtil videre, helst permanent, indtil at lkederne er blevet gået og erstattet med andre. Ledelse burde väre en sådan äressag, at det lavere lönniveau kan bevares bagefter, således at kulturlöse pengegale idioter som den hidtidige ledelse ikke finmder interesse i at lede Danmraks Radio. Dette burde väre en permanent ordning., Det er alene en liberal myte, at kvalitet og engagement fölger ökonomi, lederskab bör före til nedgang i lön, med ansvar for institutionens reelle kvalitet, altså en for- pligtelse til at stötte truede områder, som fölger med ledelsesopslag.

Gæst

#430

2014-09-11 15:24

Som overgang til en sådan kulturrevolutionär ledelsessturktur, hvor ledelsen aktivt som ledelse individuelt gennem opslag forpligtes til at stötte truede radiofaldeområder, og bör motivere hvorfor, mener jeg at det er nödvendig med et par år, hvor tyve procent af ledelsens lönninger går til en fond til bevarelse af Underholdningsorkestret.
Formålet med dette er:
1) At sikre orkestret et par år til at sikre bevarelse.
2) At medlemmer af DRs ledelse får tid til at overveje. om, penge eller radiokultur er af störst betydning for den, således at ledelsen kan frigöres for ledelsesfumktionenj., dog först efter et år, for at undgå HOVSA, for atn söge ud på det liberale ledelsesmarked, i privat pengeinteresse, om lederen når den konklusion, at dette er hans valg.
Et fällesudvalg i DR kan kulegrave, med ekspertstötte af forskellig karakter, fra international radio-TV, äldre medarbejdere,mm, hvilke ikke helt billige radiogrupper, der kan anses for truede, eller ikke repräsenterede i mediefladen, og således bör med i opslag om nye ledere.
En sådan kulturrevolutionär fornyelse, vil således ikke i egentlig forstand kräve hoveder, enkelte af dagens ledelsesbödler har muligheder for at blive siddende. på nye betingelser.
AFSimonsen, Pauliström

Gæst

#431

2014-09-11 16:33

Jeg synets det er en stor fejltagelse, at man nu har valgt at nedligge DR Underholdningsorkesteret, burde DR ikke have forpligtelse, at bevare denne institution som Underholdningsorkesteret må være ...
Dette må være en udtryk for inkompetent ledelse som i panik forsøger at lukke hullet fra eurovision grandprixet....
De penge må og kan findes andet steds....
Mvh... Carl Stybe

Gæst

#432

2014-09-11 17:18

Dette må da absolut være nedlæggelse af noget Dansk kultur, som aldrig vil komme tilbage
Fy for pokker hvor må man skamme sig

Gæst

#433

2014-09-11 17:23

Kunne vi ikke i stedet for spare et par "kloge høveder på Christiansborg? Der er mange penge at spare på Borgen

Gæst

#434

2014-09-11 17:44

Med Adam Fischer og DRUO er der skabt europæisk topklasse med Mozartindspilningerne og de kommende Beethovenindspilninger og - koncerter. Hvilken hjernedød bureaukrat har dog udtænkt denne katastrofe?

Gæst

#435

2014-09-11 17:56

Jeg håber meget, at det hjælper!

Gæst

#436

2014-09-11 18:32

Bevar DR Underholdningsorkestret

Gæst

#437

2014-09-11 19:49

Godt at der er nogle, som gør noget ved denne tåbelige, forhastede beslutning!

Gæst

#438

2014-09-11 20:14

Der bliver et hul i dansk musikformidling, hvis DR-direktørens beslutning om at nedlægge DRUO får politisk opbakning. Så kære politikere - tænk jer om inden I skrotter en uundværlig del af den danske kulturarv. Vi kan bare ikke undvære det orkester.

Gæst

#439

2014-09-11 20:17

Frygtelig og håbløs beslutning at lukke et så skønt orkester.

Gæst

#440

2014-09-11 21:08

Jeg var i 10 aar sidder som 2. Koncertmester i RUO og har i de sidste 12 aar overhoved ikke fandt saa en dejlig sted at arbejd i, som underholdningsorkester. Jeg vil her vaere fuldstaendig solidaer med alle mine kollege i RUO og haaber at styrning overvejes sin beslutning. Meget ked af det over dette situation.
Clovis


Gæst

#441

2014-09-11 21:19

Et så fornemt orkester med så stor en spændvidde bør bevares til en stadig stor glæde for vi lyttere. Hvor gør i tingene fantastisk flot en nydelse at lytte til.

Gæst

#442

2014-09-11 22:19

Bevar DR Underholdningsorkesteret og spar på ordene i de lette udsendelser i stedet.

Gæst

#443

2014-09-11 23:14

I kan lave en serie til ca. 170.000.0000 kr., men bevare hele danmarks underholdningsorkester kan i ikke. Føj hvor i bør skamme jer.

Gæst

#444

2014-09-12 05:34

DR Underholdningsorkesteret er det orkester i Danmark, som når ud til den største del af befolkningen, i og med at orkesterets repertoire omfatter så at sige alle genrer. Det er derfor uforståeligt, at DR's bestyrelse netop vil nedlægge dette orkester.
Der er kun to slags musik: God og dårlig musik! Underholdningsorkesteret er lig med GOD MUSIK!!

Gæst

#445

2014-09-12 06:51

Der er så meget andet jeg hellere ville undvære

Gæst

#446

2014-09-12 07:28

Elendig beslutning,mens vi bedøves af ligegegyldige amatørkonkurrencer på alle kanaler lukker DR et arbejdssted hvor det er professionelle der viser os hvad man kan udrette når man kan spille ...rigtigt !!
Komponist Jacob Groth
Lisbeth Skousen Pedersen, radiolytter og musikelsker.
Gæst

#447

2014-09-12 07:46

Tak, tak for initiativet. En skamplet for Danmark at nedlægge dette vidunderlige, demokratiske kultursted. Hvad må omverdenen ikke tænke om os ?

Tænk på Adam Fischer, den mand der har skænket danskerne og vores musikliv så store glæder ? Det er en hån mod denne store dirigent og musikformidler. Beslutningstagerne har garanteret aldrig set de fine udendelser, hvor Adam Fischer fører seerne og lytterne ind i musikken. Og har beslutningstagerne mon nogensinde overværet en koncert med Radiounderholdningsorkesteret ?

Jeg skammer mig over at være dansker.

 

Niels Kr. Mortensen

#448

2014-09-12 08:03

Det er synd og et indgreb i kulturen, men det ville være så nemt at bevare, hvis alle de manglende 210.000 licensbetalere også bidrog med 2414 = 506.940.000,-!

Det er nemt at råbe op, vi vil ha', men hvorfor betaler de så ikke?

Thy

#449 Nedlæggelse af underholdningsorkestret

2014-09-12 08:14

Jubiiiiiii.vi vi nedlægger underholdningsorkestret! Pengene er hjemme.Nu kan vi fortsætte med alle de pragtfulde udsendelser som alle andre kanaler sender.Vi behøver ikke at sanere eller at rydde op i alt mere.Vi skal være som de andre.Skam jer!     I er igang med at ødelægge et stykke kultur som  giver liv og glæde til mange mennesker i ind-og udland.

Det gør mig så trist at erfare at ,at der kan handles på den måde.Det er for let.


Gæst

#450

2014-09-12 08:18

Det er i mine øjne en utrolig sørgelig beslutning DR har truffet med nedlæggelsen af DR's underholdningsorkester. Underholdningsorkesteret har på fornemste vis bidraget til så mange uforglemmelige koncertoplevelser fra det klassiske til pop og rock.