Bevar DR Underholdningsorkesteret

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar DR Underholdningsorkesteret.


Gæst

#301

2014-09-10 07:33

Det er bare det glade vanvid at lukke Underholdningsorkestret

Gæst

#302

2014-09-10 07:35

Underholdnings orkesteret er det mest folkelige orkester vi har. Efter min mening kan man nedlægge symfoni orkesteret i stedet for, da det ikke har den store folkelige opbakning. Hvad nu med de årlige koncerter i Ledreborg, som samler mange tusinde tilskuere hvert år? Det er en ommer.

Gæst

#303

2014-09-10 07:42

Skriv endelig under - vi må kæmpe til det sidste!

Gæst

#304

2014-09-10 07:43

Der er kun ET underholdningsorkester - men masser af bevidstløs underholdning
ffrydendal

#305

2014-09-10 07:54

Jeg vil gerne sige to ting:

Den første er, at man slår ikke et orkester ihjel. Det er uetisk.
Et orkester er en levende organisme, det er et levende væsen.
Jeg husker en fantastisk udsendelse, hvor Morten Zeuthen fortalte om sin tid i Berliner Philharmonikerne,
og om hvordan dette væsen havde spillet med sine egne instrumenter i snart 300 år, mens musikere kom og gik.
At slå sådant et væsen ihjel er uetisk.

Den anden er, at hvis DR skal spare, så skal ledelsen se på DR's organisation og ledelsen selv.
Dér er der guld at komme efter, og der er kommet ny viden om hvordan det kan gøres.
Der er en fantastisk bog "Reinventing Organizations" af Frederic Laloux, som fortæller om, hvordan
store og små firmaer i hele verden de seneste år har vendt krise til succes ved at ændre deres organisation,
og enhver leder, der endnu ikke har læst den, er bagud i kompetence.

Jeg har ikke noget imod Melodi Grand Prix som sådan, men DR har anerkendt,
at der i den forbindelse er taget så forfejlede beslutninger,
at DR burde ransage og opdatere selve beslutningsprocessen, før man bruger den igen -
til noget så uetisk og unødvendigt som at slå et orkester i hjel.


Gæst

#306

2014-09-10 07:58

Ja tak til RIGTIG musik

Gæst

#307

2014-09-10 08:17

cmon lad os lige bevare det guys

Gæst

#308

2014-09-10 08:22

Først var det nedskæringen af operakoret - et af Europas bedste..
Så blev Tivoli´s promenade orkester sløjfet og der er båndmusik til Pantomineteatrets forestillinger og ingen Lumbye musik i haven.
Nu DR-underholdningsorkester -
det er en katastrofe for dansk musikliv.
Hvad bliver det næste - Sjællands Symfoniorkester og lukningen musikkonservatorier? Hvorfor uddanne musikere, når der ikke findes orkestre?

Gæst

#309

2014-09-10 08:26

At DR vælger at skrotte DR Underholdningsorkestret samtidig med, at de tordner derudaf med X-Factor og alskens andre poptiltag er et tydeligt tegn på, at public-service mastodonten vidst har glemt, hvad den er sat i verden for. Nemlig at oplyse danskerne og udvide deres horisont - ikke fedte for laveste fællesnævner. Det har vi rigeligt med andre kanaler til.
IbSkaale

#310 Underholdningsorkester

2014-09-10 08:30

Jeg var slet ikke klar over der var et underholdningsorkester.

Som DR leverer service, kunne det da lige så godt være reklamefinansieret.


Gæst

#311

2014-09-10 08:31

Denne orkestern er så mye viktigere en både x-faktor, idol og allt annet dritt som går på tv. Her prater vi GOD musikk!

Gæst

#312 Re:

2014-09-10 08:31

#1: -  

 Kunne ikke være mere enig

 


Gæst

#313

2014-09-10 08:40

det hjalp (heller)ikke i Goldman Sachssagen. Men én gang skal jo være den første..

Gæst

#314

2014-09-10 08:40

DR og politikerne, som bestilte besparelserne, ved tilsynaladende ikke, at DR's besparelser er mindre-indtægter hos erhvervslivet grundet den manglende købekraft af de bortfaldne aktiviteter og de afskedgede personer. Tillige er det mindreindtægter hos det offentlige af skatter i form at bortfaldende personskatter og moms'en.
Samtidig indbringer DR-Underholdningsorkester også indtægter; orkestret er altså ikke kun en udgift. - Ja, ja; sådan kan den offentlige sektor "lyve" sig selv besparelse i lommen eller i hvert fald komme til at tro det.

Gæst

#315

2014-09-10 09:38

Selve ideen om nedlæggelse vidner om mangel på såvel kultur som folkelig indlevelse hos DRs ledelse.

Gæst

#316

2014-09-10 10:04

Skod dog X-faktor istedet for. 


Gæst

#317

2014-09-10 10:07

Dybt mærkeligt at vælge at spare på et stort kultur klenodie, som har en stor værdi for Danmark.

Gæst

#318

2014-09-10 10:21

At lukke et orkestre der repræsenterer musikken på en så smuk og uvuderlig måde som dr's underholdningsorkestre, virker for mig uforståeligt! Hvad bliver der af kvalitets fornemmelsen DR? X-faxctor og MGP er muligvis en god forretning rent økonomisk, men er det gennem disse programmer vi vil repræsenteres rent musikalsk? Hell no...


Gæst

#319

2014-09-10 10:21

Det er en SKANDALE … nu må i tage jeg sammen ….. SKANDALE !!!!!!!!!

Gæst

#320

2014-09-10 10:42

Jeg synes det er det helt forkerte sted at spare. Vi er mange, nok af den lidt ældre årgang, som nyder, har har nydt DR Underholdningsorkestrets koncerter, både Live og i radio og TV.
For mig må i gerne skære ned på alle de programmer med dyre konkurrencer med store præmier, såvel til publikum, som til gæster i studiet, samt mange andre ting. Handler det kun om at lave programmer for unge?

Gæst

#321

2014-09-10 11:25

det er forfærdeligt at lukke underholdningsorkestret.
Lad og blive fri for melodi grand prix og ex factor,
det er uudholdeligt og dyrt!
Underholdningsorkesteret er derimod en kulturinstitution, som der skal værnes om!

Gæst

#322

2014-09-10 11:26

Sådan går det, når popkulturen går sin skæve gang. De fleste i de yngre generationer, heriblandt beslutningstagere, er vokset op uden kendskab til en musikalsk skattekiste, rig på kultur og kvalitet. Fordummendende skodprogrammer er der nok af, både på tv og i radio. Musikværter med lidet kendskab til den musik, de skal præsentere.
Årtiers skæren ned på musikundervisning kan vi bl.a. takke for, at sådan noget
Kan ske. Det er intet mindre end en katastrofe og er en skamplet på dette land.

Gerhard T Olsen

Gæst

#323

2014-09-10 11:37

"Den åndløse dansker" (også titlen på en bog, skrevet af et begavet, voksent og åndfuldt menneske) stikker for alvor sit ansigt frem bag denne beslutning.

"Den åndløse dansker" har tydeligvis indtaget styringen af DR.

Kun åndløshed kan føre til en sådan beslutning...Det er begrædeligt!


Gæst

#324

2014-09-10 12:06

en skandaløs beslutning!

Gæst

#325

2014-09-10 12:11

Nedlæggelse af DR Underholdningsorkesteret vidner "desværre" om total mangel på såvel kulturel som folkelig indlevelse hos DRs ledelse.
Spar pengene et andet sted, der er nok at tage fat på i form af intetsigende programmer