Bevar dagplejen på Bornholm

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar dagplejen på Bornholm.


Gæst

#1

2014-08-16 06:32

Jeg synes ikke man kan tillade sig at lukke dagplejerne hvad med folk ude på øen skal de tage til rønne hver gang deres barn skal i vuggestue det jo ikke okay vis de skal nå deres arbejde skal de køre tidligere om morgnene så det synes jeg bestemt ikke man kan...

Gæst

#2

2014-08-16 07:10

Ikke nogen institutioner kan måle sig med en tryk og omsorgsfuld dagplejemor i det daglige. Her bliver barnet set og hørt trøstet før alle andre. Bedre tid og øje på barnet udvikling i små grupper hos dagpleje moren. Gode oplevelse på tur. Børnene skal ikke forholde sig til en masse andre børn, men får et godt og nært forhold til dem de går i dagpleje med. Samt jeg ved mine børn er fuldstændig trygge ved deres dagplejemor. Som de kommer stormen i møde hver morgen.

Gæst

#3

2014-08-16 07:13

Ikke nogen institutioner kan måle sig med en tryk og omsorgsfuld dagplejemor i det daglige. Her bliver barnet set og hørt trøstet før alle andre. Bedre tid og øje på barnet udvikling i små grupper hos dagpleje moren. Gode oplevelse på tur. Børnene skal ikke forholde sig til en masse andre børn, men får et godt og nært forhold til dem de går i dagpleje med. Samt jeg ved mine børn er fuldstændig trygge ved deres dagplejemor. Som de kommer stormen i møde hver morgen.


Gæst

#4

2014-08-16 07:17

Luk bare øen med det samme....... tiltrække børnefamilier? Øge befolkningstallet? Det gør man da ikke, ved at lukke skoler og institutioner..... øen er på vej til at blive en pensionist ø......

Gæst

#5

2014-08-18 17:41

mine 2 dejlige børnebørn er hos 2 dejlige dagplejemødre og trives og har det godt
Helle

#6

2014-08-18 20:34

Skriver gerne under selvom jeg kommer fra Sjælland . Håber dagplejen bliver bevaret 


Gæst

#7 Re:

2014-08-19 03:13

#1: -  

 Efterhånden er der nu vuggestue grupper i alle børnehaver. Men nogle børn har altså bedreaf at være i mindre grupper hvor der er mere ro. Jeg har selv arb i flere bhv og vuggestuer, og har oplevet at børn ikke kan falde til og har måtte skifte til dagpleje. 


Gæst

#8

2014-08-19 18:01

Bevar alle de nuværende dagplejere! Små børn har brug for enkelte rammer. Genkendelighed er godt for det lille barn under 3 år. Lad dagplejen, være ved med , at være et tilbud til småbørnfamilierne. Sæt pris på de dygtige dagplejere vi har her på øen og lad dem få fred og ikke angst for hvad fremtiden vil bringe. De har igen og igen og igen været truet på deres eksistens.
Og ja, det skal også være et synligt tilbud til tilflytter familier. På landsplan er dagplejere igen ved at være, at foretrække, så lad Bornholm være med på moden.
Farmor til nystartet dagpleje barn


Gæst

#9

2014-08-20 09:20

Man bør tænke sig om 2 gange inden man går i gang med alle de sammenlægninger. Hvis Bornholm ønsker at hele øen skal være beboet. Skal man IKKE samle alt i den sydlige ende af Bornholm, men sørge for at der også er et grundlag for at bo på Nordlandet.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-08-22 14:39


gæst

#11

2014-08-22 14:42

Jeg synes at politikerne må tage og lytte til forældrenes ønsker. Der tegner sig et klart billede af, at man ønsker dagplejen bibeholdes, som vi kender den i dag. Som en ekstra oplysning kan det tilføjes, at dagplejerne på Bornholm har rigtig mange af pædagogernes egne børn i dagpleje, meget tankevækkende!!!!