Sønderborg kaserne bør ikke være asylcenter

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Sønderborg kaserne bør ikke være asylcenter.


Gæst

#51

2014-08-01 06:22

vi har ikke engang råd til og forsørge hvor egne , det skal spares og spares de forkerte stede , så hvorfor skal vi så ha mere af det ind i land og det gir kun mere kriminalitet

Gæst

#52

2014-08-01 06:45

Nyt hotel og vandland i Sønderborg samt asylcenter.
god sammensætning.
Stifter

#53 Sober tone tak

2014-08-01 07:33

Kunne vi ikke spare lidt på de racistiske udtalelser og opføre os mere sobert, jeg forstår godt at i er frustrerede, men en sober tone ville være dejlig :)

Gæst

#54

2014-08-01 07:52

Hjælp dog alle vores "egne" først!!!

Gæst

#55

2014-08-01 08:24

Jeg har ikke flere kommentarer til denne sag. Vi skal overhovedet ikke have noget asylcentre. Vi har det i sand Holm og det er nok
Stifter

#56 Borgmesteren ved vi er her!

2014-08-01 08:57

Jeg har i dag skrevet til bormesterens sekretær
at vi på under 24 timer har indsamlet over 1000 underskrifter
og at tallet stiger støt minut for minut...


Gæst

#57

2014-08-01 09:45

Det er et spørgsmål om tillid til politikerne! Det er borgernes skattepenge som bliver brugt til asylcenteret, så der skulle tages et demokratisk beslutning. Jeg er helt klart imod et asylcenter som ligger i hjertet af Sønderborg lige ved universitet og den nye havnefront. Asylcenteret vil have et negativ indflydelse på området fordi der følger en del sociale problemer med ved et asylcenter.
Kommunen skulle udleje kaserne til studerende, ældre eller til kontorlokaler, som vil gavne borgerne på lange sigt. Det er tragisk, at kasernen og sygeplejskeskolen forsvandt. Et asylcenter sender budskabet, at sønderborg skal blive danmarks udkants ghetto.

Gæst

#58

2014-08-01 11:35

Hvis i er seriøse omkring dette, bør i måske få nogle argumenter på bordet, frem for tåbelige racistiske kommentarer og tuderi omkring hvad Aabenraa har og får... Lige nu fremstår i blot som barnlige landsbytosser.
Stifter

#59 Re:

2014-08-01 12:23

#58: -

Der bliver taget med den ene hånd og givet med den anden, vi er alle landsbytosser, men vi er ikke alle racister. Problemet er som jeg ser det at politikerne lover arbejdspladser på kort sigt og når flygtningene så har siddet og været syltet på et asylcenter i en evighed så bliver de lukket ud i samfundet og så skal der findes job som ikke er at finde, det er problematikken som jeg ser det, skal politikerne tage beslutninger på vores vegne burde et asylcenter måske være der hvor folk har behovet, i nærmiljøet, landende de grænser op til, hvis vi også fik styr på integrationen og jobsituationen inden vi lukkede flere mennesker ind i landet ville det være en helt anden sag vi stod med. Jeg er ikke racist, men jeg kan egentlig godt lide mit land..


Gæst

#60 Re: Re:

2014-08-01 12:58

#59: Stifter - Re:

Jamen det er jo præcist den tossementalitet, der gør at du/i ikke kan tages seriøst. "Jeg er ikke racist, men..." Suk.

Men lad mig giver dig/jer en chance. Vi skal modtage en mængde flygtninge her i Danmark. Det er mennesker, lige som jer - Hvor skal de pladseres, og hvordan?

Stifter

#61 Re: Re: Re:

2014-08-01 13:36

#60: - Re: Re:

Skulle jeg flygte fra Danmark, så ville jeg nok vælge et Nordisk land at slå mig ned i, jeg ville ikke tage en flyver og mellemlande i Holland uden at søge asyl der, Nej da! så hellere fortsætte til tyrkiet, hvor du kommer til bør du søge asyl dér, ikke vælge et specifikt land. Jeg er stadig ikke racist og folk skal da have hjælp, men synes ærlig talt vi skal få styr på vores lille andedam så vi kan finde overskuddet til at integrere vores ny venner odentligt.


Gæst

#62

2014-08-01 13:39

Ingen kaserne...ingen asylcentre...kort og godt...prisen er den samme..

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-08-01 15:41



Gæst

#64 Re: Re: Re: Re:

2014-08-01 15:42

#61: Stifter - Re: Re: Re:

Det her er tragikomisk. Det handler ikke om hvad du tror du vil hvis du må flygte. Du bor i et af verdens rigeste lande. Forhold dig til situationen. Grunden til der ikke "er styr på andedammen" er dig og dine ligesindede. Du gider ikke engang sætte dig ind i sagerne. "jeg er stadig ikke racist -MEN..." Suk. Venter stadig på et bare nogenlunde seriøst argument.
Stifter

#65 Re: Re: Re: Re: Re:

2014-08-01 17:58

#64: - Re: Re: Re: Re:

Jeg er ikke racist. Du har vist fundet et forkert forum, du sætter din barre lidt for højt ved at dømme et par ganske almindelige mennesker som egentlig bare har fået nok. Jeg har skam set de grimme opslag og har bedt folk tale pænt, men vi lever i et frit land.. dejligt at mindretallet kan sætte dagsordnen eller ? er det ikke det du prøver at pointere, for øvrigt er muslimer ikke en race, men en religion, så det er faktisk muligt ikke at kunne lide eks. en muslim men samtidig ikke være racist, der findes dumme mennesker alle steder, så hjerteligtvelkommen til :-P


Gæst

#66 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-08-01 18:40

#65: Stifter - Re: Re: Re: Re: Re:

Tilsyneladende magter du ikke engang at læse hvad der blir skrevet.  Og der er stadig ikke fremkommet et eneste seriøst argument.


Gæst

#67

2014-08-01 19:16

Nej tak , lav den om til lejligheder til studerende
Stifter

#68 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-08-01 19:17

#66: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Du står hvor du står og måske jeg er så tolerent at du har lov til din mening og forventer derfor at jeg har ret til min, vi skal ikke alle være enige, du må gerne oplyse mig (jeg elsker oplysning) Så hjælp mig endelig så jeg forstår hvad du siger til mig, god weekend :)


Gæst

#71

2014-08-01 19:52

Er gammel Sønderborg dreng og kommet meget på kasernen. Gu skal den ej Være hjemsted for asylsøgere. Så hellere rive det ned.
gæst

#72 lidt fakta

2014-08-01 20:06

http://ekstrabladet.dk/112/article4050560.ece lav kasernen til sygeplejeskole !

Gæst

#73 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-08-01 20:16

#68: Stifter - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Sødt. Dine manglende evner udi at forstå simple beskeder undskyldes med at vi har forskellige meninger :-D Og god weekend til dig også - ærgerligt du ikke formåede at forklarer din sag på en bare nogenlunde fornuftig måde. Men sov godt alligevel. :-)


Gæst

#74

2014-08-02 05:07

Der må findes en bedre Mulighed for anvendelse af dette hus, flygtninge / asylcenter NEJ TAK !!!

Gæst

#75

2014-08-02 06:20

Kasernen må kunne bruges bedre. Ønsker ihvertfald ikke et asylcenter.