Stop lugtgener fra Shell Raffinaderiet Fredericia

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Stop lugtgener fra Shell Raffinaderiet Fredericia.

peter

#26 Lugt fra Shell

2014-07-04 05:10

Svovlbrinte er sundhedsskadeligt . Grænseværdi i boligkvarterer er 0,0007 ppm, virker lugten ubehagelig er værdien på 3-5 ppm, altså mange gange over grænseværdien. Svovlbrinte er meget giftigt og påvirker åndedrætsorganer, hjerne og nervesystem

Gæst

#27 Ødelagt nattesøvn..

2014-07-18 02:23

Så er den gal igen inden for voldene... Vågnede ved stanken kl 4, ringede til Shell og minsandten om det ikke passer med vindretningen :( håber at det her mareridt slutter meget snart!!!

Gæst

2014-07-30 05:19

Det er ufatteligt som den den virksomhed stænker. Hvordan kan det være tilladt og det er vel og mærke i Strib. Tør slet ikke tænke på lugten for dem som bor i Fredericia, på trods af, at de har fået påbud tidligere på måneden.
plaget nabo

#29 Klage uden effekt !!

2014-07-30 06:05

Jeg er en af dem ,som desværre flyttede til den nordlige bydel i Fredericia for 8 mdr siden og nu er plaget af den her tilbagevendende stank . Jeg har midt i Juli måned sendt en klage til Miljøstyrelsen og de skrev tilbage at de havde haft kontakt til Shell og de påstår at godt nok er de fortsat i gang med at rense deres tanke ud ,men at det IKKE lugter nævneværdigt i omgivelserne ! Så de afviser min klage og siger at den lugt jeg oplevede midt på måneden og nu igen her natten mellem søndag og mandag og i aftes og i nat ,ikke kommer fra dem ,det må være noget andet !! Det fortæller mig at der ikke er noget at gøre ,Shell raffinaderiet er for stort og vigtigt for byen til at der bliver gjort noget ved det . Der er jo åbenbart blevet klaget gennem flere år og de nægter bare og finder på undskyldninger og så fortsætter det . Hvis det ikke stopper vil vi forsøge at sælge vores nykøbte bolig ,for det her er ikke til at leve i .Selvom man lukker vinduerne ,kommer det jo alligevel ind .

Gæst

2014-07-31 18:21

Sommeren 2013 var det allerede et problem. Her lovede byrådet, at der blev arbejdet på sagen. Men der er tilsyneladende ikke sket noget. For når det er allermest varmt, og man gerne vil lufte ud. Kan man vågne midt om natten af en kvælende stank.

Gæst

2014-08-05 07:43

Vågnede I nat kl 2.30, ved stanken af svovl. Lugtegener forsvandt først efter kl. 6.00 her til morgen den 5-8-14. Jeg flyttede her til byen I august 2007, uanset om det er sommer eller vinter, så er der lugtegener hver nat. Jeg bor på Havepladsvej/Treldevej

Gæst

2014-08-27 21:56

jeg er sikker at der skal gøre noget ved dette. Der er meget ofte lugter det og det er ikke sjov i , i gør lugtede og det samme "næsten hver dag" jeg bor ved Randalsvej