Forældre og bedsteforældre mod lockout

Skriv under nederst på siden.

Kommunernes Landsforening har valgt at lockout skolernes lærere. Vores kommunalbestyrelser lever ikke op til deres forpligtigelse til at sikre, at kommunerne leverer undervisning. Det er de ellers ansvarlige for, jævnfør Grundloven og Folkeskoleloven. Vi forældre - og vores børn - står tilbage med problemet. Vores børn mister kvalificeret læring dag for dag. Vi må spørge, om vi får skolepengene tilbage, som vi har betalt i skat? Vi står tilbage med en ekstra forpligtigelse til at  indhente den mistede læring jævnfør Folkeskolelovens §35 - og et problem med at få passet vores børn. Vi belaster vores arbejdsgivere med uplanlagt fravær og medbragte børn på arbejdspladserne. Vi prøver efter bedste evne at komme igennem denne konflikt, men vi, vores børn, deres bedsteforældre og vores arbejdspladser har ikke bedt om at blive gidsler i den.

Forhandlerne ønsker ikke at give sig - regeringen ønsker ikke at gribe ind. Vi står i en loose - loose situation.  Det er svært at forestille sig, hvordan det skal gavne erhverv og vækst i Danmark, at vi nu mister lærdom af vores børn og spilder forældrenes og arbejdspladsernes tid.

Kære regering.

Tag jer nu sammen. Hvis i virkelig mener det med Erhverv og Vækst alvorligt, så konstatér at KL og Danmarks Lærerforening ikke er i stand til at nå et resultat, der gavner samfundet.

Grib ind NU - ophøj den gamle overenskomst til at gælde en runde mere. Den blev accepteret ved de sidste forhandlinger - den holder nok en sæson mere. Så kan KL og DLF komme i arbejdstøjet, forhandle og finde løsninger en hel overenskomstperiode mere - de var jo åbentbart ikke i stand til det i denne omgang.

Forældre og bedsteforældre mod lockout.