Haslev: Underskriftindsamling for at stoppe omfartsvej øst om Haslev. Prioritering af natur, Nordvendte ramper, økonomi og borgere

Bevar naturen! Underskriftindsamling for at stoppe omfartsvej øst om Haslev. Prioritering af naturen, Nordvendte ramper, økonomi og borgere

Husk at bekræfte jeres underskrifter på den mail i modtager efter i har afgivet jeres underskrifter

Vigtigt, vigtigt, vigtigt

Kære Borgere i Faxe Kommune.

Vi beder om 2 min. af jeres tid til at få stoppet Faxe Kommunes plan om at etablere en omfartsvej øst om Haslev.

Byrådet har ved et spinkelt flertal besluttet at bruge minimum 50 mio. kroner til at anlægge en omfartsvej omkring Haslev Etablering af omfartsvejen vil resultere i, at det meget smukke herregårdslandskab fra Haslev mod Bregentved vil blive ødelagt. Et område der i stedet skal beskyttes og som er levested for mange fredede dyre- og plantearter - beskyttet af dansk og europæisk lovgivning.

Naturen vil blive ødelagt og skaden vil være uoprettelig.

Det spinkle flertal i Faxe Kommunes byråd ønsker at bruge vores skattepenge på en overflødig omfartsvej, og ikke på nordgående motorvejsramper ved Ulse (afkørsel 36), som der ellers er beskrevet og vedtaget i den gældende kommuneplan. Dette til trods for, at motorvejsramper – med deres placering midt i kommunen - vil komme langt flere til gavn og samtidig være en meget billigere løsning.

Derfor beder vi jer afgive jeres underskrift på, at Faxe Kommune dropper den overflødige omfartsvej, og prioriterer de nordlige ramper ved Ulse.

Ramperne har været et stort ønske i mange år og Faxe Kommune skal være vedholdende i deres dialog med Vejdirektoratet.  Kommunal medfinansiering af ramperne skal – om nødvendigt tilbydes - for at komme i mål. Dette er med stor succes praktiseret i mange andre kommuner.

Dermed kan vi bevare vores unikke og smukke natur.

Med rampeløsningen vil vores kommune spare ca. 30 mio. kr., som kan fordeles på andre langt vigtigere tiltag i Faxe Kommune. Hér tænker vi f.eks. på et kvalitetsløft til andre anlægsprojekter, vores ældre, vores børn og til vores skolevæsen mv. Haslev har også brug for en ny svømmehal og gode projekter, såsom tilskud til etablering af en Håndværkerefterskole mm.

Skriv derfor under via nedenstående link, for at presse på for en HELHJERTET indsats for ramperne, naturen og økonomien.

Borgergruppen

Jeg giver med min underskrift Borgergruppen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.